جنگ‌های حزبی در مکتب اسلام معنا نمی دهد

آیت الله عبادی با ابراز تاسف از حرف های برخی سیاسیون که منافع ملی در آن جایی ندارد، گفت: جنگ های حزبی و جناحی کار انسان عاقل نیست، چرا که این موارد در مکتب اسلام معنا نمی دهد.

به گزارش “پیام خاوران “، آیت الله سید علیرضا عبادی در جلسه درس اخلاق مدیران دستگاه های اجرایی استان اظهار کرد: انسان در یک نظام حکیمانه‌ی خلقت آفریده شده است که همه کارهای آن بر روی حساب است و اگر به آن نرسیده‌ایم به خاطر نقص معرفت ما به جهان بینی، انسان شناسی، مبدا و معاد شناسی است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه هیچگاه وجدان، انسان را رها نمی کند، گفت: سربازان آمریکایی، اسرائیلی و اروپایی پس از جنایات خود، دچار عذاب وجدان می شوند و گاهی اعصابشان را از دست می دهند و خودکشی می کنند.

 

وی با اشاره به اینکه خیلی افراد سعی داشتند تا جنایات خود را بپوشانند اما نتوانستند چرا که در خواب نیز وجدانشان، آن ها را رها نمی کند، افزود: اولین دادگاهی که انسان را محاکمه می کند خود طبیعت و وجدان است.

 

آیت الله عبادی بیان کرد: ما به عنوان سرگرمی شاید خدا، عقل، وجدان، نفس لوامه، فطرت و قیامت را فراموش کنیم اما بازتاب این فراموشی به خود ما برمی گردد و همانطور که من خدا را از نظر دور داشته ام خدا نیز ما را از نظر دور می کند و به فراموشی خودم گرفتار خواهم شد.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه فرهنگ منحط غرب به ما فهمانده است که هرچه خوشت بیاید همان درست است، تصریح کرد: اما چنین فرهنگی مایه ننگ است چرا که خوش آمدن با خیر بودن دو مقوله ی جدای از هم است.

بیشتر بخوانید   توصیه نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی به مدیران؛ تلاش کنید ‌نزد مردم رو سفید باشید

 

وی با بیان اینکه متاسفانه ما عمر بسیار با ارزش خود را با سرگرمی رسانه ها و انواع و اقسام جریانات هرز می دهیم، افزود: اما باید بدانیم خیلی از چیزهایی که از آن خوشمان می آید به خیر و صلاحمان نیست.

 

آیت الله عبادی تاکید کرد: انسان عاقل است و باید بر اساس خیر و شر تنظیم شود نه بر اساس تفکر لیبرال دموکراسی غرب.

 

به گفته وی انسان هایی که اصلا نمی دانند کجا می روند و برای چه آفریده شده اند، خودشان و ماهیتشان را از دست می دهند و نتیجه آن حیرانی و سرگردانی می شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه انسان مومن از سختی های زندگی هم لذت می برد، گفت: جنگ های حزبی و گروهی کار انسان عاقل نیست، چرا که این موارد در مکتب اسلام معنا نمی دهد.

 

آیت الله عبادی با ابراز تاسف از حرف های برخی سیاسیون که منافع ملی در آن جایی ندارد، ادامه داد: وقتی اصول انسانیت رها شود، ماهیت انسان نیز تغییر می کند، انسانی که مثل گرگ فکر می کند دیگر نیم توان اسم او را انسان گذاشت.

 

وی با بیان اینکه ما در اسلام و قرآن دارای گنج های معنوی بسیاری هستیم که متاسفانه از آن فاصله گرفته ایم، افزود: امیدواریم نفس لوامه و وجدانمان پیش از آنی که فرصت از دست برود ما را به خودمان برگرداند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی در پایان با تاکید بر اینکه لباس برای آدم آبرو نمی آورد بلکه تقوا در نزد خدا مهم است، عنوان کرد: مدیریت های الهی، اسلامی و اخلاقی فرصت هایی در زندگی ما محسوب می شوند و باید برای فرهنگ اسلامی، الهی و انسانی کوشش و تلاش کنیم.

بیشتر بخوانید   شماره تلفن همراه کسب و کار خود را درسامانه 118 ثبت کنید

منبع:شبستان

انتهای پیام /

 

 

 

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها