۳۳۰ میلیاردتومان از محل فروش املاک خراسان جنوبی در این استان سرمایه گذاری شده است

رئیس سازمان اموال و املاک بنیاد مستضعفان با تاکید بر اینکه منابع درآمدی بنیاد در مناطق محروم از جمله خراسان جنوبی هزینه می شود گفت:تاکنون۳۳۰ میلیاردتومان از محل فروش املاک خراسان جنوبی دراین استان سرمایه گذاری شده است.

به گزارش ” پیام خاوران”، سیدصولت مرتضوی صبح امروز در نشست خبری با تشریح اقدامات صورت گرفته در سفر به این استان اظهار داشت: از ابتدای فروش املاک بنیاد از طریق مزایده تاکنون حدود ۳۳۰ میلیارد تومان درآمد حاصل شده که از این میزان ۳۰۳ میلیارد تومان برای اجرای پروژه های عمرانی، خدماتی و نگهداری آنها در این استان هزینه و سرمایه گذاری شده است .

 

وی با بیان اینکه بنیاد مستضعفان در دوره جدید تصمیم بزرگی برای استان خراسان جنوبی اتخاذ کرده است خاطرنشان کرد: در سفر بهمن ماه مهندس فتاح رئیس بنیاد مستضعفان به خراسان جنوبی ،شهرستان درمیان به عنوان شهرستان هدف به منظور الگو سازی برای رفع محرومیت بر عهده این بنیاد قرار گرفت.

 

تصمیم انقلابی به نفع مردم خراسان جنوبی

 

رئیس سازمان اموال و املاک بنیادمستضعفان انقلاب اسلامی با اتخاذ این تصمیم ارزشمند، بنیاد مستضعفان خدمات مختلف عمرانی، فرهنگی، زیربنایی و عام المنفعه درشهرستان درمیان، شهرقسهتان وبخش مرکزی این شهرستان انجام خواهد داد.

 

وی ادامه داد: در سفر اخیر رئیس بنیاد مستضعفان به استان و دیدار با نماینده ولی فقیه ، مسئولان و اصحاب رسانه مطالباتی مطرح شد که بر این اساس و تاکید مهندس فتاح مبنی بر اینکه”به استان خراسان جنوبی بروید وتصمیم انقلابی به نفع مردم بگیرد” این سفر صورت گرفت و خوشبختانه نتایج خوب وارزشمندی برای مردم و توسعه استان درپی داشته است.

 

مرتضوی به دیدار خود با نماینده ولی فقیه در استان اشاره کرد وافزود: در این دیدار تذکرات مشفقانه و راهنمایی وهدایت های داعیانه ایشان را مدنظر قرار داده وبه عنوان الگو از آن بهره می گیریم.

بیشتر بخوانید   تکمیل پروژه مرکز بیرجند شناسی پروفسور گنجی

 

بررسی تقاضا و مشکلات ۳۱ دستگاه اجرایی استان از بنیاد مستضعفان

وی گفت: در این سفر با استاندار خراسان جنوبی دیدار و گفت وگوهای کاری و ارزنده ای صورت گرفت و در جلسه ۸ ساعته با مسئولان اجرایی استان، آنچه مرتبط با موضوع بنیاد ومشکلات پیش رومطرح گردید مورد بحث وتبادل نظر قرارگرفت و راهکارهای اجرایی وعملیاتی اتخاذ گردید.

 

رئیس سازمان اموال واملاک بنیادمستضعفان انقلاب اسلامی اظهار داشت: در این جلسه تقاضا و مشکلات ۳۱ دستگاه اجرایی استان از جمله آموزش وپرورش ، دانشگاه های استان، مسکن وشهرسازی، جهادکشاورزی، کمیته امداد و بهزیستی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و اتخاد تصمیم گردید.

 

وی مالکیت قنوات و بهره برداری آن که در روستاها که در اختیار بنیاد قراردارد، افزایش محدوده خدماتی روستاها برای اجرای طرحهای هادی و در اختیار قراردادن زمین به بنیاد مسکن با ۵۰درصد قیمت برای توسعه طرحهای هادی روستایی ومشکلات مربوط به برخی از تعاونی ها که ملک آنها متعلق به بنیاد بوده ودر آن ساخت وساز شده است از جمله مواردی بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت وراهکارهای قانونی و اجرایی مصوب گردید.

 

رئیس سازمان اموال و املاک بنیادمستضعفان انقلاب اسلامی بیان کرد: به فضل الهی در این سفر مصوبه ای در۳۰بند، مشکلات فراروی استان خراسان جنوبی بررسی، اتخاد تصمیم وحل وفصل گردید.

 

مرتضوی با اشاره به تصمیم گیری برای بهره برداری بهینه بناهای تاریخی در محدود شهری افزود: دیوار یخی به شهرداری بیرجند برای اجرای طرح های توسعه وفضای سبز، خانه مادر علم به میراث فرهنگی و ارگ بهارستان نیز به آب منطقه ای خراسان جنوبی واگذار گردید و برای سایر ابنیه تاریخی آماده واگذاری به دستگاههای بهره بردار هستیم.

بیشتر بخوانید   افتتاح و بهره برداری از ۱۸ پروژه راه و شهر سازی خراسان جنوبی

 

آمادگی برای انتقال بخشی از اشیاء تاریخی استان را برای ایجاد موزه

 

وی با بیان اینکه بنیاد مستضعفان آمادگی دارد بخشی از اشیاء تاریخی استان را برای ایجاد موزه در استان منتقل کند اظهار کرد:علاوه بر این تمام درآمدهای حاصل از فروش املاک و محصولات بنیاد در استان صرف و در آینده نیز بخشی از منابع کلان آن در شهرستان درمیان سرمایه گذاری می شود.

 

رئیس سازمان اموال واملاک بنیادمستضعفان انقلاب اسلامی گفت: به منظور توسعه جاده منتهی به تفرجگاه بند دره نیز مقرر گردید از زمین های بنیاد که در این مسیر قرار دارد از هر طرف ۲۰متر توسعه وتعریض و مسیر منتهی به بنددره بازگشایی شود.

 

مرتضوی ادامه داد: در رابطه با املاک با کاربری عمومی در سطح شهر بیرجند مقرر شد ۵۰ درصد رایگان به دستگاههای بهره بردار برای تقویت زیرساخت اختصاص یابد و ۲۰ درصد املاک با کاربری عمومی به شهرداری و۳۰درصد مابقی تغییرکاربری صورت گیرد ومنابع حاصل شده در استان هزینه شود.

 

 

وی با بیان اینکه راه رسیدن به مولفه های اقتصاد مقاومتی وکاهش اثرات تحریم ظالمانه دشمنان ، تقویت پروژه های دانش بنیان و حمایت از فکرهای خلاق ونخبگان می دانیم تصریح کرد: براساس فرمایش وتاکید رهبر فرزانه انقلاب که فرمودند: “تا نفس داریم از دانش بنیان ها حمایت می کنیم ” بنیاد مستضعفان هم به عنوان بازوی مقام معظم رهبری این رسالت را به احسن وجه انجام خواهد داد.

 

انتهای پیام/

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها