افزایش ایرلاین ها، تسهیل کننده توسعه ارتباطی استان خواهد شد

استاندار خراسان جنوبی گفت : افزایش ایرلاین ها، تسهیل کننده توسعه ارتباطی استان خواهد شد.

به گزارش “پیام خاورن “، محمد صادق معتمدیان استاندار خراسان جنوبی در دیدار با رئیس هیات مدیره و مدیر عامل شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی کشور اظهار داشت :  استان خراسان جنوبی ، شرقی ترین استان کشور و با فاصله زمینی بیش از ۱۷ ساعت تا مرکز کشور است .

وی افزود: تنها استانی هستیم که فاقد آزادراه و بزرگراه بسیار محدودی داریم از طرفی بدلیل زمان بر بودن و هزینه بالای توسعه زیرساخت های راه و راه آهن ، بهترین روش و به صرفه ترین راه ، برقراری و توسعه پروازها و افزایش ایرلاین هااست ، که بسیار می تواند کمک کننده توسعه ارتباطی ، هم چنین توسعه اقتصادی استان باشد که از سال گذشته براین موضوع تمرکز کردیم ، تعداد پروازها افزایش و تعداد ایرلاین ها دو برابر شد .

استاندار خراسان جنوبی در ادامه تصریح کرد : چون استان کم جمعیتی هستیم لود پروازها پایین است لذا برای شرکت های پروازی توجیهه اقتصادی ندارد و این نیز مشکلی شده است ، که میتوانیم جهت غلبه بر این موانع و محدودیت شرکتهای پروازی ، توسعه پرواز به استانهای هم جوار از جمله یزد ، کرمان است.

معتمدیان هم چنین با اشاره به نوپا و تازه تاسیس بودن استان گفت : تقریبا تمام تعاملات تجاری و اقتصادی استان ما با استان خراسان رضوی و مشهد است لذا خواستار افزایش دو پرواز به پروازهای این مسیر هستیم و باتوجه به برنامه توسعه اقتصادی چابهار ، می توانیم پرواز به زاهدان و چابهار راه اندازی کنیم که دارای توجیهه اقتصادی است .

نماینده عالی دولت در استان در ادامه خاطر نشان شد : مخرج مشترک استانهای شرقی پهناوری ، تراکم کم جمعیتی ، کویری بودن ، جمعیت پایین و فاصله زیاد و حداقل ۵۰۰ کیلومتر با استان های هم جوار است .

بیشتر بخوانید   کتاب‎ "گزارش اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی استان خراسان جنوبی" منتشر شد

وی با اشاره افزایش قیمت ها گفت : امسال شاهد بودیم که قیمت بیرجند – تهران به بیش از ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فزایش یافت و این مسله موجب نارضایتی مردم شد که انتظار داریم این موضوع پیگیری و حل شود .

شایان ذکر است در پایان این نشست ، طهماسبی به عنوان مدیرکل جدید فرودگاه های استان معرفی و از زحمات مهندس اسلامی مدیرکل سابق تقدیر به عمل آمد .

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها