جابه‌جایی مسافر در ناوگان اتوبوسرانی بیرجند ۲۵ درصد کاهش یافت

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند گفت: به دنبال شیوع ویروس کرونا در کشور، تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها و تعطیلی اماکن و مراکز عمومی جابجایی مسافر ناوگان اتوبوسرانی شهرستان بیرجند در سه روز گذشته نسبت به قبل ۲۵ درصد کاهش داشته است.

به گزارش “پیام خاوران “، یدالله غلام‌پور صبح امروز در نشست بررسی وضعیت پروژه‌های نوروزی شهرداری بیرجند اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور، تعطیلی مدارس و دانشگاهها و همچنین تعطیلی اماکن و مراکز عمومی؛ جابجایی مسافر ناوگان اتوبوسرانی در سه روز گذشته ۲۵ درصد کاهش داشته است.

 

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند گفت: برابر آمار به دست آمده از سیستم بلیت الکترونیک در بازه زمانی ۲۸ تا ۳۰ بهمن ماه تعداد مسافر جابجا شده توسط ناوگان اتوبوسرانی بیرجند ۱۴۶ هزار و ۶۰۴ نفر بوده که در سه روز کاری بعد از آن به ۱۲۴ هزار و ۲۵۷ نفر کاهش یافته است.

 

وی افزود: به دنبال کاهش ۲۵ درصدی  جابجایی مسافر به منظور  جلوگیری از استهلاک اتوبوس‌ها و کاهش هزینه‌های ناوگان به تناسب از تعداد اتوبوس‌های فعال در خطوط کاسته می‌شود.

 

اقدامات پیشگیرانه در اتوبوس‌های درون شهری علیه ویروس کرونا انجام می‌شود

 

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند همچنین از اعمال اقدامات پیشگیرانه جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در حمل و نقل درون شهری بیرجند خبر داد.

 

غلامپور اظهار داشت: به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا، سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند در یک حرکت پیشگیرانه اقدام به ضد عفونی تمام ناوگان اتوبوسرانی و سالن ترمینال با استفاده از مواد شوینده و ضد عفونی کننده کرد.

 

وی افزود: این اقدام با توجه به ضرورت رعایت مسائل بهداشتی و موارد مرتبط جهت جلوگیری از انتشار این ویروس مانند سایر بخش‌ها در بخش حمل و نقل عمومی انجام شده تا احتمال انتشار و انتقال ویروس در این مکان‌های شلوغ به کمترین حد برسد.

 

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند بیان کرد: این روند به صورت هر شب بعد از پایان کار اتوبوس‌ها در سازمان انجام خواهد شد.

بیشتر بخوانید   امام جمعه بیرجند و استاندار خراسان جنوبی درگذشت پدر شهیدان خاتمی را تسلیت گفتند

 

توقف ساخت المان‌های موقت نوروزی در بیرجند

 

شهردار بیرجند نیز در این جلسه گفت: به جای ساخت المان‌های موقت در آستانه سال نو در راستای بهبود وضعیت میادین سطح شهر بیرجند و زیباسازی آنان اقداماتی صورت می‌گیرد به طوری که از میدان ابن‌حسام تا میدان آیت‌الله عبادی بیش از یک کیلومتر مسیر است که از آتش‌نشانی به بعد از محدوده خدمات شهری خارج است.

 

محمدعلی جاوید افزود: در سال‌های گذشته فراخوان برای احداث نمادهای نوروزی توسط شهرداری منتشر می‌شد که فقط ۳۰ درصد مردم از آن رضایت داشتند برای رفع این مشکل کارهای شهرداری بر سامان دهی و زیباسازی نقاط مختلف متمرکز شد.

 

وی عنوان کرد: برای میدان شهدا هم در بودجه ۹۸ نصب تندیس پیش‌بینی شده بود که بعد از سه بار فراخوان، دو طرح به بنیاد شهید و امور ایثارگران ارسال شد تا بعد از تایید سال آینده اجرا شود.

 

طرح المان میدان عبادی بیرجند ارائه شد

 

شهردار بیرجند با اشاره به پروژه‌ طراحی المان میدان آیت‌الله عبادی نیز اظهار داشت: ساماندهی میدان آیت‌ا‌لله عبادی شامل محوطه‌سازی و زیباسازی میدان و نصب المان در بودجه ۹۸ شهرداری در دستور کار قرار گرفته است.

 

محمدعلی جاوید با اشاره به اینکه این میدان خارج از محدوده خدماتی شهر قرار دارد افزود: شهرداری در زمینه ورود به پروژه‌های خارج از محدوده خدماتی از نظر منابع مالی، حوزه عملکردی و کارکردی محدودیت دارد.

 

وی بیان کرد: با توجه به درخواست‌های بسیار از ناحیه شهروندان، در شورای اسلامی شهر اجرای این پروژه از ضروریت‌های شهرداری شناخته شد و پس از در نظر گرفتن اعتبار لازم در دستور کار قرار گرفت و فراخوان عمومی تهیه شد.

 

شهردار بیرجند عنوان کرد: پس از انتخاب طرح شرکت مشاور فضا زیست، با توجه به اهمیت توجه به ورودی‌های شهر و ضرورت بهسازی چهره نامطلوب این ورودی، علیرغم نبود منفعتی برای شهرداری با هدف حصول رضایت شهروندان، اجرای این پروژه در دستور کار قرار گرفت.

بیشتر بخوانید   شهرداری بیرجند در ایجاد باغ موزه دفاع مقدس مشارکت می‌کند

 

جاوید یادآور شد: نقشه‌های فاز اول و مطالعات آن توسط مشاور انتخاب شده که در ادامه فاز دوم و پس از آن انتخاب پیمانکار در برنامه قرار دارد.

 

وی با اشاره به تصویب کلیات بحث معماری، محوطه سازی و زیباسازی این میدان تصریح کرد: در زمینه مسائل ترافیکی و تاسیسات مربوط به این محل، مطالعات آن انجام شود تا بتوانیم با برنامه‌ریزی دقیق به این مساله ورود پیدا کنیم.

 

شهردار بیرجند با اشاره به مساحت ۲٫۲ هکتاری این میدان خاطرنشان کرد: اجرای این پروژه با توجه به وسعت و هزینه زیاد در یک فاز امکان پذیر نبوده و باید مشاور با ابلاغ کلیت موضوع، در زمینه تهیه نقشه‌های اصلی اقدامکرده  و تا پایان سال در این زمینه به جمع بندی نهایی برسیم.

 

پارکهای شهر بیرجند بهسازی می‌شود

 

جاوید با بیان اینکه از آذرماه امسال تا امروز بیش از ۶ هزار اصله درخت در بخش‌های مختلف شهر کاشته شده که بیشتر آن به صورت ترمیمی بوده است افزود: بلوار خلیج فارس، بلوار مجیدیه، پارک صیاد شیرازی، پارک‌آزادی، بلوار رجایی، بلوار توحید، پارک پونه، بلوار ۹ دی، بلوار مسافر و بلوار پیامبر اعظم از جمله مناطقی است که در آن این درخت کاری‌ها صورت گرفته است.

 

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد درختان کاشته شده خزان‌پذیر و پهن برگ و ۲۰ درصد دیگر نیز انواع کاج و سرو مناسب با محیط شهر بیرجند است اظهار داشت: کاشت ۱۰ هزار اصله درخت را به شورای شهر قول داده بودیم از این تعداد ۶ هزار اصله کاشته شده و مابقی نیز تا پایان سال و به ویژه در روز و هفته درختکاری کاشته خواهد شد که بسیار ارزشمند است.

بیشتر بخوانید   امام جمعه بیرجند: مراد از حقوق بشر آمریکایی فرهنگ سیاسی است

 

شهردار بیرجند افزود: در میدان فرودگاه قرار بود نمادهای سنگی نصب شود که با توجه به اعلام اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، برای تبدیل آن در آینده به تقاطع و نامگذاری به میدان سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، پیمانکار بهسازی آن امسال انتخاب و سال آینده فراخوان تندیس برای این میدان منتشر خواهد شد.

 

جاوید با بیان اینکه مرمت پارکها سال آینده توسط معاونت عمرانی انجام می‌شود اظهار داشت: روند کار در حوزه فضای سبز در مجموعه سطح شهر به صورت علمی پیگیری می‌شود، برای بحث تقویت و تغذیه درختان سطح شهر علاوه بر مبالغ سال‌های گذشته یک میلیارد تومان دیگر نیز در نظر گرفته شد.

 

۳۵ درصد پارک‌های بیرجند نیازمند بازپیرایی است

 

رئیس سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری بیرجند نیز گفت: در بودجه شهرداری برای بحث استقبال از بهار مبلغ یک میلیارد تومان در نظر گرفته شده اما به نظر می‌رسد که تا پایان طرح ۲۰۰- ۳۰۰ میلیون تومان بیش از این مبلغ را نیز هزینه کنیم.

 

امیر ابراهیم‌زاده با بیان اینکه میزان خرید گل و گیاه برای زیباسازی فضای شهر در بهار و نوروز ۹۹ نسبت به مدت مشابه در بهار ۹۸ حدود ۲۰ درصد افزایش خواهد داشت افزود: گل‌کاری و گل‌آرایی و نورپردازی در سطح شهر از اقدامات ما در طرح استقبال از بهار است.

 

وی گفت: از دو سال قبل تاکنون در طرح استقبال از بهار از ساخت المان‌های موقت پرهیز کرده و هزینه‌های آن در مواردی چون المان‌های ثابت، بهبود وضعیت ورودی شهرها و موارد مشابه مصرف کرده‌ایم.

 

رئیس سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری بیرجند گفت: با توجه به قدمت زیاد و فرسوده شدن تعداد زیادی از بوستان‌های شهر و قدمت بیش از ۱۵ ساله حدود ۳۰ تا ۳۵ درصد پارک‌ها به بازپیرایی نیاز دارد.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها