رسانه‌ و رسالت امیدبخشی در بحران‌ها | محمد قربانی

در پی ورود پدیده ویروس کرونا به کشور و درگیر کردن بخشی از سلامت جامعه شاهد اقدام پیشگیرانه در سطح استان از جمله فعالیت‌های اطلاع رسانی و آگاه‌سازی هستیم.

به گزارش ” پیام خاوران “ در این خصوص رسانه‌های مکتوب، مجازی، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری و کانال‌های رسمی اقدامات خوب و موثری را از چند روز گذشته داشته‌اند.

بی شک نقش رسانه‌ها در مواقع بحران، امیدبخشی به جامعه و کاهش استرس است و در این مدت به نظر اقدامات موثر و خوبی در رسانه‌های استان اعم از انتشار اخبار، مطالب آموزشی و پیشگیرانه انجام شده که گامی ارزشمند در عرصه اطلاع رسانی استان بوده است.

مردم باید بدانند تهیه و انتشار اخبار امروز به جهت گسترش شبکه‌های اجتماعی آن هم شبکه‌های بی نام و نشان در جامعه فراگیر شده است و این مهم را مدنظر قرار دهند که اخبار کرونا را از منبع موثق آن هم رسانه‌های رسمی کشور از جمله صدا وسیما، خبرگزاری‌ها و پایگاه های خبری معتبر و پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دریافت کنند و در صورت لزوم بازنشر دهند.

رسانه‌های استان همگام و همراه مسوولان ارشد مسیری را انتخاب کرده‌اند تا آسیب کمتری به مردم جامعه وارد شود  و از سوی دیگر اقدامات رسانه‌ها در روحیه دادن به آلام مردم باید موثر باشد.

مدیران، خبرنگاران و دست اندرکاران رسانه‌های استان بر این باور هستند تا اخبار صحیح را که از مراجع ذیصلاح می‌گیرند، به نحو مقتضی در اختیار مردم قرار دهند که این مهم در وهله اول صیانت از پاسداشت رسالت اجتماعی آن رسانه برای جلوگیری و پیشگیری از شیوع ویروس در جامعه است.

از سوی دیگر باید مردم با دریافت اخبار موثق و درست آن را با محوریت خانواده‌ها و نهادینه کردن فرهنگ پیشگیری و مراقبت بازنشر دهند که این روند گامی بزرگ برای صیانت و سلامت جامعه خواهد بود.

رسانه‌های رسمی هم باید با هدف قرار دادن این مهم که دقت و صحت امروز مقدم بر سرعت انتشار است در ایجاد روحیه نشاط و شادابی، کاستن استرس و التهاب و حذف شایعات در جامعه گام بردارند.

 

*کارشناس ارشد علوم ارتباطات وروابط عمومی

 

انتهای پیام/

دانلود فایل PDF || چاپ خبر

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها