تأمین اجتماعی خراسان جنوبی برای تداوم خدمات و تعهدات به بیمه شدگان تمهیدات ویژه اتخاذ کرد

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی گفت: با توجه به لزوم اتخاذ تمهیدات لازم برای کنترل شیوع ویروس کرونا وجلوگیری از هرگونه وقفه در ارائه تعهدات به بیمه شدگان تأمین اجتماعی استان تدابیر ویژه اتخاذ کرد.

به گزارش “پیام خاوران “ ، علیرضا محمدی صبح امروز در بازدید از شعب تأمین اجتماعی استان اظهار داشت: با توجه به لزوم اتخاذ تمهیدات لازم برای کنترل شیوع ویروس کرونا، جلوگیری از هرگونه وقفه در ارائه تعهدات به ویژه ارائه خدمات به جامعه تحت پوشش و همچنین کاهش تردد بیمه‌شدگان در شعب و کارگزاری‌های رسمی تأمین اجتماعی در استان اقدامات از سوی سازمان اندیشیده شده که برای اجرا به شعب تامین اجتماعی ارسال شده است.

وی با اشاره به این اقدامات گفت: آن دسته از بیمه شدگانی که دفترچه درمانی آنان تا پایان بهمن ماه سال ۱۳۹۸ دارای اعتبار بوده و استحقاق دریافت درمان را داشته‌اند تا پایان فروردین ماه سال ۱۳۹۹ معتبر تلقی شده و مجاز می‌باشند از مزایای درمانی سازمان بهره‌مند شوند بر همین اساس نیازی به مراجعه به شعب و کارگزاری‌های رسمی سازمان جهت تامین اعتبار نخواهند داشت.

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی افزود: بیمه شدگانی که دفاتر درمانی آن‌ها تا پایان فروردین ماه سال ۱۳۹۹ زودتر از موعد مقرر «۴ و ۶ ماهه» به اتمام می‌رسد در این ارتباط لزومی به معرفی به شورای پزشکی نیست.

محمدی بیان کرد: انجام بازرسی از کارگاه‌ها تا پایان فروردین ماه سال ۱۳۹۹ به جز موارد خاص نظیر درخواست صدور مفاصاحساب ماده (۳۷) قانون تامین اجتماعی در زمینه کارگاه‌‌های فاقد سابقه، درخواست بیمه شده و یا کارفرما مبنی بر انجام بازرسی موضوعیت نخواهد داشت.

وی عنوان کرد: به منظور تمدید و یا صدور کارت هوشمند رانندگان و تداوم بیمه پردازی آنان، تا پایان فروردین ماه سال ۱۳۹۹ نیازی به استعلام از سازمان تامین اجتماعی ندارند و شعب تأمین اجتماعی مراتب را راساً به سازمان حمل و نقل و پایانه‌های شهرستان مربوطه منعکس می‌کند.

بیشتر بخوانید   استاندار خراسان جنوبی:نباید با دامن زدن به شایعات پیرامون «کرونا» به کسب و کار مردم لطمه زد

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان جنوبی تصریح کرد: چنانچه مدت کارت مهارت فنی مشمولین قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی در فواصل اسفند ماه سال ۱۳۹۸ لغایت فروردین ماه سال ۱۳۹۹ منقضی شود ادامه بیمه‌پردازی تا پایان فروردین ماه سال ۱۳۹۹ بلامانع بوده و پس از آن نیز در صورت تأیید و تمدید اعتبار کارت توسط سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای نیازی به مراجعه بیمه شده برای اعلام موضوع و تکمیل فرم درخواست نخواهد بود.

انتهای پیام/

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها