آزمایشگاه ویروس شناسی در بیمارستان ولی عصر(عج) بیرجند آغاز به کار کرد/ انجام روزانه ۳۰ مورد آزمایش کرونا در خراسان جنوبی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از راه اندازی آزمایشگاه ویروس شناسی در بیمارستان ولی عصر(عج) با اختصاص ۵ میلیارد ریال اعتبار وتامین فضای فیزیکی خبردادوگفت: پیش بینی می شود روزانه بین ۲۰تا ۳۰ مورد آزمایش در این آزمایشگاه انجام شود.

به گزارش ” پیام خاوران “، دکتر محمد دهقانی فیروزآبادی عصر امروز در بازدید این آزمایشگاه با قدردانی از دست اندرکاران راه اندازی این آزمایشگاه در دانشگاه و بیمارستان ولیعصر(عج) اظهار داشت: به دلیل ارسال حجم زیادی نمونه از سراسر کشور به انستیتوپاستور، مدت زمان دریافت پاسخ طولانی بود و این مساله ما را در  جهت تعیین تکلیف بیماران با مشکل مواجه می کرد.

وی با بیان اینکه راه اندازی آزمایشگاه ویروس شناسی در بیمارستان ولی عصر(عج) با اختصاص ۵ میلیارد ریال و اختصاص فضای فیزیکی مدنظر در دستور کار ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا ویروس قرار گرفت خاطرنشان کرد: یک نفر از همکاران دکتری ویروس شناسی دانشگاه و یکی از همکارانی که در حال گذراندن مراحل پایانی دوره دکتری این رشته است دراین آزمایشگاه مستقر شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهارکرد: بعد از آماده سازی فضا، نصب تجهیزات، و تأمین کیتهای مورد نیاز برای انجام آزمایشات، ستاپ دستگاه صورت گرفت ونمونه گیری انجام و به انستیتو پاستورتهران ارسال شد.

دهقانی با بیان اینکه برآورد می شود روزانه بین ۲۰تا ۳۰ مورد آزمایش در این آزمایشگاه انجام شود گفت: با توجه به محدودیت کیت و پرایمر که داریم، آزمایش از بیمارانی که در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه بستری و دارای معیارهای اولیه و مورد شک بیماری کرنا هستند در الویت است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند  خاطر نشان کرد: سایر افرادی که علائم خفیف دارند ، و یا شک به بیماری کرونا خیلی پایین باشد نمونه گیری برای آنها انجام نخواهد شد و چنانچه تصمیمات بعدی در این زمینه گرفته شود، در این زمینه اطلاع رسانی خواهد شد.

بیشتر بخوانید   فرماندار بیرجند: ماهیت مصوبه انتخاب شهردار بیرجند مورد تایید فرمانداری نیست

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها