توزیع روزانه ۳ هزار اسپری ضدعفونی دست در داروخانه‌های خراسان جنوبی/در پی جذب سهمیه ماسک برای استان هستیم

این روزها با شیوع گسترده ویروس کرونا از ظرفیت یکی از کارخانه‌های خراسان جنوبی در خصوص تهیه مواد ضد عفونی استفاده شده و این کارخانه صورت مستمر در حال تولید مواد ضدعفونی کننده دست هستند.

به گزارش “پیام خاوران “ ، این روزها همه جا صحبت از جولان ویروس کروناست. ویروسی که از چین شروع شده و دامن خیلی از کشورها از جمله ایران را هم گرفته است و از آغازین روزهای شیوع ویروس کرونا، شاهد خدمات و تلاش‌های خالصانه متولیان بهداشت و درمان و تیم‌های درمانی در جای جای ایران اسلامی بودیم.

 

اما این ویرس به سرعت در حال گسترش است و مهم‌ترین دستورالعمل برای مقابله با کروناویروس، برای مردم است و مردم باید در خانه‌ها و شهرهای خودشان بمانند، بهداشت فردی را رعایت و از ارتباطات و حضور در تجمعات، پرهیز کنند.

 

خراسان جنوبی نیز این روزها درگیر با ویروس کروناست و همه دد تلاش هستند تا این جلوی گسترش این ویروس را در استان بگیرند که همکاری مردم نیز بیش از همه کارها در این امر ضروری است.

 

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به شیوع ویروس کرونا در استان و انجام اقدامات لازم در این راستا اظهار کرد: در حال حاضر از ظرفیت یکی از کارخانه‌های استان در خصوص تهیه مواد ضد عفونی استفاده شده و به صورت مستمر در حال تولید مواد ضدعفونی کننده دست هستند.

 

غلامرضا آهنی با بیان اینکه به طور میانگین روزانه ۳ هزار اسپری ضدعفونی دست در بین داروخانه‌های استان توزیع می‌شود، گفت: سهمیه هر داروخانه میانگین ۵۰ تا ۱۰۰ عدد اسپری است.

 

وی بیان کرد: در مجموع از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۲۳ هزار اسپری ضدعفونی و حدود ۴ هزار ژل ضدعفونی کننده دست در داروخانه‌ها توزیع شده است که این پاسخگوی نیاز جمعیت ۸۰۰ هزار نفری استان نیست.

بیشتر بخوانید   پَرسه کرونا در جاده سلامت

 

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با تاکید بر اینکه همچنان در پی جذب سهمیه ماسک برای استان هستیم، گفت: تاکنون هیچ ماسکی در داروخانه‌ها توزیع نشده و در صورت جذب سهمیه قرار بر این است از طریق شرکت‌های پخش ماسک‌ها توزیع شود.

 

آهنی ادامه داد: اولویت توزیع برای افرادی که در خط مقدم مبارزه با بیماری کرونا هستند مانند بیمارستان‌ها، اورژانس‌ها و مراکز بهداشتی درمانی است و اگر به اندازه کافی این اقلام تهیه و تأمین شود می‌توانیم برای عموم مردم نیز توزیع را در داروخانه‌ها داشته باشیم.

 

وی در خصوص کشف اقلام احتکار شده توسط محتکرین هم افزود: بخشی از این اقلام کشف شده به میزانی نیست که بتواند قابلیت عرضه داشته باشد و برخی از این کالاها هم تاریخ مصرف آنها به پایان رسیده است.

 

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند یادآور شد: اگر چنانچه اقلام کشف شده بتواند نیاز استان را تا حدودی برطرف کند علاوه بر مراکز بهداشتی درمانی می‌توان آن را در میان مردم استان توزیع کرد.

 

توزیع ۴۲۰۰ محلول ضدعفونی کننده بین بیماران خاص

 

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی نیز از توزیع ۴ هزار و ۲۰۰ محلول ضد عفونی کننده بین بیماران خاص، بیماران صعب العلاج و سالمندان زمین‌گیر استان خبر داد و گفت: به هر یک از همکاران نیز یک اسپری ضدعفونی کننده داده‌ایم تا امکان ضد عفونی‌کردن مستمر دست‌ها در محیط اداری را داشته باشند.

 

رضا سلم‌آبادی افزود: چاز مددجویان عزیز درخواست داشته‌ایم که درخواست‌های خود را از طریق سامانه الکترونیکی پیگیری کنند.

بیشتر بخوانید   خواهان استاندار اعتدال گرا و آشنا به استان هستیم/گزینه قطعی برای استانداری خراسان جنوبی مطرح نشده است

 

وی گفت: با این وجود اگر مددجوی ما به صورت حضوری به کمیته امداد مراجعه کرد در همان ورودی اداره از طریق مددکار ما درخواست و شماره تلفن وی دریافت و مشکل او پیگیری می‌شود تا از تجمع در اداره جلوگیری شود.

 

اقامتگاه‌های خراسان‌جنوبی نوروز ۹۹ پذیرش مهمان ندارند

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان‌ جنوبی نیز اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا در کشور و لزوم اقدامات پیشگیرانه در راستای کنترل این بیماری، نوروز ۹۹ مراکز اقامتی خراسان‌جنوبی پذیرش مهمان نوروزی نخواهند داشت.

 

حسن رمضانی گفت: امید است در فرصت مناسب‌تری که شیوع این بیماری در کشور و خراسان‌جنوبی کنترل شده باشد، با آرامش خاطر بیشتری از مهمانان و مسافران خراسان‌جنوبی پذیرایی کنیم.

 

وی با بیان اینکه برپایی چادر در پارک‌ها و بوستان‌های سطح استان نیز ممنوع است، افزود: همچنین تمام موزه‌های دولتی و خصوصی و بناهای تاریخی استان خراسان جنوبی نیز تا اطلاع ثانوی به منظور ضد عفونی تعطیل خواهند بود.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه برنامه‌های نوروزگاه و جشنواره‌ها نیز در نوروز ۹۹ برگزار نخواهد شد، ادامه داد: تمامی موارد بهداشتی در واحدهای پذیرایی و اقامتی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اجرا می‌شود.

 

ضد عفونی جایگاه‌‌های تحت نظارت شهرداری در راستای پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس

 

معاون خدمات شهری شهرداری بیرجند نیز با بیان اینکه تمامی اتوبوس‌ها، سیستم حمل و نقل و ایستگاه‌ها، هر شب کارواش و ضدعفونی می‌شوند، گفت: همچنین ایستگاه‌های تاکسی، گاردریل‌ها، وسایل تندرستی شهر، پارک ها و سرویس‌های بهداشتی هرشب گند زدایی می‌شوند.

بیشتر بخوانید   عزم استان خراسان جنوبی بر محرومیت زدایی و توانمندسازی اقشار نیازمند است

 

محمدزاده افزود: تاکنون سازمان‌های مردم نهاد زیادی به کمک شهرداری آمده اند که این سمن‌های مردمی در ایستگاه‌های اتوبوسرانی مستقر و با ما همکاری می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه بودجه اقدامات پیشگیرانه با شیوع ویروس کرونا از محل اعتبارات مدیریت بحران شهرستان تامین شده است، یادآور شد: نیروهای انتظامی، بسیج و هلال احمر در ورودی‌های شهر بیرجند، در زمینه بررسی علائم کرونا مسافران ورودی با شهرداری همکاری می‌کنند.

 

کلاهبرداری با عنوان تست کرونا در منزل

 

رئیس پلیس فتای خراسان‌ جنوبی نیز در خصوص کلاهبرداران با انتشار آگهی‌هایی در شبکه‌های اجتماعی تحت عنوان «تست کرونا در منزل» گفت: این کلاهبرداران با نامه جعلی از وزارت بهداشت به ساختمان‌های مسکونی مراجعه و به شکل غافلگیرانه با مواد بیهوشی ساکنان را بیهوش و اقلام ارزنده را به سرقت می‌برند.

 

سرهنگ علی محمدپور با تاکید بر اینکه کاربران شبکه‌های اجتماعی نباید به این آگهی‌ها اعتماد کنند، افزود: اگر قرار باشد اکیپ‌های برای بررسی بیماری به منازل مسکونی مراجعه کنند قطعا موضوع از طریق وزارت بهداشت اطلاع‌رسانی خواهد شد.

 

وی از شهروندان خواست در صورت مشاهده و مراجعه چنین افرادی به درب منازلشان، فوراً به پلیس ۱۱۰ اطلاع‌رسانی کرده تا همکاران بلافاصله در محل حضور و با آنان برخورد قانونی کنند

 

طبق آخرین آمار ارائه شده در حال حاضر ۵۱ نفر در خراسان جنوبی به ویروس کرونا مبتلا که ۴ نفر از این تعداد فوت شده‌اند.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها

Sorry. No data so far.