تردد در جاده‌های خراسان جنوبی ۲۹ درصد کاهش یافت

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان جنوبی، از کاهش ۲۹ درصدی تردد در مجموع محورهای ورودی و خروجی استان از مورخ ۱۹ الی ۲۶ اسفندماه خبر داد.

به گزارش “پیام خاوران “ اسد ا… جلال زاده اظهار داشت : نتایج برگرفته از سامانه های ترددشماری مرکز مدیریت راههای استان، کاهش ۲۹ درصدی تردد در هفته اخیر را نسبت به بازه مشابه سال قبل نشان داده، که از میان روزهای هفته، “پنجشنبه و جمعه¬ها” روزهای اوج سفر را به خود اختصاص داده است.

وی افزودد : همچنین بیش از ۳۲۲ هزار وسیله نقلیه ، از ابتدای اسفند به استان وارد و بیش از ۳۲۳ هزار وسیله نقلیه از استان خارج شده اند که نشان دهنده کاهش ۱۷ درصدی مجموع تردد ورودی خروجی استان نسبت به بازه مشابه سال گذشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه افزایش حوادث جادهای از نوع واژگونی (۴۷ درصد تصادفات از ابتدای امسال) نیز معضل دیگری است که در استان با آن مواجه هستیم، که غالباً بدلیل خواب آلودگی و عدم توجه به جلو از سوی رانندگان بوده که در همین زمینه: برنامه‌ریزی و مدیریت سفر در طی مسیر، بهره‌مندی از امکانات مجتمع‌های خدماتی رفاهی، رعایت نکات ایمنی، استراحت و توقف ۱۵ دقیقه‌ای بعد از هر دو ساعت رانندگی، ازجمله راهکارهای سودمند در کاهش این نوع از تصادفات به شمار می‌آید.

جلال زاده اظهار امیدواری کرد با توجه به فعالیت ۵۸ ایستگاه ثبت تخلف سرعت این اداره کل در سطح محورهای اصلی استان، اِعمال قانون رانندگان متخلف بر اساس سرعت متوسط، بتواند امنیت کاربران و مسافرین جاده¬ای که به قوانین راهنمایی و رانندگی احترام می¬گذارند را افزایش داده و شاهد کاهش حوادث و تلفات جاده¬ای در محورهای استان باشیم.

بیشتر بخوانید   قدردانی استاندار خراسان جنوبی از مسئولیت‌پذیری معلمان

انتهای پیام /

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها