حمل کالاهای اساسی ازبندر چابهار به مقاصد خراسان جنوبی انجام می شود

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان جنوبی گفت: با توجه به ورود و  پهلوگیری چند فروند کشتی حامل کالا های اساسی در بنادر کشور و بالاخص بندر چابهار ، تصمیمات مهمی در زمینه حمل به موقع این کالاها به استان اتخاذ شده است.

به گزارش “پیام خاوران “، اسدالله جلال زاده  اظهار داشت: با توجه به اینکه در ایام نوروز امسال هیچ گونه محدودیت تردد برای حمل کالاهای اساسی در کشوروجود ندارد حمل این کالاها به صورت شبانه روزی با همکاری سایر دستگاه های مرتبط به مقاصد خراسان جنوبی، انجام می شود.

وی  افزود: ظرف چند روز گذشته  ۳۰ دستگاه کامیون جهت حمل گندم از مبدأ چابهار به مقاصد خراسان جنوبی به این بندر اعزام گردیده اند و پیگیریهای  مستمر توسط دست اندرکاران بخش حمل و نقل استان جهت تامین و اعزام ناوگان ادامه دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان جنوبی گفت: در ۱۱ ماهه سال گذشته بیش از ۵٫۴ میلیون تن کالا توسط ناوگان باری خراسان جنوبی حمل شده که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته شاهد افزایش به میزان ۱۲ درصد است.

وی تصریح کرد: این میزان کالا در قالب بیش از ۳۳۵ هزار سفر حمل شد که در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته شاهد افزایش ۸ درصدی تعداد سفر بوده است.

جلال زاده با تاکید بر افزایش تناژ حمل شده سیمان بعنوان یکی از کالاهای استراتژیک در استان گفت: تناژ حمل سیمان در ۱۱ ماهه سال جاری نزدیک به ۱٫۲ میلیون تن بوده است که این  میزانحکایت از افزایش ۲۶ درصدی در مقایسه با سال قبل دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان خراسان جنوبی  بیان کرد: در ۱۱ ماه سال گذشته بیش از۵۹ هزار سفر برای حمل سیمان انجام شده است که این شاخص نیز در مقایسه با مدت زمان قبل ۲۵ درصد افزایش دارد.

بیشتر بخوانید   مدیر مجتمع محدوده های اکتشافی خراسان جنوبی خبر داد:افزایش حدود 4 برابری تولید در معدن روی ملوند

جلال زاده تاکید  کرد: در شرایط فعلی به منظور تخلیه بندر در محل و تامین کالاهای استراتژیک استان از بنادر جنوبی کشور شامل بندر چابهار، بندر عباس و بندر امام تسهیلاتی شامل تخصیص ۳۰ درصد سهمیه سوخت جبرانی به ناوگانی که کالاهای اساسی از مبداء پنج بندر مهم کشور بالاخص بندر چابهار حمل می کنند پیش بینی گردیده است

وی تصریح کرد: این مهم نیازمند همت و همیاری رانندگان پرتلاش استان در حمل این محمولات از بنادر به مقاصد استان است که در جهت تسریع در حمل این کالاها در ایام نوروز هیچگونه ممنوعیت ترددی جهت ناوگان باری حامل این محصولات از بنادر لحاظ نشده است.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها