استاندارخراسان جنوبی: بهبود فضای کسب وکار یکی از الزامات جدی در “جهش تولید”است

استاندارخراسان جنوبی بهبود فضای کسب و کار را یکی از الزامات جدی در  جهش تولید برشمرد وگفت: تسهیل و روان سازی فرآیند صدور مجوزها و تسریع در آن نیز از اقداماتی است که در رونق تولید مؤثر است.

به گزارش ” پیام خاوران  ” ؛  محمد صادق معتمدیان عصر امروز در ستاد برنامه ریزی و راهبری جهش تولید استان با اشاره به شعار سال بر اهتمام دستگاه های اجرایی استان در تحقق سیاست های جهش تولید تأکید کرد.

وی با بیان اینکه عناوین تعیین شده برای سالها، جهت گیری اقتصادی دارند،  از وجود مشکلات کشور در بخش اقتصادی حکایت دارد اظهار داشت: تعیین شعارهایی با مضمون اقتصادی، نشان دهنده تمرکز نظام برای رفع مشکلات کشور در این زمینه است.

وی گفت: از آن جایی که سال گذشته، گام های مؤثری در زمینه رونق تولید برداشته شده، می بایست مردم در سال جاری، آثار این اقدامات را در جهش تولید در استان شاهد باشند.

استاندار خراسان جنوبی، تولید را موتور محرکه اقتصاد خواند و تأکیدکرد:  افزایش تولید با تأثیر بر روند رشد اقتصادی ، پیامدهایی همچون کاهش نرخ بیکاری، ایجاد اشتغال، کاهش قاچاق، کمک به معیشت مردم و… را به همراه دارد.

معتمدیان با تأکید بر اینکه تولید، مهمترین ابزار قدرت اقتصادی است به تشریح الزامات جهش تولید پرداخت و گفت: یکی از مهمترین الزامات این است که بدنبال استفاده از ظرفیت و توان دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان باشیم.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات خوبی در قانون بودجه ۹۹ به این موضوع اختصاص داده شده و می طلبد که با برنامه ریزی دقیق نسبت به جذب آنها اقدام گردد.خاطر نشان کرد: قوانین بانکی و بیمه ای، سالهاست به عنوان دو ترمز اصلی در تولید تشخیص داده شده اند بنابراین اگر به دنبال جهش تولید هستیم، در همین ماه های اولیه سال باید پیگیر انجام اصلاحات در قوانین بانکی و بیمه ای باشیم.

بیشتر بخوانید   رونق بخشیدن به جهش تولید با استفاده از ظرفیت نخبگان بومی

مقام عالی دولت در خراسان جنوبی بهبود فضای کسب و کار را یکی از الزامات جدی در  جهش تولید برشمرد و متذکر شد: تسهیل و روان سازی فرآیند صدور مجوزها و تسریع در آن نیز از اقداماتی است که در رونق تولید مؤثر است.

معتمدیان با اشاره به این که اقتصاد کشور از بخش های دولتی، نیمه دولتی، تعاونی، خصوصی و خصولتی تشکیل شده، گفت: برداشتن رانت ها و ایجاد رقابت عادلانه بین این بخش ها، کمک مؤثری در شکوفایی تولید است.

وی از تأمین منابع مالی و سرمایه در گردش هم به عنوان نیازهای اولیه تولید یاد کرد و گفت: بانک مرکزی به عنوان متولی این بخش، اولویت هایی را تعیین کرده که به زودی ابلاغ می شود.

استاندار خراسان جنوبی  با بیان اینکه توجه به تأمین نیازهای مالی از طریق سایر منابع همچون بازار بورس و سرمایه نیز باید در دستور کار قرار گیرد از مدیران دستگاه ها خواست نسبت به احصاء مشکلات سر راه تولید اقدام نمایند تا این مشکلات از طریق ظرفیت های قانونی مرتفع گردند.

معتمدیان توجه به امور گمرکی را با نگاه صادرات محور از دیگر الزامات جهش تولید خواند و اظهار داشت: ایجاد محدودیت برای ورود کالاهای غیر ضروری و افزایش صادرات کالاهای غیر نفتی از برنامه هایی است که در سال جاری و در راستای جهش تولید دنبال خواهد شد.

وی بر مبنای چارچوب های ذکر شده در سیاست های جهش تولید، چند محور را برای تحقق شعار سال تعیین کرد و با تأکید بر پالایش طرح های زود بازده که در استان قابلیت اجرا دارند، گفت: حوزه های صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری استان، ظرفیت های بسیار خوبی هستند که با توجه به آنها می توان تولید را در استان افزایش داد.

بیشتر بخوانید   قدردانی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی از برگزاری باشکوه عزاداری محرم

مقام عالی دولت در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه رفع برخی موانع و تأمین زیرساخت های لازم در این حوزه ها، ارتباط مستقیمی با تولید دارند تکمیل پروژه‌های نیمه تمام را نیز از دیگر اقدامات مؤثر در رونق تولید عنوان کرد و گفت: اتمام پروژه های نیمه تمام، تأثیر مستقیم بر اشتغال، کاهش نرخ بیکاری و افزایش درآمد دارد.

این جلسه با بحث و بررسی شرایط استان در حوزه های کشاورزی، صنعت، معدن، گردشگری و… و استفاده از این ظرفیت ها در راستای تحقق عنوان سال ادامه یافت.

انتهای پیام

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها