برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری مجازی “دور از هم” در نوروز ۹۹

در راستای ایجاد نشاط در خانواده ها ایجاد فضای همدلی و همگراییی در خانواده های درگیر در بحران قابله با ویروس کرونا و بالا بردن روحیه افراد در هنگام حضور مداوم در خانه به ویژه ایام عید نوروز جشنواره فرهنگی و هنری مجازی “دور از هم” برگزار می شود.

به گزارش ” پیام خاوران “ به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، موسسه فرهنگی رباب با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی  و انجمن های فرهنگی و هنری استان، در راستای ایجاد نشاط در خانواده ها ایجاد فضای همدلی و همگراییی در خانواده های درگیر در بحران قابله با ویروس کرونا و بالا بردن روحیه افراد در هنگام حضور مداوم در خانه به ویژه ایام عید نوروز اقدام به برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری مجازی “دور از هم” کرده است.

 این جشنواره مبتنی بر خلق بخش هایی از یک اثر هنری (نمایش، موسیقی، نقاشی و عکس و …) به صورت مجزا توسط افراد در مکان های مجزا و با فاصله از هم است که در نهایت به خلق اثری واحد و یکپارچه می انجامد.

به واسطه خلق یک اثـر هنـری واحـد، فاصـله هـا رنگ می بازند و افراد گرچه دور از هم، خود را در کنار و نزدیک هم احساس می کنند. این اتفاق در شرایط خاص فعلی ارزشـمند و حائز اهمیت استشکل تولید آثار بصورت گروهی اما مجازی سبب می گردد که افراد برای خلق اثر بهتر به حضور بیشتر در خانه و تمرکز بر تولید و آماده سازی اثر تشویق ترغیب شوند.

اهداف جشنواره :

۱٫ تشویق جامعه و خانواده ها به ماندن در خانه در جهت مقابله با همهگیری ویروس کرونا
۲٫ ایجاد حس مثبت از ارتباطی موثر که به خلق نتیجه ای خاص و منحصر به فرد می انجامد
.
۳٫ توجه هر چه بیشتر به افراد به کارکردهای سازند ی فضای مجازی به جای روش های مرسوم کاری
۴٫ توجه به روش های نوین برای ایجاد ارتباطات هنری و تولید آثار هنری

 

بیشتر بخوانید   حمایت از رانندگان اتوبوس در شرایط کرونا

شرایط عمومی جشنواره:
۱٫ شرکت برای عموم افراد در هر رد سنی، سطح تحصیلات و گرایش هنری آزاد است.
۲٫ در پدید آوردن هر اثر هنری باید الزاما بیش از دو نفر ترجیحاً در مکان و زمان متفاوت) شرکت داشته باشند.
۳٫ دقت در چیدمان، همپوشانی و اتصال اجزاء هر اثر ، تعدد شرکت کنندگان و کیفیت صدا وتصویر ارسالی، به ارزش هنر و امتیاز آوری آن می افزاید.
۴٫ توجه به حضور در فضای خانه و جمع خانواده برای تولید آثار الزامی ست.
۵٫ امکان تلفیق بخش های مختلف جشنوار در تولید یک اثر وجود دارد.
۶٫ آثار ارسالی بصورت عکس یا ویدئو توسط داوران در هر بخش داوری خواهد شدوجـود خلاقیـت و نـوآوری در تمـامی بخش ها و مراحل تولید یک اثر از مهمترین معیارهای داوری خواهد بود.

شرایط اختصاصی:
۱٫ بخش نمایش
:
خوانش یکی از ترجمه های داستان شازده کوچولو نوشـته آنتـوان دوسـنت اگزوپـری ( ترجیحـا ترجمـه پروفسـور کامیـابی مسـک) بصورت یک اثر نماش نامه خوانی و حفظ حداکثری احساس و تاثیرگذاری متن در مدت زمان ۵الی ۱۰دقیقه .در مورد اجراهای زنده و هـم زمـان نمایشنامه خوانی استفاد از هریک از نرم افزارهای ضبط تماس تصویری آزاد است.
– شیوه کار:
انتخاب هریک از بخش های داستان بصورت آزاد با دو تا ٤شخصیت، تقسیم شخصیت هـا و خـوانش نمایشـنامه بصـورت همزمـان در بستر هر یک از نرم افزارهای ارتباطی و نهایتاً ضبط اثر. امکان ضبط مجزای بخش ها و میکس نهایی وجود دارد. استفاده از نور پردازی، طراحی لباس و افکت های صوتی آزاد است.

۲٫ بخش موسیقی:

بیشتر بخوانید   برگزاری رزمایش "شیفت ایثار" با مشارکت 500 کارگر در خراسان جنوبی

اجرای یک اثر موسیقایی با موضوع و ژانر آزادایرانی و غیر ایرانی (بصورت سازی یا آوازی یا هر دو با استفاده از ادوات مرسوم و غیر مرسوم)ابداعی و با هر ابزار و روش که به تولید اصوات موسیقایی ملودیک و کوبشی بیانجامد(به مدت ٢تا ٥دقیقه.
– شیوه کار:
اثر انتخاب شده پس از تنظیم و تقسیم بنده اجرای ساز یا آوازها، توسط اولین بخش ترجیحاً بر روی ضرب دقیق (مترونـوم)و بصـورت تصویری اجرا و ضبط شده و سپس بخش های بعدی توسط سایر شرکت کنندگان ضبط و بصورت ویدئو های مجزا با همپوشانی دقیـق در کنار هم قرار می گیرند و بصورت یک ویدئوی نهایی ارسال خواهند شد.
۳٫ بخش نقاشی:
خلق یک اثر نقاشیبا تکنیک و موضوع آزاد (که از چیدمان چند اثر نقاشی از چند شرکت کننده با ابعاد برابـر یـا متفـاوت شـکل گرفته باشد.در این صورت تصویر نهایی ارسال می شود در یک اثر ،استفاده از تکنیک های متفاوت برای هر هنرمنـد آزاد اسـت .
ابعاد اثر نهایی کمتر از ١٠٠در ١٠٠سانتی متر باشد.
شیوه کار:

طراحی اثر نهایی بر این اساس است که نحوه چینش چند اثر از چند نفر به یک اثر واحد بیانجامد. چه بصورت چینش چند اثر مستقل و مجزا که نهایتاً یک محتوای واحد داشته باشند یا تقسیم یک اثر اولیه به چند بخش که بصورت پازل و با شخصیت غیر مسـتقل بـه یـک محتوا و شخصیت واحد برسند. (استفاه از آثار اصلی و کپی آزاد است)

۴٫عکس:
ساخت یک تصویر واحد از دو یا چند فریم عکس با موضوع آزاد که ابعاد تصویر نهایی کمتر از ٧٠در ٥٠سانی متر باشد.
-شیوه کار: شرکت کنندگان عکس های خود را بصورت موبایلی یا با دوربین عکاسـی در فضـاهای مختلـف (چنـد خانـه) گرفتـه و بـا انتخاب و طراحی خود به بهترین نحو چیدمان نموده تا به یک تصویر با یک موضوع و مفهوم واحد تبدیل گردد. موضوع پیشنهادی در این بخش توجه به جمع شدن اعضای یک خانواده ی دور از هم در یک قاب است.
۵٫ بخش ویژه:
در این بخش با توجه به ادبیات شفاهی هر منطقه و با حضور و همراهی پدر بزرگ ها و مادر بزرگ ها و اعضای کوچکتر خانواده به اجرا در می آید، یکی از اشعار یا داستان های قدیمی و عامیانه محلی توسط پـدر یـا مـادربزرگ روایـت شـده و کودکـان در مـدت روایت داستان آن را نقاشی می کنند بصورتی که نتیجه نهایی از کنارهم قرار گرفتن ویدئوی روایت داستان یا شعر و اجـرای نقاشـی (ویدئو یا فریم های متعدد عکس (تایم لپس)) شکل گیرد. مدت زمان اثر نهایی باید بین ٥تا ١٠دقیقه باشد.
ارسال آثار:
آخرین مهلت ارسال آثار تا ٣١فروردین ماه ١٣٩٩خواهد بود.
آثار نهایی بصورت عکس و ویدئو با حجم کمتر از ٥٠مگابایـت بـه تلگـرام و واتـساپ دبیرخانـه بـه شـماره ٠٩١٥٧٢٨٦٠٤٣ارسـال گردد.
برای اطلاعات بیشتر می توانید با شماره تلفن های ٠٩١٥٧٢٨٦٠٦٣و ٠٥٦٣٢٢٥١٠١٨تماس حاصل فرمایید
.
نشانی دبیرخانه جشنواره:
خراسان جنوبی- بیرجند- خیابان آیت االله سعیدی )بیست متری اول غربی مدرس- بعد از تقاطع مفـتح- پـلاک -١٢٩موسسـه فرهنگـی هنری رباب بیرجند

بیشتر بخوانید   برقراری اینترنت همراه در روستاهای رزه و مورتیغ درمیان

 به نفرات اول تا سوم در هر بخش جوایز نقدی اهدا خواهد شد.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها