بیش از ۲۳ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری خراسان جنوبی ذخیره شد

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت:با کنترل حدود ۱۱ میلیون متر مکعب رواناب در سازه های آبخیزداری در بارندگی اوایل فروردین ماه ، میزان استحصال رواناب از ابتدای سال آبی به بیش از ۲۳ میلیون و سیصد هزار مترمکعب رسید.

به گزارش ” پیام خاوران “ مهندس علیرضا نصرآبادی با اشاره به وجود حدود ۲۰۰۰ هزار سازه آبخیزداری در استان اظهارداشت: بیشترین حجم ذخیره رواناب در بارندگی های فروردین ماه در شهرستان بشرویه ۴میلیون متر مکعب در ۱۴۰ سازه بوده است که در مجموع سال آبی در این شهرستان به ۵ میلیون و هفتصد هزار مترمکعب رسید.

وی وضعیت آبگیری سازه های آبخیزداری در بارندگیهای اخیر تشریح کرد وافزود: شهرستان طبس با استحصال یک میلیون و ۵۰۰ و زیرکوه با یک میلیون متر مکعب را جزو شهرستان های دوم و سوم در حجم استحصال بارندگی های اخیر عنوان کرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با اشاره به تعداد سازه های شهرستان طبس گفت: این شهرستان ۱۶۲ و شهرستان زیرکوه ۸۸ سازه دارد،که تعداد زیادی از آنها به کمک اعتبارات صندوق توسعه به بهره برداری رسیده است.

نصرآبادی ادامه داد: بارندگی های فروردین ماه امسال همچنین باعث شد ۷۵۰ هزار متر مکعب رواناب در ۳۳۱ سازه شهرستان بیرجند ذخیره شود.

وی درباره حجم ذخیره رواناب در دیگر شهرستان های استان اعلام کرد: در فردوس با ۱۸۴ سازه ۹۲۴ هزار متر مکعب،سرایان با ۲۳۰ سازه ۵۲۰ هزار متر مکعب ،سربیشه با ۲۱۸ سازه ۱۵۰ هزار متر مکعب و درمیان با ۱۳۷ سازه ۲۵۰ هزار متر مکعب رواناب ذخیره شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی میزان استحصال در شهرستان قاین،نهبندان و خوسف را نیز به ترتیب ۲۵۰ ،۸۰۰ و ۶۲۰ هزار متر مکعب اعلام کرد.

وی ادامه داد: هم اکنون در قاین ۶۵ سازه،نهبندان ۳۸۰ سازه و خوسف ۵۵ سازه در حال بهره برداری است.

بیشتر بخوانید   ۱۲۷ سازه آبخیزداری خراسان جنوبی در دست احداث است

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها