۱۶۳۰روستا درخراسان جنوبی ازنعمت برق برخوردار است/گام های بلند برای برق رسانی به روستاهای فاقدبرق

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت : در سال گذشته ۸ روستا برق دار شد که تعداد روستاهای برق دار استان به یک هزار و ۶۳۰ روستا رسیده است که با این تعداد تمام روستاهای استان از نعمت برق برخوردار هستند.

مهندس مهدی دادگر در  گفت وگو با خبرنگار ” پیام خاوران ”  ضمن عرض خداقوت به مدافعان سلامت که مجاهدانه  خدمت می کنند با تشریح فعالیت ها واقدامات انجام شده در صنعت برق استان اظهار داشت: صنعت برق از بخش های تولید و انتقال تشکیل شده و همکاران زیادی در تلاش هستندتا انرژی را به شرکت توزیع که حلقه نهایی زنجیره خدمت به مردم و مشترکین استان است تحویل دهند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در سال ۹۸ افزود: در سال گذشته علی رغم اینکه به لحاظ منابع اعتباری و نقدینگی محدودیت های خاصی وجود داشت اما این امر مانع از اجرای پروژه های بزرگ شرکت توزیع نیروی برق استان نشد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی بیان کرد: در این راستا با پیگیری های صورت گرفته برای اخذ منابع اعتباری از شرکت توانیر، اقدامات بسیار خوبی در همه بخش ها به ویژه در شرکت توزیع برق استان انجام شد.

واگذاری ۹ هزار انشعاب برای مشترکین شهری و روستایی

مهندس دادگر با بیان اینکه سال گذشته بالغ بر ۹ هزار انشعاب برای مشترکین شهری و روستایی واگذار و تامین برق آنان انجام شده است تصریح کرد: با احتساب این تعداد مشترک، مشترکان استان در پایان سال  گذشته به ۳۷۶ هزار و ۹۰۰ مشترک رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: برای تامین برق این مشترکین نیازمند احداث شبکه هایی بوده ایم که در این راستا ۲۰۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط و فشار ضعیف برای تامین برق این مشترکین اجرا شد که با احتساب حجم مشترکین سال ۹۸، مجموع شبکه های برق در سطح استان به ۱۹ هزار کیلومتر طول شبکه فشار متوسط و ضعیف رسیده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی یادآور شد: همچنین برای تامین برق این مشترکین ۲۴۸ پست توزیع اجرا شده است که با احتساب این پست ها، ۹ هزار و ۶۲۳ پست توزیع بهره برداری شده است.

بیشتر بخوانید   پیام تبریک مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی به مناسبت عید مبعث

مهندس دادگر با بیان اینکه یکی از برنامه هایی که در شرکت توزیع نیروی برق استان در دست اقدام و بهره برداری است برق رسانی به روستاهای فاقد برق است اظهار داشت: در این راستا در سطح استان گام های بلندی برای برق رسانی به روستاهای فاقد برق برداشته شده است.

برخورداری اغلب روستاهای بالای ۱۰ خانوار استان از نعمت برق

وی افزود: در این راستا در حال حاضر اغلب روستاهای بالای ۱۰ خانوار استان از نعمت برق برخوردار هستند و همچنین تعداد زیادی از روستاهای بالای ۵ خانوار نیز که به شبکه نزدیک بوده اند از نعمت برق برخوردار هستند به گونه ای که درصد جمعیت روستایی برخوردار از نعمت برق در پایان سال ۹۸ به ۹۹.۸۵ درصد رسیده است، در حالی که میانگین کشوری این شاخص ۹۹٫۷ درصد است که نشان می دهد از میانگین کشوری بالاتر هستیم.

مهندس دادگر تصریح کرد: یکی از طرح های بزرگی که در سال ۹۸ در استان با تلاش استاندار به ثمر رسید بحث ۱۰ هزار واحد مسکن مقاوم روستایی در قالب طرح مسکن محرومان بود که در این راستا شرکت توزیع نیروی برق استان هدف گذاری کرد، به شکلی که در واحدها زمانی که مالکان بخواهند مستقر شوند بتوانند از نعمت برق بهره مند شوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی افزود: در این راستا شرکت توزیع نیروی برق برای احداث شبکه برق، کار را به‌دست گرفت و در دستور کار خود قرار داد، این واحدها در ۶۰۰ روستای استان پراکنده بودند.

مهندس دادگر  اظهار داشت: با برنامه ریزی که برای سال ۹۸ انجام شد در مجموع ۶٫۵ کیلومتر شبکه فشار متوسط، ۴۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و ۲۷ دستگاه پست اجرا شد تا متقاضیان برق دار شوند.

بیشتر بخوانید   یادمان شهید کاوه با حضور استاندار خراسان‌جنوبی کلنگ زنی شد

وی اعتبار هزینه شده در این بخش را ۱۰ میلیارد تومان عنوان کرد و یادآور شد: همچنین پیش بینی می شود در سال ۹۹ نیز معادل این اعتبار برای واحدها هزینه شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی به مصوبات سفر استاندار اشاره کرد و خاطرنشان کرد: مصوبات سفر استاندار یکی از اقدامات موثری و تحرک آفرین در سطح استان بود.

مهندس دادگر تامین برق معادن، تامین برق شهرک های روستایی، برق رسانی به روستاهای فاقد برق، تامین برق محلات دامداری، تامین روشنایی معابر و دایر نمودن واحد‌های عملیاتی در برخی شهرها را از جمله مصوبات شرکت توزیع نیروی برق استان در سفرهای استاندار عنوان کرد و گفت: این مصوبات در چارچوب اعتباری خود پیگیری شد و با احداث ۵.۸ کیلومتر شبکه فشار متوسط، ۶.۵ کیلومتر شبکه فشار ضعیف، ۹ دستگاه پست و ۱.۸ کیلومتر شبکه معابر زمینی و هوایی توانستیم این پروژه ها را به بهره برداری برسانیم.

توسعه شبکه اتوماسیون توزیع کاهش خاموشی ها

وی با اشاره به اینکه یکی از فعالیت هایی که در زمینه کاهش خاموشی ها در سطح استان انجام می شود توسعه شبکه اتوماسیون توزیع است افزود: زیرا تجهیز گروه های خط گرم فرمان از راه نزدیک این امکان را فراهم می کند تا همکاران ما از نزدیک شبکه ۲۰ هزار ولت را لمس کنند و ما مانع از اعمال خاموشی مشترکین شویم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی بیان کرد: پروژه های توسعه و بهینه سازی شبکه زیادی را در سطح استان انجام داده ایم که این امر سبب شده است که میزان خاموشی ما به حدود یک هفتم میانگین کشوری برسد و تلفات ما در پایان سال ۹۸ به ۷ درصد برسد که رکورد خوبی در بین شرکت های توزیع سطح کشور است.

بیشتر بخوانید   افتتاح۱۴۱پروژه برق رسانی با۳۶میلیارد تومان اعتبار در خراسان جنوبی

مهندس دادگر به خرید برق از نیروگاه های خورشیدی اشاره کرد و خاطرنشان کرد: یکی از مباحثی که ما به نیابت از سازمان انرژی تجدید پذیر و بهره وری انرژی ایران انجام می دهیم خرید تضمینی برق از نیروگاه های خورشیدی است.

وی تصریح کرد: در سال ۹۸ ما توانستیم از ۷۶ نیروگاهی که در سطح استان مشترکین علاقه مند بودند و سرمایه گذاری کردند قرارداد خرید تضمینی منعقد کنیم و ۹۱۹ کیلو وات مجموع ظرفیت این نیروگاه ها بود که به شبکه متصل شدند.

۷ میلیارد تومان بهای برق خریداری شده از این نیروگاه های خانگی

مهندس دادگر با بیان اینکه در مجموع ۴ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بهای برق خریداری شده از این نیروگاه ها بود که در وجه مشترکین پرداخت شد اظهار داشت: با این احتساب و عملکرد قبل، مجموع مشترکین ما ۲۵۹ مشترک و ۲ هزار و ۷۱۵ کیلووات است که به شبکه متصل هستند .

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با بیان اینکه عملکرد پرداختی در وجه این مشترکین ۷ میلیارد تومان است گفت: این طرح از سال ۹۵ استاندارد خورده است و ادامه دارد.

مهندس دادگر با اشاره به شیوع ویروس کرونا و لزوم در خانه ماندن مشترکان اشاره کرد و یادآور شد: در این راستا از مشترکان تقاضا می شود هم برای حفظ سلامت خود و خانواده و هم به منظور ارج نهادن به زحمات کادر پزشکی و درمانی استان برای پرداخت قبوض برق خود از خدمات غیر حضوری شرکت توزیع نیروی برق استفاده کنند.

وی تصریح کرد: همچنین مشترکان می توانند با استفاده از سامانه تلفنی ۱۵۲۱، سامانه فوریت های برق ۱۲۱، وب سایت اینترنتی شرکت برق و اپلیکیشن موبایلی خدمات خود را به صورت غیر حضوری انجام دهند.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها