تولید اقلام بهداشتی سهم ۳ واحد تولیدی خراسان‌جنوبی در مهار کرونا

رئیس سازمان صمت خراسان‌جنوبی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا در استان و کمبود اقلام بهداشتی سه واحد تولیدی استان به تهیه و تولید اقلام بهداشتی اختصاص یافته است.

به گزارش “پیام خاوران “داوود شهرکی ، به اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در راستای جلوگیری از شیوع ویروی کرونا در استان خراسان‌جنوبی اشاره کرد و اظهار داشت: در راستای اجرای این طرح بیش از ۹۷ درصد اصناف استان به‌صورت داوطلبانه نسبت به تعطیلی واحدهای خود اقدام کردند.

 

وی با بیان اینکه طرح تعطیلی واحد‌های صنفی غیر ضرور با هدف قطع زنجیره انسانی تا بیستم فروردین‌ماه ادامه دارد، بیان داشت: در این خصوص گشت‌زنی روزانه توسط تیم‌های مشترک و نظارت بر اجرای دقیق طرح در حال انجام است.

 

رئیس سازمان صمت خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه واحد‌های صنفی که در اجرای طرح بی‌توجهی کنند با جدیت برخورد خواهد شد، تبیین کرد: تاکنون ۳۴ واحد صنفی که پس از دادن تذکرات شفاهی و کتبی کماکان بدون توجه به تذکرات به فعالیت خود ادامه دادند برابر قانون پلمپ شده است.

 

شهرکی عنوان کرد: با اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در صورت بازگشایی واحد‌های صنفی غیر ضرور به مدت یک ماه پلمپ و ۵۰۰ هزار تومان جریمه نقدی می‌شوند , واحد‌های توزیع‌کننده مواد غذایی و دارویی هیچ‌گونه تعطیلی صورت نگرفته است.

 

وی همچنین با اشاره به تمهیدات سازمان صمت در خصوص تدمین اقلام بهداشتی مورد نیاز، مطرح کرد: با توجه به شرایط کشور و شیوع بیماری کرونا، سه واحد تولیدی استان به تهیه و تولید اقلام بهداشتی اختصاص یافته است.

 

رئیس سازمان صمت خراسان‌جنوبی با اعلام اینکه روزانه ۱۰ تا ۱۵ هزار اسپری محلول ضدعفونی کننده دست تولید و در سطح استان توزیع می‌شود، تبیین کرد: هنوز در خصوص اقلام بهداشتی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در استان با کمبود مواجه هستیم که باید در این خصوص سرمایه‌گذاری بیشتری انجام شود.

بیشتر بخوانید   همکاری و همدلی هنرمندان صنایع‌دستی خراسان جنوبی در مقابله با ویروس کرونا

منبع:فارس

انتهای پیام /

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها