استقبال کم نظیر مردم از کار تمیز فرهنگی در شب میلاد منجی عالم/ بازدید صفحه اینستاگرامی دفتر مقام معظم رهبری

در شب میلاد یگانه منجی عالم بشریت حضرت مهدی موعود (عج) در اینستاگرام برنامه جشن برگزار شد که مورد استقبال زیادی قرار گرفت وصفحه اینستاگرامی دفتر مقام معظم رهبری از این برنامه بازدید کرد

به گزارش پایگاه خبری” پیام خاوران”  در حالی که بسیاری انتظار داشتند تا عید نیمه شعبان دردسر کرونا از کشور رخت بربندد، همچنان میزبان این میهمان ناخوانده‌ایم و این باعث شده ، در بزرگترین عید مذهبی شیعیان مجالس زیادی در فضای مجازی برگزار شود.

هرساله شاید بیشترین جشن مردمی با آذین‌بندی کوچه‌ها و خیابان‌ها، توزیع شربت و شیرینی و برگزاری مراسم جشن و سخنرانی و مولودی در نیمه شعبان و سالروز ولادت امام زمان(عج) برگزار می‌شد که امکان آنها امسال فراهم نیست. از این رو برخی مراسم‌ها در فضای مجازی برگزار شد.

امسال به‌دلیل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا برنامه‌های حضوری نداشتیم و برگزاری جشن‌های نیمه شعبان امسال بدون تجمع در مساجد و فقط با انجام فعالیت‌های فرهنگی، هنری، آموزشی و تولید محتوا در فضای مجازی برگزار شد.

مولودی خوانی میلاد امام زمان(عج) در محله‌های بیرجند

در این شب سراسر نور، مولودی‌خوانی میلاد امام زمان(عج) در محله‌های بیرجند توسط جوانان هیئتی انجام شد و در شهرستان ها نیز کاروان های شادی به راه افتادند.

تمامی مراسمات مذهبی و فرهنگ دینی بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان در خراسان جنوبی، با توجه به شیوع ویروس کرونا، بدون حضور زائرین و به صورت زنده و برخط از طریق بستر مجازی پیام رسان تصویری اینستاگرام پخش شد.

استقبال کم نظیر مردم از کار تمیز فرهنگی در فضای مجازی

مدیر مجموعه علمی،فرهنگی و مذهبی آیت الله آیتی گفت: جشن بزرگ میلاد امام عصر ، در فضای مجازی، با استقبال بسیار گرم مخاطبان روبرو شد.

حجت الاسلام حسینی افزود:امسال جشن نیمه شعبان، با مشارکت مجموعه علمی، فرهنگی و مذهبی آیت الله (آیتی) و از طریق صفحه اینستاگرامی بنده با عنوان حجت الاسلام علیرضا حسینی با استقبال حدود چهار هزار نفر در طرح نام هاي مبارک مهدوی مواجه شد.

بیشتر بخوانید   دز سوم واکسن کرونا برای پرسنل حوزه سلامت خراسان جنوبی تزریق می شود

وی بیان داشت:کیفیت برداشت های صوتی و تصویری این برنامه نیز مورد توجه و تشویق مخاطبان قرار گرفت.

حسینی افزود:بازدید صفحه اینستاگرامی دفتر مقام معظم رهبری از استوری اطلاع رسانی این برنامه نیز باعث شور و شوق ازیادی در عوامل تهیه و تولید این برنامه فرهنگی بود

همچنین امسال به خاطر شیوع ویروس کرونا برنامه های جشن نیمه شعبان سبک و سیاق جدید و خاصی به خود گرفته بود.

هنرمند توانمند خراسان جنوبی هم با بیان اینکه هر ساله در ایام نوروز و اعیاد شعبانیه در جای جای ایران جشن ها و مراسماتی برگزار می شد، گفت: امسال به دلیل همه گیری بیماری کرونا خیلی از این مسایل تحت الشعاع قرار گرفته است.

رخشانی بیان کرد: با هم اندیشی و حمایت های کمیته تبلیغات و اطلاع رسانی ستاد مدیریت بیماری کرونا استان و با پای کار بودن هنرمندان استان پویش اجتماعی جهت ماندن مردم در خانه پیش بینی شده، که در این پویش هنرمندان با همکاری هم هر شب به صورت اینترنتی و برخط با اجرای برنامه های شاد و مفرح میهمان مردم استان اجرا شد.

رخشانی ادامه می دهد: با توجه به همه گیری بیماری کرونا، هنرمندان استان تصمیم گرفتند، نقش کوچکی در شادی مردم ایفا کند، لذا این هنرمندان به صورت خودجوش و هیچ گونه چشم داشت مالی پای کار آمده و هر شب ساعت ۲۰ این برنامه که شامل برنامه های آموزشی، طنز، موسیقی محلی و پاپ اجرا شد.

 

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها