رکورد آبگیری سازه های آبخیزداری شکست

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی گفت : طی بارندگی های اخیر ظرفیت آبگیری سازه های آبخیزداری استان تکمیل شد و به بیش از ۷۷ میلیون متر معکب آب رسید که در طول سال های فعالیت اداره کل بی سابقه بوده است.

به گزارش “پیام خاوران “ علیرضا نصرآبادی اظهار داشت : هزار و ۹۱۸ سازه ی آبخیزداری اعم از بند خاکی ، سنگی ملاتی، گابیون و . . . در استان احداث شده است.

وی افزود : ظرفیت و حجم مخازن این سازه ها را بیش از ۷۸ میلیون و ۶۶۸ هزار متر مکعب اعلام کرد که در بارندگی های امسال تقریبا تمام این ظرفیت آبگیری شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی افزود : بارندگی ها از آبان ماه ۹۸ تا فروردین ماه ۹۹ در این سازه ها ذخیره شده گفت: آبگیری سازه ها در آبان،دی و بهمن ۹۸ به بیش از ۱۲ میلیون و ۵۶۲ متر مکعب رسید.

نصرآبادی اظهار کرد : بارندگی های ۳ تا ۶ فروردین حجم آبگیری را به بیش از ۱۰ میلیون متر مکعب رساند.

وی ادامه داد:بارندگی های ۱۰ تا ۱۴ فروردین ذخیره را به بیش از ۲۳ میلیون متر مکعب رساند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان جنوبی با توجه به شدت بارندگی های ۲۰ تا ۲۰ فروردین ماه اعلام کرد: حجم آبگیری سازه های آبخیزداری بعد از این بارندگی ها به به بیش از ۳۰ ملیون متر مکعب رسید که شاهد سر ریز سازه ها بودیم.

نصرآبادی با خرسندی از اعلام اینکه ظرفیت و حجم آبگیری تمام سازه های آبخیزداری استان تکمیل شده است گفت: ۷۷ میلیون و ۷۹۸ هزار و ۱۸۰ متر معکب آب در سازه های آبخیزداری استان استحصال شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری با اعلام این مطلب از احیای قنوات بایر و نیمه دایر در بسیاری از روستاهای پایین دست این سازه ها خبر داد.

بیشتر بخوانید   کنترل 200 هزار متر مکعب رسوب با سازه های آبخیزداری خوسف

وی با بیان اینکه احیای کشاورزی، امید به زندگی و برگشت به روستاها، جلوگیری از تخریب چاه ها و قنات ها در اثر سیل و نیز کنترل سیلاب از جمله دستاوردهای سازه های آبخیزداری برای استان بوده است افزود :  با توجه به اعتبارات صندوق توسعه می توان امیدوار بود مسئولان ملی در تصویب و تخصیص اعتبارات بیشتر و در سطح استانی برای انجام مطالعات آبخیزداری همکاری بیشتری با منابع طبیعی استان داشته باشند.

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها