کار با روحیه جهادی ارزش پیدا می‌کند

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: کاری ارزش دارد که با روحیه جهادی همراه باشد و این یکی از درس‌های شهدا است.

به گزارش “پیام خاوران “ حجت الاسلام غلامحسین نوفرستی شامگاه چهارشنبه در یادواره ٣٣١ شهید کارگر خراسان جنوبی که همزمان با هفته کار و کارگر با حضور شمار محدودی از مدعوین و به صورت مجازی برگزار شد افزود: خیلی‌ها کار می‌کنند اما کار آنها جهادی نیست و هر فردی لیاقت کار جهادی را ندارد اما کارگران اهل کار و تلاش هستند.

وی اظهار داشت: کارگری که اهل کار و تلاش است روحیه جهادی دارد و چندین سال است مقام معظم رهبری بحث اقتصاد را به عنوان شعار سال انتخاب می‌کنند که تحقق آن نیاز به روحیه جهادی دارد.

وی گفت: با شیوع ویروس منحوس کرونا در کشور بسیاری از کارگران دچار آسیب شدند لذا افراد با آنچه در توان دارند برای کمک به این افراد وارد میدان شده‌اند و این از زیبایی‌های اسلام است.

مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی ادامه داد: مردم با توجه به بیکاری بسیاری از کارگران در صورت داشتن توان مالی با کمک مومنانه به یاری کارگران بشتابند.

وی گفت: در اسلام وقتی واژه‌های ایمان، علم و معرفت و کار و تلاش در کنار هم قرار می‌گیرد، درس‌های بزرگی به ما می‌دهد.

حجت الاسلام نوفرستی افزود: اولین شاخصه زندگی شهید برونسی‌ها و شهید کاوه‌ها مساله ایمان است همچنین ایمان، طهارت، پاکی و تقوا آنها را نجات می‌دهد چراکه وجود خدا ناظر بر اعمال، کردار و رفتار ما است.

وی با بیان اینکه ایمان امنیت می‌آورد اظهار داشت: شناخت و معرفت بعد از ایمان بسیار مهم است و باید از مسایل مختلف شناخت داشته باشیم.

بیشتر بخوانید   پاسداشت روز قلم با رونمایی از کتاب "بیرجندیه ها"

وی گفت: در سیر کمال انسان اولین قدم شناخت و معرفت است و بعد از ایمان و معرفت، حرکت مهم است.

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه صرف ایمان یا معرفت مشکلی از جامعه حل نمی‌کند تصریح کرد: باید با تلاش و کوشش، ایمان و معرفت وارد میدان شد.

وی افزود: اسلام با تنبلی و بی حالی به شدت مبارزه و توصیه می‌کند از تنبلی بپرهیزید چون فرد تنبل و بی حال به جایی نمی رسد.

نوفرستی گفت: ایمان وقتی در کنار معرفت و کار و تلاش توامان شود شخصیتی مانند شهید برونسی و کاوه می‌سازد.

وی با بیان اینکه درس‌های زیادی می‌توان از شهدا آموخت گفت: شهدای ما با داشتن روحیه جهادی از ابتدای انقلاب تاکنون توانسته‌اند پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را برافراشته نگه دارند.

تجلیل از خانواده شهدای کارگر، اجرای سرود سردار دلها و بیان خاطرات شهدا از دیگر برنامه‌های این یادواره بود که به صورت مجازی در بیرجند برگزار شد.

پنجم تا یازدهم اردیبهشت هفته کار و کارگر نام دارد و ۱۱ اردیبهشت روز جهانی کارگر است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها