استاندار خراسان جنوبی: طرح بازآفرینی محله خیرآباد بیرجند اجرا می شود

استاندارخراسان جنوبی با بیان اینکه طرح بازآفرینی «محله خیرآباد» بیرجند از روی کاغذ خارج می شودگفت: محله خیرآباد از مناطق قدیمی شهر بیرجند با تمرکز جمعیتی بالاست که باید ملاحظات اجتماعی و مطالبات مردمی در خصوص این منطقه مورد توجه قرار بگیرد.

به گزارش” پیام خاوران “، محمد صادق معتمدیان عصر امروز در جلسه بررسی «طرح بازآفرینی محله خیرآباد بیرجند» اظهار داشت: طرح ها باید از روی کاغذ خارج شوند و به دنبال راهکارها و میانبرهایی باشیم که موانع را از پیش رو برداشته و سرعت کار را بالا ببرد.

نماینده عالی دولت در استان خراسان جنوبی با اشاره به طرح های مختلف در دست اجرا در محله خیرآباد بیرجند خاطرنشان کرد: در راستای ایجاد اشتغال ۵۰ فقره وام قرض الحسنه ۱۰ میلیون تومانی و ۲ میلیون تومان نیز به صورت بلاعوض جهت توسعه مشاغل خانگی در این محله اختصاص خواهد یافت که عمدتاً در بخش سفالگری، حوله بافی، گوهرتراشی و سایر مشاغل خُرد خواهد بود.

استاندار خراسان جنوبی، خدمت رسانی در حوزه بهداشت و درمان را ضروری برشمرد و تأکید کرد: تقویت مراکز درمانی و مراکز خدمات جامع سلامت باید در دستور کار قرار گرفته و از ظرفیت خیّرین حوزه سلامت نیز استفاده شود.

معتمدیان ادامه داد: جانمایی پایگاه اورژانس در این منطقه نیز صورت گرفته که باید طی مدت یک هفته زمین آن تحویل گردد.

وی درباره طرح های ورزشی در محله خیرآباد نیز گفت: ایستگاه‌های نشاطِ محله و پاتوق های ورزشی باید فعال شوند و اداره کل ورزش و جوانان باید با توجه به نیاز جوانان و مردم محله نسبت به تأمین تجهیزات ورزشی در زمین های مشخص شده اقدام کرده و پروژه‌های ورزشی را تا پایان تیرماه به اتمام رساند.

در این جلسه، پروژه‌های شهرداری، نوسازی مدارس، آب و فاضلاب، روشنایی معابر، احداث نانوایی و… در محله خیر آباد نیز مورد بررسی و تصمیم‌گیری قرار گرفت و برای اجرای آن زمان بندی تعیین شد.

بیشتر بخوانید   400 نفر از متقاضیان مشاغل مزیت دار استان به صورت رایگان آموزش می بینند

همچنین مقرر شد پس از پایان جلسه، استاندار به همراه مدیران مربوطه، از نزدیک پروژه های محله خیرآباد بیرجند را مورد بازدید و ارزیابی قرار دهند.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها