مدارس خراسان جنوبی به مدت یک ماه بازگشایی می‌شود

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: براساس تصمیم ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا تمامی مدارس ابتدایی و متوسطه جز مدارس استثنایی، مراکز پیش دبستانی و خوابگاه‌ها از ۲۷ اردیبهشت ماه به مدت یک ماه بازگشایی می‌شود.

به گزارش “پیام خاوران “ محمدعلی واقعی روز سه‌شنبه در نشست با مدیران آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، اظهار داشت: حضور دانش آموزان در مدارس کاملا اختیاری است.

وی حضور مدیران، معلمان، دبیران و همه عوامل اجرایی مدرسه در آموزشگاه را الزامی دانست و تصریح کرد: مدیران مدارس موظفند مدارس را با استفاده از تمامی ظرفیت‌های شهرستانی و منطقه‌ای نظیر فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، دهیاری‌ها، مراکز بهداشتی درمانی، هلال احمر، سپاه، بسیج و گروه‌های جهادی مردم نهاد حداکثر تا روز پنجشنبه بیست و پنجم اردیبهشت ماه به صورت کامل ضد عفونی و گندزدایی کنند.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: استفاده از ماسک و دستکش و رعایت فاصله گذاری اجتماعی برای دانش آموزانی که وارد مدرسه می‌شوند، الزامی است و هر گونه برنامه‌ای که موجب تجمع دانش آموزان می‌شود نظیر زنگ تفریح و زنگ ورزش در مدارس نباید وجود داشته باشد.

وی بر ممنوعیت فعالیت بوفه‌های مدارس تاکید کرد و افزود: شورای مدرسه در اولین هفته بازگشایی بلافاصله تشکیل و تصمیمات لازم درخصوص آموزش دانش آموزان اتخاذ شود.

واقعی با بیان اینکه برنامه آموزشی دانش آموزان مطابق برنامه هفتگی درسی خواهد بود گفت: از سوی مدیران، اطلاع رسانی لازم به خانواده‌ها، دانش آموزان و معلمان به منظور پرهیز از تجمع خانواده‌ها جلوی مدرسه صورت گیرد و از تجمع جلوگیری به عمل آید.

وی بر مستندسازی تمامی فعالیت‌ها و ارسال به موقع این مستندات به اداره کل آموزش و پرورش تاکید کرد و گفت: الزامی است مدیران به منظور آرامش دانش آموزان حاضر در مدارس بر اجرا و عملیاتی کردن موارد ذکر شده با دقت و وسواس عمل کنند.

بیشتر بخوانید   پیام مدیرعامل بانک صادرات ایران به مناسبت هفته بانکداری اسلامی

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اضافه کرد: دستورالعمل‌های تکمیلی در قالب برنامه‌های اجرایی و زمان بندی اعلام خواهد شد.

مدارس خراسان جنوبی در پی شیوع ویروس کرونا در کشور از پنجم اسفند سال گذشته تعطیل بوده اما آموزش غیرحضوری دانش آموزان از طریق فضای مجازی، شبکه شاد و تلویزیون ادامه داشته است.

وزیر آموزش و پرورش روز یکشنبه در جلسه ویدئو کنفرانس ستاد ملی مقابله با کرونا از بازگشایی مدارس در هفته آینده (۲۷ اردیبهشت) خبر داد و گفت: حضور دانش ‌آموزان اجباری نیست و تنها برای رفع اشکال و سوالات از معلمان می‌توانند به مدرسه مراجعه کنند.

۱۵ هزار معلم و فرهنگی در حوزه آموزش ۱۷۸ هزار دانش‌آموز خراسان جنوبی فعالیت دارند.

منبع:ایرنا

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها