استاندار خراسان جنوبی: روستای گردشگری نای بند را متحول می کنیم

استاندار خراسان جنوبی گفت:با انجام برنامه هایی مثل تأمین گاز، آب و برق پایدار، بهسازی محور و ورودی های روستا، شاهد تحول در چهره روستا روستای گردشگری نای بند خواهیم بود.

به گزارش “پیام خاوران “؛ محمدصادق معتمدیانکه در جمع مردم نای بند از مشکلات شان مطلع شده بود، در حسینیه روستا به تشریح برنامه های استان در خصوص رفع مسایل موجود پرداخت و سپس موارد عنوان شده را از نزدیک بازدید و بررسی کرد.

استاندار خراسان جنوبی ضمن تشکر از مدیران حوزه استانی و شهرستانی،که این سفر را همراهی می کردند، بررسی خواسته های مردم و تعیین جدول زمان بندی برای رفع کامل آنها را به معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری محول کرد.

 

معتمدیان درخصوص دو محور منتهی به نای بند گفت:برای بهسازی محور ۳۰ کیلومتری که نای بند را به دیهوک متصل می کند، با تخصیص اعتبارات ملی و تقویت پیمانکار به سرعت اجرای پروژه کمک خواهیم کرد.

 

وی با اشاره به این که بهسازی محورهای مواصلاتی از اولویت های استان است، تصریح نمود: درخصوص بهسازی مسیر ۲۸ کیلومتری نای بند- راور هم مطالعات کار، اجرای پروسه مناقصه و واگذاری پروژه به پیمانکار طی یک برنامه زمان بندی مشخص انجام خواهد گرفت.

 

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: کاهش آمار تصادفات، بالابردن ضریب ایمنی مسیر و تسهیل شرایط تردد از مهمترین پیامدهای این اقدام است.

 

وی با تأکید بر این که نیاز است این منطقه به شبکه برق سراسری متصل شود تا مردم دیگر دغدغه قطعی برق در زمان پیک مصرف را نداشته باشند، گفت: تلاش استان بر این است تا طی یک بازه زمانی دو ساله این مشکل را برطرف کند.

 

معتمدیان متذکر شد:حجم کار و هزینه لازم برای تأمین برق پایدار برای روستای نای بند به اندازه برق رسانی ۲۰ روستااست.

بیشتر بخوانید   بیمه همگانی و بیمه خانوار ایرانی توسعه می یابد

وی به اقدام جهادی شرکت گاز برای اتصال روستاهای استان به شبکه سراسری گاز در یک سال گذشته اشاره کرد و گفت:با اقدامات سال گذشته، در حال حاضر ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان گازدار شده اند.

 

استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: گازرسانی به ۴۰۰ روستای بالای ۲۰ خانوار و زیر ۲۰ خانواری که در مسیر خطوط گاز قرار دارند، از برنامه های سال جاری شرکت گاز است.

 

وی با اشاره به پیگیری های صورت گرفته برای اتصال شهر دیهوک به شبکه سراسری گاز یادآور شد: این پروژه، سال گذشته به پیمانکار واگذار شده و بر اساس برنامه تعیین شده، دیهوک تا پایان فروردین سال آینده به شبکه سراسری گاز متصل می شود.

 

معتمدیان افزود: به شرکت گاز ابلاغ می کنیم تا اجرای شبکه روستا را امسال در دستور کار قرار دهد و بعد از اتمام پروژه دیهوک، تمام تجهیزات و امکانات موجود را به اینجا منتقل کند.

 

ویبا بیان اینکه تمام سعی خود را می کنیم که تا پایان خرداد ماه سال آینده، نای بند را به شبکه گاز وصل کنیم افزود: اجرای شبکه فاضلاب روستا، کف سازی، محوطه سازی و زیباسازی روستا هم از برنامه هایی است که اجرایی خواهد شد.

 

استاندار خراسان جنوبی از تأمین اینترنت پرسرعت روستا هم تا ۶ ماه آینده خبر داد.

 

معتمدیان  با اشاره به اقلیم، بافت قدیمی، نخلستان ها و شرایط خاص نای بند، این روستا را به لحاظ گردشگری منحصر به فرد خواند و متذکر شد: از حوزه میراث فرهنگی می خواهیم به طور ویژه به این منطقه ورود کند و طرح هایی خاصی را که زمینه ایجاد شغل و درآمد پایدار را برای مردم فراهم می نماید،شناسایی کند.

بیشتر بخوانید   استاندارخراسان جنوبی:تجمعات به نفع مردم نیست و آسیب پذیری به همراه دارد

 

استاندار خراسان جنوبی در ادامه این سفر از روستاهای زردگاه و دیگ رستم هم بازدید نمود و بررسی مسایل و مشکلات این دو منطقه را نیز از معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری و مدیران حاضر خواستار شد.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها