۵۱ درصد مصرف انرژي خراسان جنوبی در بخش مولد مصرف مي‌شود/همراهی با توليدکنندگان براي تحقق “جهش توليد”دراستان

مديرعامل شرکت توزيع نيروي برق خراسان جنوبی نقش صنعت برق در رونق اقتصادي، جهش توليد و ارتقای آسايش و رفاه اجتماعي را حياتي دانست و گفت: ۵۱ درصد مصرف انرژي استان خراسان جنوبی در بخش مولد مصرف مي‌شود.

مهندس مهدی دادگر در گفت وگو با خبرنگار ” پیام خاوران “با بیان اینکه صنعت برق نقش زيربنايي در ابعاد اقتصادي، اجتماعي دارد، اظهار داشت: صنعت برق عامل کليدي در توسعه صنعتي محسوب مي‌شود و در جهت حمايت از رونق توليد و ايجاد اشتغال پايدار تلاش صنعت برق دوچندان شده، چراکه صنعت برق به عنوان پايه‌ اصلي در زيرساخت توليد نقش کلیدی بر عهده دارد.

وي تعداد مشترکان برق استان خراسان جنوبی را بيش از ۳۷۷ هزار مشترک ذکرکرد و افزود: ۶۰ درصد جمعيت شهري و بيش از ۴۰درصد جمعيت روستايي استان که شامل ۱۶۳۰ روستا که ۱۳ روستا با بهره‌مندي از انرژي خورشيدي است، درمجموع تمام روستاهاي بالاي ۱۰ خانوار از نعمت برق برخوردار هستند.

مديرعامل شرکت توزيع نيروي برق خراسان جنوبی ميزان مصرف انرژي بخش مولد در بخش‌هاي صنعت و کشاورزي را بيش از ۵۱ درصد مجموع انرژي توزيع شده استان عنوان کرد و گفت: از اين ميزان ۳۰ درصد در بخش کشاورزي و ۲۱ درصد در بخش صنعت مصرف شده است .

مهندس دادگر افزود: اين آمارها نشان مي‌دهد برق به عنوان انرژي زيرساختي نقش محوري در رونق توليد و اقتصاد استان خراسان جنوبی دارد و اين شرکت براي تحقق شعار سال “جهش توليد” از تمامي توان و پتانسيل خود براي همراهي با توليدکنندگان استان استفاده مي‌کند.

وی تدوين برنامه‌هاي حمايتي از واحدهاي توليدي، صنعتي و کشاورزي استان را از جمله اهداف سال جاري شرکت توزيع برق خراسان جنوبی برشمرد و تصريح کرد: مدت زمان واگذاري انشعاب بخش‌هاي صنعتي، توليدي و كشاورزي نسبت به مدت زمان سال گذشته کاهش يافته تا چرخ توليد حتي براي يك روز هم متوقف نشود.

بیشتر بخوانید   شرکت برق خراسان جنوبی باحفظ پایداری برق،حامی مدافعان سلامت و کنار مردم است/ ارائه خدمات الکترونیک وغیرحضوری

مديرعامل شرکت توزيع نيروي برق خراسان جنوبی با بیان اینکه در صدد هستیم با توسعه اتوماسیون شبکه های برق ضمن ارتقاء پایداری شبکه، زمان و میزان خاموشی برق و صنایع و کارخانجات را کاهش دهیم خاطر نشان کرد: هوشمندسازي یک هزار کنتور برق واحدهاي مولد تا پايان سال که نقش بسزايي در مديريت بهينه انرژي دارد از ديگر برنامه‌هاي سال جاری است.

مهندس دادگر ظرفيت تاسيسات و شبکه‌هاي برق را مناسب ارزيابي کرد وگفت: طول شبکه توزيع برق استان بيش از ۱۸ هزار و ۵۱۴ کيلومتر و تعداد ۹ هزار۶۴۸ پست برق با ظرفيت یک میلیون  و چهل هزار  مگاولت‌آمپر است که برق بيش از ۳۷۷ هزار مشترک برق در سراسر استان را تامين مي‌کند.

وی توزيع برق مطمئن و پايدار، با رويکرد اقتصادي و مشتري مداري و گسترش استفاده از انرژي‌هاي تجديدپذير را گامي در جهت ذخيره منابع براي نسل‌هاي آينده عنوان کرد و افزود: استان خراسان جنوبی يکي از استان‌هاي سرآمد در صنعت توليد و توزيع برق است.

مديرعامل شرکت توزيع نيروي برق خراسان جنوبی بااشاره به توسعه خدمات غيرحضوري و فعاليت هاي پيشگيرانه شرکت در مبارزه با بيماري کرونا بیان داشت: مشترکین می توانند برای حفظ سلامت خود و رعایت پروتکل های بهداشتی از خدمات فراهم شده که شامل استفاده از سامانه تلفنی پرداخت قبوض به شماره ۱۵۲۱، میز خدمت الکترونیک روی وبسایت شرکت، دریافت اپلیکیشن موبایلی از وبسایت شرکت به آدرس www.SKEDC.ir و استفاده از خدمات این نرم افزار،تماس  با مرکز فوریت های برق به شماره ۱۲۱، استفاده از لینک انتهای پیامک های قبوض برق برای پرداخت و همچنین از طریق نرم افزارهای خدمات پرداخت موبایلی نظیر آپ، تاپ و … بهره برداری نمایند.

بیشتر بخوانید   پیام مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان جنوبی در پی حادثه تروریستی شاهچراغ شیراز

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها