هزار و ۴۰۰ حامی برای ایتام خراسان جنوبی جذب شدند

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: از ابتدای ماه مبارک رمضان امسال تاکنون یک هزار و ۴۰۰ نفر حامی برای ایتام خراسان جنوبی جذب شده‌اند.

به گزارش “پیام خاوران “احمد رفیعی اظهار داشت : این تعداد حامی، حمایت از هزار و ۵۴۳ فرزند یتیم و محسنین را پذیرفته‌اند.

وی گفت: ۳۷۸ حامی در شب بیست و سوم ماه رمضان ثبت‌نام کردند که برای ۴۰۴ فرزند یتیم و محسنین جذب شدند.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان جنوبی با بیان اینکه ۲۹۱ حامی در دومین شب قدر جذب شدند اظهار داشت: این تعداد حمایت از ۳۲۳ یتیم و فرزند طرح محسنین را برعهده گرفتند.

وی افزود: اولین شب قدر امسال نیز ۱۴۹ حامی، حمایت از ۱۶۲ یتیم و فرزند نیازمند را در استان برعهده گرفتند.

رفیعی تعداد کل فرزندان یتیم و محسنین در استان خراسان جنوبی را هفت هزار و ۹۰۴ نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۲ هزار و ۶۶۶ نفر ایتام و پنج هزار و ۲۳۸ نفر محسنین هستند.

وی بیان کرد: سال گذشته تعداد حامیان ایتام و محسنین استان به ۲۸ هزار و ۹۴۴ نفر رسید و سرانه کمک به هر فرزند یتیم و محسنین ۲۰۰ هزار و ۵۰۰ تومان است.

وی به طرح اکرام ایتام به عنوان یکی از طرح‌های ویژه کمیته امداد اشاره کرد و گفت: در این طرح فرصت مناسبی است که فرد یا افرادی به عنوان حامی به صورت داوطلبانه پس از گفت و گوی حضوری و اطلاع از جزئیات طرح با انتخاب خود در حمایت از یک یا چند فرزند یتیم برای مدت یک یا چند سال با کمک‌های ماهیانه حداقل ۵۰ هزار تومان مشارکت کنند.

معاون مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی با اشاره به طرح محسنین گفت: این طرح شامل فرزندان خانواده‌های زیر پوشش است که دارای سرپرست، ولی پدر یا مادر از کارافتاده یا دچار بیماری هستند.

بیشتر بخوانید   کشور درگیر تب کریمه کنگو و آنفلوانزای فوق حاد پرندگان نیست

وی اظهار داشت: سال گذشته ۶۲ میلیارد و ۸۸۸ میلیون تومان کمک مردمی برای نیازمندان استان جمع‌آوری شد که از این میزان ۳۱ میلیارد و ۴۲۹ میلیون تومان کمک نقدی و مابقی غیرنقدی بوده است.

رفیعی میانگین درآمد ماهانه حوزه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد خراسان جنوبی را پنج میلیارد و ۲۴۱ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: ۸۰ هزار و ۵۶۱ صندوق در استان فعال است که سال گذشته چهار میلیارد و ۹۰۲ میلیون تومان کمک از این طریق جمع‌آوری شد.

منبع :ایرنا

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها