۳۶۰۰میلیارد تومان در پروژه‌های خراسان جنوبی سرمایه گذاری شد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: سال گذشته با وجود تحریم‌ها و همه مشکلات مالی دولت، ۳۶۰۰ میلیارد تومان گردش مالی در پروژه‌های استان صورت گرفت و امسال نیز با تعامل و همراهی همه دستگاه های اجرایی، اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

به گزارش ” پیام خاوران ” ، سیدکمال الدین میرجعفریان شامگاه دوشنبه درجلسه بررسی ظرفیت تهاتر بانکی و مالیاتی در راستای پروژه‌های عمرانی استان که با حضور مدیران عامل بانک‌های استان برگزار شد اظهار داشت: باید تلاش کنیم قطار توسعه استان را با سرعت بالا به مقصد برسانیم .

وی  گفت:اگر کار تیمی و حرکت انقلابیِ عوامل مختلف نبود، شاهد به بار نشستن این پروژه به ویژه در روستاهای دورافتاده با شرایط خاص نبودیم  و بروز حوادث طبیعی، مسکن آنان را تهدید می کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی افزود: در موضوع تهاتر بانکی و مالیاتی نیز به دنبال شرایطی هستیم که هم قانون رعایت شود و هم با سرعت بالا از مشکل مردم کارگشایی گردد.

وی با بیان اینکه پروژه مسکن اقشار کم درآمد ۹۰۰ میلیارد تومان گردش مالی در استان ایجاد کرد یادآور شد: سال گذشته با وجود تحریم‌ها و همه مشکلات مالی دولت، سه هزار و ششصد میلیارد تومان گردش مالی در پروژه‌های استان صورت گرفت و امسال نیز با تعامل و همراهی همه دستگاه های اجرایی، اتفاقات خوبی رقم خواهد خورد.

میر جعفریان ظرفیت پروژه ها در اشتغال زایی را بالا برشمرد و خاطرنشان کرد: علیرغم همه محدودیت های مالی، خراسان جنوبی سه فصل پیاپی، کمترین نرخ بیکاری را در کشور کسب کرد ، چرا که اجرای پروژه های بزرگ، چرخش مالی، کاری و شاخص های زیربنایی برای استان پدید آورد و هنوز هم در برخی پروژه ها با کمبود نیروی کار مواجه هستیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی افزود: امسال ۸۵ میلیون مترمکعب رواناب پشت سدها ذخیره شد و در نتیجه ۹۰ درصد قنوات جان تازه ای گرفت که خروجی این موارد، رونق کشاورزی و دامداری در روستاها خواهد بود.

بیشتر بخوانید   بیش از ۱۳ هزار تماس با مرکز مدیریت راه‌های خراسان جنوبی ثبت شد

وی تصریح کرد: پروژه‌های عمرانیِ بزرگ همچون جاده بیرجند- قاین که در انتظار اعتبار بود با پی گیری های ویژه استاندار در دولت ۵۰ میلیارد تومان اعتبار به این پروژه تزریق می‌شود که جا دارد از همراهی بانک‌ها به ویژه بانک مرکزی نیز تقدیر کنیم.

میرجعفریان همچنین با اشاره به تفاهم نامه روز ملی روستا و عشایر که با حضور معاون اول رئیس جمهور در بیرجند برگزار شد، اظهار داشت: با مشارکت بانک ها مشکل آبرسانی به ۵۰۰ روستا برطرف می‌شود که علاوه بر حل مشکل روستائیان و عشایر، از بروز مسائل اجتماعی، مهاجرت و حاشیه نشینی نیز پیشگیری می شود و این موضوع اهمیت و ارزشمند بودن همراهی سیستم بانکی را نشان می دهد.

وی ادامه داد: اگر متناسب با پولی که در خزانه داریم کار کنیم، جهش تولید اتفاق نمی افتد، بلکه ظرفیت‌های بالقوه بی شماری داریم که اگر بالفعل شوند از فروش نفت نیز بی نیاز خواهیم شد وبنابراین با توجه به بودجه انقباضی سال جاری، باید از حداکثر ظرفیت ها استفاده کنیم تا بتوانیم قطار توسعه استان را با سرعت بالا به مقصد برسانیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبیگفت: مطالباتی که قابلیت تهاتر دارد، هم به لحاظ زمان و هم رقم محدود است و هر استانی که زودتر از این فرصت استفاده کند موفق خواهد بود.

میرجعفریان افزود: حدود ۶۳ میلیارد تومان از بدهی های بانکی و مالیاتیِ پیمانکاران، قابلیت تهاتر دارد و باید از این فرصت طلایی استفاده کرد، زیرا دغدغه های پیمانکاران، سرعت پروژه های عمرانی را پایین می آورد.

وی با تقدیر از تعامل بانک‌ها در پروژه‌های عمرانی استان  گفت: از همراهی بانک‌ها در پروژه‌های عمرانی به ویژه پروژه مسکن اقشار کم درآمد صمیمانه سپاسگزاریم .

بیشتر بخوانید   ماندگاری پزشکان در قاینات افزایش می‌یابد

در  این جلسه مدیرکل راه و شهرسازی استان، وضعیت بدهی بانکی و مالیاتی پیمانکاران را تشریح و مدیران عامل بانک‌ها و اداره کل امور مالیاتی نیز نظرات کارشناسی خود را بیان کرد و در خصوص استفاده از ظرفیت تهاتر بانکی و مالیاتی در پروژه‌های عمرانی، اتفاق نظر حاصل شد.

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها