راه‌اندازی انبار دارویی در خراسان جنوبی ضرورت دارد

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بر ضرورت راه‌اندازی انبار دارویی برای خرید متمرکز اقلام و ملزومات مورد نیاز مراکز درمانی در بحران کرونا همچنین آمادگی مقابله با احتمال شیوع موج دوم کرونا تاکید کرد.

به گزارش“پیام خاوران”، غلامرضا آهنی در حاشیه بازدید رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند از انبار دارویی معاونت غذا و دارو افزود: عملیات احداث این انبار از سال ۱۳۹۱ آغاز شد و تاکنون به بهره‌برداری نرسیده است.

وی گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و شرایط خاص کشور و به طبع آن استان خراسان جنوبی ضرورت دارد که انبار دارویی این معاونت در راستای تهیه، تامین و انبارش اقلام حفاظت فردی و سایر ملزومات مورد نیاز برای مقابله با موج دوم این بیماری همچنین بهره‌برداری در مواقع بحرانی راه‌اندازی شود.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به تاکید ریاست دانشگاه در زمینه مدیریت خرید متمرکز دارو و ملزومات مصرفی پزشکی در سطح مجموعه دانشگاه خاطرنشان کرد: موضوع خرید متمرکز اقلام دارویی و ملزومات مصرفی پزشکی مورد نیاز دانشگاه از سال گذشته با جدیت بیشتری پیگیری شده که لازمه اجرایی شدن آن راه‌اندازی انبار دارویی است.

وی گفت: خرید متمرکز مزایای فراوانی برای دانشگاه دارد که از جمله می‌توان به مدیریت توزیع اقلام، کاهش هزینه‌ها و صرفه‌جویی در استفاده از نیروی انسانی در زمینه تامین این کالاها اشاره کرد.

آهنی با بیان اینکه سال گذشته و همچنین موضوع کرونا بخشی از اقلام و ملزومات مورد نیاز مراکز درمانی به صورت متمرکز خریداری شد افزود: خوشبختانه در نتیجه این اقدام و خرید متمرکز محصولات حفاظت فردی باعث شد که در بحران کرونا با چالش‌های کمتری در زمینه تهیه کالاهای اساسی مورد نیاز بیمارستان‌ها رو به رو شویم و در برخی اقلام از جمله دستکش هیچ گونه مشکلی نداشته باشیم.

بیشتر بخوانید   افتتاح ۱۳ پروژه منابع طبیعی خراسان جنوبی همزمان با هفته دولت

موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا در خراسان جنوبی طی روزهای اخیر کاهشی بوده و این بیماری در مرحله کنترل است.

حفظ این وضعیت و تداوم کنترل بیماری کووید ۱۹ مستلزم رعایت بهداشت فردی و پروتکل‌های بهداشتی در بخش‌های مختلف است.

تاکنون ۱۲۰ هزار و ۱۹۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶ هزار و ۹۸۸ نفر رسید.

منبع:ایرنا

انتهای پیام /

 

 

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها