۳۷۰ مدرسه روستایی خراسان جنوبی به اینترنت رایگان متصل شد

سرپرست مخابرات منطقه خراسان جنوبی گفت: اتصال مدارس روستایی استان به صورت رایگان به اینترنت در ایام کرونا انجام شد و حدود ۳۷۰ روستا تاکنون مدارس آنها به اینترنت با همکاری وزارت ارتباطات متصل شده است.

به گزارش “پیام خاوران” ، حسن آذری نصرآباد ظهر امروز در نشست خبری اظهار داشت: قسمت عمده‌ای از پروژه‌های مخابراتی در استان انجام شده و پروژه فیبرنوری در شهرهای استان صورت گرفته است همچنین قسمت عمده‌ای از مراکز تلفن در استان نیز سابقه قدیمی دارد و پروژه بهینه سازی قسمتی از آن را که برای جمع آوری مراکز تلفن گذاشته بودند توانستیم مراکز تلفن تمام شهرهای استان را نوسازی کنیم.

سرپرست مخابرات منطقه خراسان جنوبی افزود: قطعی برق در سطح استان دستگاه‌های خدمات رسان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و مخابرات یکی از پر استفاده‌ترین شرکت از خدمات برق است. یکی از برنامه‌های اصلی مخابرات استان تبدیل به ویترینی برای دستاوردهای روز دنیا است و یکی از پروژه‌ها فیبررسانی است.

آذری نصرآباد تصریح کرد: ایجاد بستر فیبرنوری برای مراکز مخابراتی و داده از لحاظ کیفیت و سرعت جز به روزترین دستاورد است و یکی از برنامه‌های اصلی دولت متصل کردن شهرها به فیبرنوری است و این می‌توانست جز مهم‌ترین آرمان‌ها باشد.

وی ادامه داد: علاوه بر بیرجند شهرهای فردوس و قاین نیز برای استفاده از سرویس فیبرنوری مهیا شدند و در حال حاضر نیز عمده خیابان‌های اصلی شهر بیرجند از فیبرنوری برخوردار هستند.

سرپرست مخابرات منطقه خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: دو تکنولوژی جدید در استان شامل FTTH و VDSL وجود دارد و در سرویس VDSL هیچگونه هزینه مازادی به مشترک تحمیل نمی‌شود و در سرویس FTTH هم به طور متوسط ۲۰۰ مگ سرعت تعریف شده است.

آذری نصرآباد بیان کرد: با توجه به خصوصی بودن شرکت مخابرات توسعه در نقاطی انجام می‌شود که صرفه اقتصادی داشته باشد اما مردم در روستاها تلفن و ارتباطات می‌خواهند و این جز وظایف اصلی دولت است.

بیشتر بخوانید   ۱۴۲۸ میلیارد ریال در تالار بورس خراسان جنوبی معامله شد

وی افزود: در سال گذشته طرح‌های مهم  YSO تلفن همراه و فیبررسانی در روستاها کلید خورد و جز استان‌های پیشرو در این دو پروژه بودیم .

سرپرست مخابرات منطقه خراسان جنوبی گفت: این پروژه در سال گذشته شروع شد و پروژه فیبررسانی به روستا از محل این پروژه YSO اتفاق افتاد و فاز اول پروژه تا روزهای آینده به اتمام می‌رسد.

آذری نصرآباد با بیان اینکه فیبررسانی به سایت‌های اپراتور در استان‌انجام شده است گفت: مخابرات نسبت به روستاها وظیفه‌ای ندارد و این جز وظایف دولت است اما در زمینه روستاهای حاجی آباد، امیرآباد و چهکند شرکت مخابرات پیش قدم شد و با کمک دهیاری و مجموعه استانداری سرمایه گذاری می‌کنیم و حدود ۲۵ میلیارد تومان تجهیزات برای این سه روستا فراهم شده است.

وی تصریح کرد: به محض اینکه دهیاری‌های این روستاها اعلام آمادگی کنند آمادگی داریم تا در مدت سه ماه اجرای تلفن ثابت در امیرآباد و حاجی آباد را انجام دهیم؛ تمام تجهیزات  آماده است و هیچ کسری وجود ندارد.

سرپرست مخابرات منطقه خراسان جنوبی افزود: سال گذشته دو بحران مهم در استان‌های لرستان و سیستان و بلوچستان داشتیم و علیرغم تمام مشکلات خراسان جنوبی نقش مهمی در ایجاد ارتباطات در این دو استان داشت و در تامین زیرساخت‌های استان لرستان کمک زیادی کرد و اکیپ‌های فیبرنوری به سیستان و بلوچستان انجام شد.

آذری نصرآباد بیان کرد: اگر فناوری اطلاعات و ارتباطات نبود قطعا توسعه آموزش و بانکداری ثابت نیست و با امکانات موجود در شبکه انتقال و دیتا بهینه سازی انجام و ظرفیت شبکه دو برابر شد و پیک ترافیک مصرفی قبل کرونا ۳٫۵ گیگ بود اما این ظرفیت به ۹ گیک و در ایام کرونا حتی به ۱۵ گیک رسید.

بیشتر بخوانید   اتصال 85 روستای خراسان جنوبی از ابتدای امسال  به شبکه گاز طبیعی

وی عنوان کرد: حدود ۵۰ روستا در این ایام علیرغم خطرات زیاد دورکاری انجام شد و سامانه  ۴۰۳۰ در کشور توسط مخابرات به صورت رایگان برای وزارت بهداشت تعریف شد.

سرپرست مخابرات منطقه خراسان جنوبی گفت: اتصال مدارس روستایی استان به صورت رایگان به اینترنت در ایام کرونا انجام شد و حدود ۳۷۰  روستا مدارس آنها به اینترنت متصل شده است.

آذری نصرآباد بیان کرد: خراسان جنوبی در بحث تلفن ثابت، بارگذاری ADSL، FTTH و در بحث سرویس‌های دیتایی رتبه اول کشور و در VDSL جز پنج استان اول است.

 

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها