نماز عید فطر فقط در مساجد خراسان جنوبی اقامه می‌شود

حجت الاسلام رحیم آبادی گفت: نماز عید فطر به صورت متمرکز در مُصلی‌ها برگزار نمی‌شود اما در مساجد استان با رعایت دستورالعمل های بهداشتی اقامه می‌شود.

به گزارش “پیام خاوران “ حجت الاسلام مهدی رحیم آبادی اظهار داشت : با بیان اینکه نماز جمعه این هفته با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در شهرهای حاجی آباد و زهان شهرستان زیرکوه اقامه خواهد شد، گفت: شهرستان زیرکوه به عنوان منطقه سفید (کم خطر) اعلام شده است.

مسئول دفتر شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه نماز عید فطر در مصلی های مناطق قرمز و زرد اقامه نمی شود، افزود: اما براساس اطلاعیه شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور اقامه نماز عید فطر در مصلی های مناطق سفید که مجاز به برگزاری نمازجمعه هستند، همزمان با مساجد و منوط به اینکه منجر به اجتماعات بزرگ نشود، بلامانع است.

وی از اقامه نماز عید فطر در مصلی شهرستان زیرکوه (جزو مناطق سفید) با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی خبر داد و بیان کرد: امسال به خاطر شرایط کرونا مراسم فقط در مساجد برگزار می‌شود و در مصلی‌های سایر نقاط استان برگزار نمی‌شود.

حجت الاسلام رحیم آبادی گفت: توصیه می‌کنم نمازگزاران ضمن رعایت بهداشت فردی از مُهر شخصی و ماسک و دستکش استفاده کنند و وجوه فطریه و کفارات خود را به‌منظور جلوگیری از انتقال و دست به دست شدن اسکناس، به صورت الکترونیکی بپردازند.

گفتنی است همچنین بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، در استان خراسان جنوبی هم مانند دیگر نقاط کشور راهپیمایی روز جهانی قدس برگزار نمی شود و همه مردم استان به صورت زنده از فرمایشات رهبر معظم انقلاب بهره‌مند خواهند شد.

منبع:شبستان

انتهای پیام /

 

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   تریلی حامل نیم تن مرفین در شهرستان قاین توقیف شد

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها