۱۵۳۵ پایگاه در خراسان جنوبی فطریه مردم را جمع آوری می‌کنند

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی گفت: یک هزار و ۵۳۵ پایگاه زکات فطریه و کفارات مردم استان را جمع آوری می‌کنند.

به گزارش ” پیام خاوران ”  احمد رفیعی با تشریح برخی از اقدامات و تمهیدات ستاد زکات استان درخصوص جمع آوری زکات فطریه مردم این استان اظهار داشت: امسال همزمان با عید سعید فطر یک هزار و ۵۳۵ پایگاه ثابت و سیار مجهز به دستگاه کارت خوان در سطح استان با همکاری بانیان مساجد و مراکز نیکوکاری برای جمع آوری زکات فطریه مردم استان اقدام می‌کنند.

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی افزود: از این تعداد ۱۵۴ پایگاه به صورت مستقیم توسط کمیته امداد، ۱۷۲ پایگاه توسط مراکز نیکوکاری، ۳۸۱ پایگاه توسط مساجد و حسینیه ها، ۳۹۰ پایگاه توسط شورای زکات روستایی و ۴۳۸ پایگاه نیز توسط موسسات خیریه، بسیج و سازمان های مردم نهاد برپا خواهد شد.

وی از فعالیت و همکاری ۶۲ مرکز نیکوکاری در سطح استان برای جمع‌آوری زکات فطریه مردم خبر داد و عنوان کرد: در استان زکات فطره به ازای هر نفر با قوت غالب گندم ۹۰ هزار ریال و کفاره غیرعمد نیز به ازای هر روز ۳۰ هزار ریال اعلام شده است.

رفیعی به روش‌های پرداخت زکات فطریه اشاره کرد و گفت: به منظور جذب حداکثری زکات فطریه مردم دیندار استان و کاهش انتقال احتمالی بیماری کرونا در اثر تبادل وجه نقد، اپلیکشن های سکه،بله، بام، آپ، از طریق تلفن گویای امداد ۰۹۶۸۸۷ و کد دستوری *۸۸۷۷*۵# و شماره کارت واریز وجوه فطریه عام به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۵۹۶۸۴ و واریز وجوه کفارات به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۵۰۰۷۶۲۲۵ و مراجعه به سایت امداد به نشانیwww.emdad.ir برای این منظور پیش بینی شده است.

بیشتر بخوانید   یکه‌تازی قیمت‌ها در سبد خانوارهای خراسان جنوبی

معاون مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) خراسان جنوبی افزود: تمهیدات لازم به منظور دریافت فطریه عام، فطریه سادات و کفارات به شکل جداگانه ای پیش بینی شده است.

وی تاکید کرد: فهرست نیازمندان را تمامی ادارات کمیته امداد در استان تهیه کردند تا پایان روز عید بعد از شمارش وجوه، واریز به حساب مددجویان انجام شود.

رفیعی با اشاره به اینکه با نیازسنجی‌های انجام شده در کمیته امداد، به محض جمع آوری زکات فطریه، با اولویت معیشت، درمان و بهداشت، مسکن، جهیزیه، تحصیل دانش آموزان و دانشجویان و اشتغال در همان روز عید به حساب این افراد واریز می‌شود، گفت: در سال گذشته موفق به دریافت ۹۷۶ میلیون تومان زکات فطریه در استان شدیم که همه این مبلغ در راستای رفع نیاز و مشکلات نیازمندان هزینه شده است.

منبع:شبستان

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها