۵۰ ایستگاه دیجیتال تا هفته دولت در خراسان جنوبی راه اندازی می شود/ افتتاح یکصدمین فرستنده دیجیتال در خراسان جنوبی

استاندارخراسان جنوبی از راه اندازی ۵۰ ایستگاه دیجیتال تا هفته دولت امسال در این استان خبرداد وگفت: ضریب برخورداری خراسان جنوبی درحال حاضر ۹۲٫۵درصداست که درشهریور ماه با افتتاح ۵۰ ایستگاه جدیدبه میانگین ۹۶٫۵ درصدخواهد رسید.

به گزارش ” پیام خاوران ” ، محمدصادق معتمدیان عصر امروز در آیین افتتاح یکصدمین فرستنده دیجیتال خراسان جنوبی روستای نوقند شهرستان درمیان با اشاره به ضریب نفوذ دیجیتال اظهار داشت: ضریب نفوذ دیجیتال در درح پایین ترین سطح در کشور است که با تلاش های انجام شده باید در بحث ساخت ابنیه اتاقک های نگهداری دستگاه های دیجتال کمک کنیم.

وی بیان کرد: در سال ۹۷ حدود ۴۴ ایستگاه دیجیتال که عمدتا در نقاط شهری استان وجود داشت اما در سال ۹۸ با الگوی کار مشارکتی۵۰ ایستگاه دیجیتال در مناطق روستایی، کوهستانی صعب‌العبورکه بیشترین مشکلات مالی در کشور داشتیم یک رکورد است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امسال جشن خروج از محرومیت در بحث دیجیتال در استان برگزار می شود افزود:همچنین روستاهای زیر ۲۰ خانوار هم پوشش دیجیتال خواهند داشت و در شهر درح ۱۱ ایستگاه دیجیتال راه اندازی می شود که به میانگین کشوری خواهد رسید.

معتمدیان یادآور شد: ۱۲۵ میلیارد ریال اعتبار در راستای اجرای برنامه های توسعه ای خراسان جنوبی در بحث دیجیتال به صدا و سیما اختصاص یافت.

مدیرکل صداوسیمای خراسان جنوبی  در این مراسم گفت: یکصدمین فرستنده دیجیتال خراسان جنوبی که از مصوبات سفر استاندار به شهرستان درمیان است، به نمایندگی از ۵ فرستنده دیگر افتتاح شد که با افتتاح این فرستنده در روستای نوقند درمیان، ضریب نفوذ دیجیتال در استان خراسان جنوبی به مرز ۹۳ درصد رسید.

آیینه دار بیان کرد: همزمان با این فرستنده، ۴ فرستنده دیگر در روستاهای سیاه خونیک در نهبندان، ماخونیک در سربیشه، آفریز و سینیدر در قاینات نیز به بهره برداری رسید.

بیشتر بخوانید   طرح یاریگران زندگی در 160 روستای خراسان جنوبی اجرا می‌شود

مدیرکل صداوسیمای خراسان جنوبی  با بیان اینکه برای این ۵ فرستنده ۲۶ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده  است بیان کرد: این فرستنده ها با مشارکت استانداری، سازمان صدا و سیما و بنیاد علوی به بهره برداری رسیده است.

وی مشارکت مردم در ساخت بنا، همراهی برای راه اندازی این فرستنده و تکمیل آن در بازه زمانی ۲۱ روز از ویژگی های این پروژه بر شمرد.

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها