خبر خوش مسئولان برای رانندگان/فعالیت دوباره بازنشستگان در جاده

معاون اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده ای خراسان جنوبی از فراهم شدن امکان فعالیت مجدد رانندگان بازنشسته در بخش حمل و نقل جاده ای خبر داد.

به“پیام خاوران” ، مهدی گرجی صبح سه شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: حداکثر سن رانندگی با ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای برابر دستورالعمل صدور، تمدید، تعویض و المثنی کارت هوشمند رانندگی حرفه‌ای، ۶۹ سال است.

وی افزود : رانندگانی که قبلاً با رعایت قوانین تأمین اجتماعی به سازمان‌ها و شعب تأمین اجتماعی مراجعه کرده و با اعلام خاتمه کار رانندگی، قبل از رسیدن به سن ۶۹ سالگی، بازنشست شده‌اند، می‌توانند به فعالیت خود ادامه دهند.

گرجی اظهار داشت : آن دسته از رانندگانی که متقاضی بازگشت مجدد و فعالیت در بخش حمل و نقل جاده‌ای هستند، می‌توانند با ارائه تقاضای کتبی خود به سازمان‌ها و شعب تأمین اجتماعی مراجعه کنند.

وی بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده از سوی سازمان متبوع با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشتغال به کار مجدد رانندگان منع قانونی نداشته و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به مراکز صدور کارت هوشمند در سطح استان و ارائه مدارک مورد نیاز، کارت هوشمند دریافت کنند.

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی بیان کرد: از تاریخ اشتغال مجدد رانندگان، حقوق بازنشستگی موقتاً قطع می‌شود و در صورت ترک کار ثانویه، نسبت به محاسبه و پرداخت مستمری افراد از تاریخ ترک کار مجدد انجام خواهد شد.

گرجی بیان کرد: در راستای جلوگیری از تردد، کاهش ترافیک جاده‌ای، پیشگیری از بروز خطرات احتمالی و کاهش هزینه‌های متقاضیان و رفاه حال رانندگان، انجام امور کارت هوشمند به دفاتر پیشخوان دولت و انجمن‌های صنفی واگذار شده و امکان صدور کارت هوشمند در کلیه شهرستان‌های استان فراهم است.

بیشتر بخوانید   پایان عملیات رفت پروازهای حج تمتع از فرودگاه بین المللی بیرجند+تصاویر

وی ادامه داد: سامانه گویای ۱۴۱ و سامانه پیامکی ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ آماده دریافت پیشنهادات، انتقادات و نظرات مسافران در خصوص نحوه ارائه خدمات سفرها در خراسان جنوبی است.

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها