باید به تمام معنا از قشر کارگر و کشاورز پشتیبانی شود

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با تاکید بر توجه به کارگران آسیب دیده از ویروس منحوس کرونا گفت: باید به تمام معنا از قشر کارگر و کشاورز پشتیبانی شود.

به “پیام خاوران” ، آیت الله «سید علیرضا عبادی» صبح امروز (۷ خرداد) در دیدار با جمعی از فعالان حوزه کار و کارگری و مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خراسان جنوبی گفت: جایگاه شما، جایگاهی است که باید به تمام معنا پشتیبانی از قشری کند که همه ما بر سر سفره نعمت آنها نشسته ایم.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی افزود: در هر کجا که چشم باز کنیم آثار کار، کارگر و کشاورزان را مشاهده می کنیم؛ مردم از هر قشری که باشند بر سر سفره ای نشسته اند که آثار کار و کارگری است.

آیت الله عبادی ادامه داد: برای اینکه خود کارگر تنها نماند و به جز زحمت از یک رفاه، حقوق و جایگاه نسبی برخوردار شود، شما عزیزان را قرار داده اند که مواظب این قشر که ستون هر کشوری هستند، باشید.

وی با تاکید بر اینکه حق کارگران باید رعایت شود، عنوان کرد: نباید اینگونه باشد که قشرهایی به دلیل وقوع یک حادثه از جمله بیماری کرونا، با یک الی دو ماه تعطیلی، کسب و کارشان دچار آسیب باشد، لذا مشخص است که گوشه ای از مسائل از جمله در قانون گذاری و یا در اجرا، مشکلاتی وجود دارد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه نمایندگان در مجلس می توانند لایحه دهند و قوانین را اصلاح کنند و یا اگر در جهت اجرایی مشکلاتی بر سر راه وجود دارد، اقدامات لازم صورت گیرد تا این قشر کارگری به حقوق خود برسند، افزود: نتیجه سهل انگاری ها آن می شود که برخی ها به گونه ای کار می کنند که صرفا منافع خود را در نظر می گیرند و به حقوق کارگر توجهی ندارند، اینگونه عمل کردن باعث می شود تا دود آن به چشم کل جامعه برود.

بیشتر بخوانید   سایت تلفن همراه اول روستای اسکندر شهرستان درمیان راه اندازی شد

وی خطاب فعالان حوزه کار و کارگری و مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خراسان جنوبی گفت: شما که در این جایگاه قرار دارید باید بیش از آنچه که برای زندگی خودتان دلسوز هستید برای کارگر دلسوز باشید، زیرا همه ما بر سر سفره آن ها نشسته ایم و از بازوی آنها استفاده می کنیم.

آیت الله عبادی بیان کرد: ما غیر از مسئولیت سازمانی، دارای مسئولیت وجدانی و الهی هستیم و اقدامات ما دارای لوازم و عوارضی است که باید نسبت به آن ها پاسخگو باشیم.

امام جمعه بیرجند در پایان اظهار کرد: امیدواریم که دوره مسئولیت شما، دوره ای باشد که عبادت محسوب گردد نه دوره ای باشد که وزر و وبال به بار آورد.

منبع:شبستان

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها