کارنامه درخشان قرارگاه شهید ناصری در شرق کشور/ از تامین امنیت پایدار تا محرومیت‌زدایی ‌از مناطق محروم

فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید ناصری خراسان جنوبی گفت: تامین امنیت و اجرای طرح‌های از اقدمات مهم قرارگاه شهید ناصری در خراسان جنوبی است.

 به گزارش ” پیام خاوران “ سردار غلامعلی تناکی با اشاره به تاریخچه تشکیل قرارگاه عملیاتی شهید ناصری اظهار داشت: بعد از مسائل چندین سال گذشته که عراق و سوریه با بحران‌هایی روبرو بود و به همت شهید حاج قاسم سلیمانی و شهید همدانی و شهدای مدافع حرم وضعیت سوریه به ثبات رسید و رهبر معظم انقلاب هم اراده کردند که دولت سوریه بماند و  با تلاش‌ها و  مجاهدت‌های صورت گرفته در این دو کشور امنیت  ثبات پیدا کرد.

تلاش برای محرومیت‌زدایی در مناطق مرزی شرق کشور از مأموریت‌های اصلی قرارگاه شهید ناصری

سردار تناکی بیان کرد: پس از آن  آمریکا و اسرائیل ۶ هزار داعشی را به افغانستان منتقل کردند گوشه‌ای از افغانستان به شکلی به روسیه، چین و ایران وصل بود یکی از اهداف آنها این بود تا مثلثی شگل گیرد و اهمیت خاصی برای آنها بود و با توجه به اینکه غرب افغانستان با ما همسایه است، نظام مقدس جمهوری اسلامی پیش بینی  ناامنی‌ها به سمت شرق کشور و خراسان را مورد توجه قرار داد و بر این اساس رهبر معظم انقلاب دستور دادند قرارگاه ثامن الائمه یکی از ده قرارگاه نیروی زمینی فعالیت خود را توسعه دهد که سال ۹۵ قرارگاه ثامن الائمه کار خود را آغاز و سال ۹۶ قرارگاه عملیاتی شهید ناصری دومین قرارگاهی بود که تحت امر نیروی زمینی در استان فعال شد و وظیفه اصلی این قرارگاه  امنیت پایدار در منطقه با وجود مرز مشترک در ۴ شهر مرزی در خراسان جنوبی بود.

وی امنیت در چهار شهرستان مرزی از اهمیت ویژه این قرارگاه است و باید برنامه ریزی به گونه‌ای باشد که وضعیت به سمت ناامنی نرود و کار سختی بود که منطقه‌ای که امن است، امن نگه داشته شود چرا که کار لشکرکشی سخت بود و باید با کار فرهنگی محرومیت زدایی انجام می‌شد و آنچه بیشتر از کارها در این سالها مشهود بود  مباحث محرومیت زدایی بود.

بیشتر بخوانید   تدوین سند راهبری تاب آوری و محرومیت زدایی خراسان جنوبی

فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید ناصری خراسان جنوبی اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و با تعاملی که با دولت، آستان قدس و رایزنی با خیران و استفاده از تجارب و راهنمایی نیروی زمینی سپاه که در کردستان  اقدامات خوبی از این دست را عملیاتی کرده بودند کار به جایی رسید که وضعیت محرومیت زدایی را به شکلی پیش ببریم که در حال حاضر رضایت نسبی را درمنطقه داشته باشیم و به نظر می‌رسد موفقیت‌های نسبی را در این راستا کسب کرده‌ایم.

توسعه آبخیزداری در منطقه و احداث ۱۴ بند خاکی

سردار تناکی افزود: بعد از ۱۹ سال خشکسالی در خراسان جنوبی که برای مردم مشقت آور بود مردم بومی منطقه پیشنهاداتی داشتند که با توجه به ارتباط با منابع طبیعی به سمتی رفتیم که در نقاطی که شناسایی شده بود با کمترین هزینه سیل بندهایی  احداث کنیم که به مرور زمان در آبدهی قنوات تأثر زیادی داشت و سال ۹۶  نیز ۶ بند خاکی در لانو درح احداث که در آن زمان بسیار جواب داد.

وی عنوان کرد: در این راستا  ۱۴ بندخاکی احداث شد و با کمک نیروی زمینی سپاه کارهای خوبی رقم خورد و علاوه بر آن در بحث بیمارستان‌های صحرایی سالی یک بار در مناطق درمیان و زیرکوه بیمارستان صحرایی را راه‌اندازی کردیم.

فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید ناصری در خراسان جنوبی با بیان اینکه در بحث اهدای جهیزیه نیروی زمینی و  آستان قدس پای کار آمدند و بالغ بر یک هزار سری جهیزیه بین نوعروسان مناطق مرزی استان اهدا شد افزود: در راستای منویات مقام معظم رهبری و اهدای بسته‌های معیشتی، سال گذشته ۵۰ هزار بسته معیشتی با کمک آستان قدس بین اهالی مناطق مرزی ۴ شهر استان توزیع و  بالغ بر ۱۰۰ هزار پرس غذا توزیع شد.

بیشتر بخوانید   پویش "شهر بدون گرسنه" در خراسان جنوبی اجرا می‌شود

احداث ۷۰ واحد مسکونی برای مددجویان بهزیستی

سردار تناکی گفت: از مراکز مختلفی که در کشور بود از جمله دفاتر مراجع تقلید در استانها استفاده شد و خیرانی که ارتباط داشتند را جذب کردیم و سال گذشته پروژه سنگین احداث منازل مددجویان بهزیستی را در این مناطق آغاز کردیم و این اقدام بزرگ در سطح کشور و استان برای ساخت ۲۵۰ منزل مسکونی برای مددجویان بهزیستی  بود.

وی ادامه داد: با وجود مشکلات  تامین زمین  که در برخی شهرستان‌ها وجود داشت در نهایت احداث ۷۰ منزل برای مددجویان آغاز شد که تاکنون بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در شهرستان‌های زیرکوه و درمیان اجرایی شده و میانگین پیشرفت آنها بالای ۷۰ درصد بوده است. زیربنای هر واحد ۵۰ متر است و امید است بتوانیم با کمک بهزیستی و با رایزنی‌هایی که با استانداری شده به زودی این واحدها را تکمیل کنیم.

فرمانده قرارگاه عملیاتی شهید ناصری در خراسان جنوبی افزود: در این چند ساله قرارگاه علاوه بر مباحث امنیتی همه تلاش خود را برای برقراری امنیت پایدار به کار گرفته و در بعد محرومیت زدایی نیز اقداماتی شده که  امید است مورد توجه وقبول خداوند قرار گیرد.

منبع : تسنیم

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها