سد سیاهو سربیشه افتتاح شد

سد مخزنی سیاهو سربیشه در پنجمین پویش هر هفته_الف_ب_ایران روز شنبه با حضور وزیر نیرو در استان خراسان جنوبی افتتاح شد.

به گزارش “پیام خاوران “ مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی در حاشیه این آیین گفت: ظرفیت این سد ۱۷ میلیون متر مکعب است که برای ساخت آن ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

 

حسین امامی افزود: این سد در شهرستان مرزی سربیشه به منظور مهار، کنترل و ذخیره‌سازی سیلاب‌های فصلی و همچنین توسعه دامپروری منطقه و ایجاد اشتغال پایدار اجرا شده است.

 

وی ادامه داد: همچنین تامین آب شرب و کشاورزی و آبرسانی به منطقه از دیگر اهداف اجرای سد مخزنی سیاهو سربیشه در نظر گرفته شده است.

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی اظهار داشت: عملیات اجرایی سد سیاهو سربیشه از سال ۱۳۸۴ آغاز شد و در سال‌های اخیر به مرحله آبگیری رسید و بخشی از سیلاب‌های فصلی نیز تاکنون در این سد مهار شده است.

 

پویش هر هفته الف- ب- ایران در سال ۹۹ پیش از این در استان‌های تهران، ایلام، مرکزی و سیستان و بلوچستان برگزار شد و در پنجمین پویش امروز طرح‌های صنعت آب و برق خراسان جنوبی افتتاح می‌شود.

 

این پویش از نیمه دوم سال گذشته با هدف ایجاد فرصت برای تبیین خدمات گسترده و زیرساختی صنعت آب و برق و استمرار و آبادانی کشور آغاز شد و امسال هم ادامه دارد.

 

رضا اردکانیان وزیر نیرو صبح امروز (شنبه) وارد خراسان جنوبی شد و در سفر یک روزه به این استان سه پروژه سد سیاهو، آبرسانی به شهر درمیان و روستاهای منطقه و طرح‌های آبرسانی به ۱۵ روستای استان افتتاح می‌شود و عملیات اجرایی نیروگاه بادی ۵۰ مگاواتی منطقه سربیشه نیز کلنگ‌زنی خواهد شد.

بیشتر بخوانید   توزیع ۹۴ پنل خورشیدی در مناطق عشایری شهرستان خوسف 

 

سد مخزنی سیاهو به عنوان هشتمین سد خراسان جنوبی در فاصله ۱۳۰ کیلومتری بیرجند و ۶۷ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان سربیشه بر رودخانه سیاهو با مساحت حوضه آبریز سه هزار و ۲۸ کیلومتر مربع ساخته شد.

 

این سد با هدف کنترل، تنظیم و ذخیره سازی سالانه ۴.۶ میلیون مترمکعب روان آب احداث شد.

منبع:ایرنا

انتهای پیام /

 

 

 

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها