مردم فرهنگ مدار خراسان جنوبی همواره به پاکیزگی و حفظ محیط زیست شهره بوده و هستند

استاندار خراسان جنوبی در پیامی ضمن تبریک هفته محیط زیست گفت:مردم فرهنگ مداراستان همواره به پاکیزگی و حفظ محیط زیست شهره بوده و هستند.

به گزارش پایگاه خبری ” پیام خاوران “محمد صادق معتمدیان بمناسبت هفته محیط زیست در پیامی ضمن تبریک هفته محیط زیست به مردم شریف استان خراسان جنوبی به ویژه فعالان محیط زیست و کارکنان اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان، از همت مدیران و تشکل‌های مردمی در جهت اشاعه فرهنگ زیست محیطی قدردانی کرد.

پیام تبریک استاندار خراسان جنوبی به مناسبت «هفته محیط زیست» به این شرح است.

بسمه تعالی

بررسی آیات و روایات اسلامی نشان می دهد که دین مبین اسلام همواره به محیط زیست به مثابه ظرف حیات و تکامل انسان اهمیت داده است.

توجه به مقوله‌ محیط زیست و اهمیت آن در زندگی امروز بشر امری است که نمی‌توان از آن به ‏سادگی عبور کرد؛ لزوم فرهنگ سازی در این مقوله وظیفه‌ای جدی است که در اصل پنجاه قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز موضوع حفاظت و حراست از محیط زیست مورد تاکید قرار گرفته است.

آلودگی ناشی از پسماندهای صنعتی، شکار، آتش سوزی‌های عمدی و غیرعمدی در جنگل‌ها، اجرای برنامه‌های توسعه بدون در نظر گرفتن ملاحظات محیط زیستی، تداوم ‏ورود آلاینده‌های شیمیایی به آب، هوا و خاک در مناطق مختلف کشور از عواملی است که موجب گسترش ‏آلودگی‌های محیط زیست می‌شود.

همچنین ادامه روند خشک شدن تالاب‌ها و دریاچه‌ها در کنار آلودگی هوا و وجود ریزگردها ‏و مساله‌ی آلودگی آب و سفره‌های زیر زمینی، عوارض و آثاری دارند که به طور مستقیم بر کیفیت زندگی افراد و سلامت شان اثرگذار است.

اگرچه مردم فرهنگ مدار خراسان جنوبی همواره به پاکیزگی و حفظ محیط زیست شهره بوده و هستند، لیکن دستیابی به محیط زیستی سالم و عاری از هرگونه آلودگی، عزمی جدی در جهت حفظ، نگهداری و بهره‌ برداری صحیح از مواهب و منابع زیبای زمین را می طلبد که این مهم، وظیفه همگانی مردم و مسئولین است.

بیشتر بخوانید   بیماری وحوش منطقه حفاظت شده شاسکوه واگیردار نیست

اینجانب ضمن تبریک هفته محیط زیست به مردم شریف استان خراسان جنوبی به ویژه فعالان محیط زیست و کارکنان اداره‌کل حفاظت محیط زیست استان، از همت مدیران و تشکل‌های مردمی در جهت اشاعه فرهنگ زیست محیطی قدردانی نموده و امیدوارم با هماهنگی تمامی دستگاه‌های اجرایی استان و ارتقای مشارکت های مردمی، نسبت به پاکسازی ظواهر آلودگی در سطح استان و استفاده منطقی از آب و خاک به عنوان منابع حیاتی زمین کوشاتر باشیم؛ ان شاءالله.

محمد صادق معتمدیان
استاندار خراسان جنوبی

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها