رنج خراسان‌جنوبی از عدم رشد متوازن/منابع عادلانه توزیع شود

نماینده مردم طبس، فردوس، سرایان و بشرویه با اشاره به اینکه خراسان‌جنوبی در سال‌های گذشته رشد متوازن نداشته است، گفت: در توزیع منابع و امکانات نگاه عادلانه حکم فرما باشد.

به گزارش “پیام خاوران” حجت‌الاسلام مجید نصیرایی  اظهار کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی سالگرد رحلت امام (ره) فرمودند ما در برخی از حوزه‌ها دچار عقب گرد شده‌ایم که باید با برنامه‌ریزی نسبت به رفع آن بکوشیم.

نماینده مردم طبس، فردوس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حوزه‌های مورد نیاز برای کار و تلاش بیشتر در خراسان‌جنوبی که مصداق عقب ماندن از توسعه و پیشرفت است، بیان‌کرد: ما در خراسان‌جنوبی رشد و توسعه متوازن نداشته‌ایم.

نصیرایی با بیان اینکه این عدم رشد و توسعه متوازن در عرصه‌های اجتماعی و اقتصادی جلوه بیشتری داشته است، افزود: البته پیشرفت‌های منطقه ما در قبال و قیاس با قبل از انقلاب اسلامی به ویژه در حوزه زیرساخت به هیچ وجه قابل مقایسه نیست.

رشد و توسعه همراه با نگاه عدالت محور باشد

وی با اشاره به اینکه متأسفانه در زمینه رشد و توسعه در خراسان‌جنوبی نگاه عدالت محور حاکم نبوده است، افزود: در استان ما توزیع منابع و امکانات بیش از آنکه بر اساس نگاه عدالت محور توزیع شود بر اساس ارتباطات و رایزنی‌ها توزیع شده است.

نماینده مردم طبس، فردوس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه توزیع عادلانه منابع و امکانات به هیچ وجه به معنای توزیع یکسان و مساوات آن در همه شهرستان‌ها نیست، گفت: توزیع عادلانه منابع و امکانات به معنای توزیع آن بر اساس ضرورت‌ها، پتانسیل‌ها و نیازهای هر شهرستان است.

نصیرایی اظهار کرد: یکی دیگر از نقص‌های ما این است که علی‌رغم تلاش فراوان مسئولان، مردم از خدمات‌دهی رضایت ندارد که نشان از نقص در توجیه برخی از مسائل به مردم و یا مشکل در نحوه خدمت‌رسانی دارد.

بیشتر بخوانید   رشد ۳۵ درصدی داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی روستاهای خراسان جنوبی

عقب گرد در حوزه فرهنگ

وی بیان‌کرد: یکی دیگر از بخش‌هایی که در آن عقب گرد داشته‌ایم حوزه فرهنگ است که به وضوح مشاهده می‌شود.

نماینده مردم طبس، فردوس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی ادامه‌داد: به عنوان مثال در منطقه جنوب خراسان در گذشته مجتهدان بزرگ و نام‌آوری زندگی می‌کردند و این در حالی است که امروزه بسیاری از مناطق و روستاهای خراسان‌جنوبی مشکل دسترسی به یک عالم دینی دارند.

نصیرایی یادآور شد: نباید فقط به روی نقص‌ها و محرومیت‌ها تمرکز کنیم بلکه پتانسیل‌های بزرگی چون انرژی خورشیدی، انرژی بادی و معادن وجود دارد که باید مد نظر قرار گیرد.

وی با تأکید بر اینکه امروزه همگان بر اقتصاد غیر وابسته به نفت تأکید دارند، افزود: معادن، مالیات‌ها و گردشگری از جمله جایگزین‌های بسیار خوب نفت برای اقتصاد کشور است که بسیاری از این ظرفیت‌ها در خراسان‌جنوبی وجود دارد.

منبع:مهر

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها