ظرفیت شهرستان خوسف در بخش معادن

فرماندار شهرستان خوسف گفت: خوسف دارای ظرفیت‌های بسیارخوبی در بخش معادن است.

به گزارش“پیام خاوران “ شفیعی فرماندار شهرستان خوسف اظهار داشت : شهرستان خوسف دارای ظرفیت‌های بسیارخوبی در بخش معادن است که به عنوان قطب معادن خراسان جنوبی شناخته می‌شود.

 

وی  افزود: این شهرستان دارای معادن بسیار زیادی است که از مهمترین آن‌ها می‌توان به بزرگترین معدن دولومیت خاورمیانه، بزرگترین معدن زیرزمینی خاورمیانه، معدن قلعه زری، معادن طلای شادان، کودکان، ماهراباد، خونیک و مرمرین بستان و ارک اشاره کرد.

 

شفیعی بیان کرد: ازمحل اعتبارات تسهیلات اشتغال روستایی ۴۴۳ میلیارد ریال بری راه اندازی معادن طلای شادان و کودکان درنظرگرفته شده که قسمتی ازاین تسهیلات پرداخت و عملیات عمرانی این معدن شروع شده است.

 

فرماندار شهرستان خوسف اظهار کرد: رفع برخی از مشکلات روستا‌های دارای معدن به وسیله ی قسمت اعظم حقوق دولتی معادن یکی از موضوعاتی که به طور جدی پیگیری می‌شود.

 

وی عنوان کرد: در این خصوص پارسال ۲ میلیاردو ۷۰۰ میلیون ریال برای رفع مشکلات آبرسانی به روستا‌های بصیران و قلعه زری هزینه شد.

 

فرماندار خوسف با اشاره  به اینکه  به کارگیری نیرو در این معادن با اولویت اهالی روستا‌های مجاور و بومی شهرستان است، تصریح کرد: در معدن چدن کویرخاوران بزرگترین مجتمع سرمایه گذاری خارجی استان که پارسال به بهره برداری رسید، به کارگیری نیرو با اولویت‌های بومی بوده است.

منبع: می متالز

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   توزیع ۹۴ پنل خورشیدی در مناطق عشایری شهرستان خوسف 

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها