اجرای قانون پیش‌فروش ساختمان بر زمین مانده است

رئیس کل دادگستری خراسان‌ جنوبی با انتقاد از اینکه اجرای قانون پیش‌فروش ساختمان بر زمین مانده است، گفت: بسیاری از مشکلاتی که مردم در بحث خرید و فروش ساختمان‌ها دارند ناشی از عدم اطلاع از مقررات این قانون و ترک فعل‌های برخی از مسئولان مربوطه است.

به گزارش “پیام خاوران “ ، حجت الاسلام ابراهیم حمیدی صبح امروز (۲۱ خرداد) در اولین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه در حوزه آسیب‌های اجتماعی و برخی از جرائم همچنان با افزایش مواجهه هستیم، اظهار کرد: در سال های گذشته هرچند میزان نرخ رشد برخی از جرائم از ۸.۹ درصد به ۲.۳ درصد کاهش یافته است اما باید به سمت منفی شدن نرخ رشد این جرائم حرکت کنیم.

رئیس کل دادگستری خراسان‌ جنوبی با بیان اینکه  طلاق، سرقت و خشونت از آسیب های اجتماعی و جرائمی هستند که همچنان نرخ مثبتی دارند، افزود: باید با هفکری و برنامه‌ریزی عملیاتی و دقیق برای منفی شدن نرخ این جرائم و آسیب های اجتماعی در استان تلاش کنیم.

وی با اشاره به قانون پیش فروش ساختمان در سال ۸۹ تصویب شده است، افزود: امروز بسیاری از مشکلاتی که مردم در بحث خرید و فروش ساختمان‌ها دارند ناشی از عدم اطلاع از مقررات این قانون و ترک فعل‌های برخی از متولیان مربوطه و مسئولان است.

حجت الاسلام حمیدی تاکید کرد: در این قانون تکالیفی برای برخی از دستگاه‌های اجرایی ذی ربط تعیین شده است که با اجرای دقیق آن و رفع موانع آن از افزایش افسار گسیخته ورودی پرونده‌های مرتبط با معاملات ساختمانی به دادگستری استان جلوگیری خواهد شد.

رئیس کل دادگستری خراسان‌ جنوبی با تبیین مشکلات عدم اجرای قانون پیش فروش ساختمان ادامه داد: متأسفانه برخی افراد سودجو با کلاهبرداری یک ساختمان را ممکن است به چندین نفر بفروشند و از این طریق مشکلاتی برای مردم ایجاد کنند.

بیشتر بخوانید   ۳۴ محدوده معدنی استان خراسان جنوبی واگذار می‌شود

وی با تاکید بر اینکه کارگروهی برای انجام هماهنگی های بیشتر برای اجرای قانون پیش فروش ساختمان تشکیل خواهد شد، گفت: متاسفانه عدم اجرای قانون پیش فروش ساختمان در کشور و از جمله در خراسان‌ جنوبی موجب افزایش معاملات معارض و ایجاد گره‌های فراوانی در زندگی مردم شده است.

حجت الاسلام حمیدی با اشاره به اینکه متاسفانه بسیاری از متولیان امر از این قانون اطلاع دقیقی ندارند، بیان کرد: اگر قانون پیش فروش ساختمان به خوبی اطلاع رسانی، اجرا و نظارت شود بسیاری از اختلاقات حقوقی در بخش معاملات املاک حل می‌شود.

رئیس کل دادگستری خراسان‌ جنوبی افزود: سازمان بازرسی خراسان‌ جنوبی مکلف می‌ شود که از نحوه اجرای این قانون در استان گزارشی تهیه و ارائه کند تا قصور دستگاه‌های مختلف در زمینه عدم اجرای این قانون مشخص شود.

به گفته وی هر چند این قانون به طور کلی در کشور به صورت کامل و دقیق اجرا نمی‌شود اما خراسان‌ جنوبی در بین استان‌های کشور وضعیت نامناسبی در عدم اجرای این قانون دارد.

حجت الاسلام حمیدی بر اجرای دقیق قوانین تاکید کرد و گفت: نباید قوانین تصویب شده در کشوی میزها مسئولان بایگانی شود.

منبع:شبستان

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها