بهای برق مشترکان کشاورزی در صورت همکاری در پیک بار، رایگان محاسبه می شود

معاون فروش وخدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: بهای برق چاههای کشاورزی در صورت همکاری در برنامه‌های کاهش پیک بار تابستان رایگان محاسبه می شود .

محسن بخشایی در گفت وگو با خبرنگار“پیام خاوران”  اظهارداشت: چاه‌های آب کشاورزی، سهم قابل توجهی در مصرف انرژی برق و افزایش پیک بار استان داشته و بالطبع نقش چشمگیری در برنامه‌های پیک سایی تابستان ایفا می‌کنند.

وی گفت: شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی در حال حاضر به ۵ هزارو۴۳۶ مشترک کشاورزی خدمات ارائه می‌کند که ۲۰۰۵ اشتراک مربوط به چاه آب کشاورزی بوده که ۲۰ درصد سهم مصرف انرژی استان را به خود اختصاص می‌دهند.

معاون فروش وخدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با اشاره به برنامه‌های تشویقی مدیریت مصرف برق در بخش کشاورزی اظهار داشت: در صورت عدم استفاده از انرژی برق در حداقل چهار ساعت در بازه زمانی ۱۲ ظهر تا ۱۸ شب در تابستان امسال ، در قبال هر روز همکاری، ۲۰ ساعت بقیه شبانه روز، مصرف برق رایگان است.
وی تصریح کرد: همچنین چاههای کشاورزی در صورتیکه از انرژی برق به مدت ۳۱روز و هر روز حداقل چهار ساعت در ساعت‌های ۱۲ ظهر تا ۱۶ استفاده نکنند و یا به صورت ۲۴ ساعته و به مدت حداقل هفت روز در ماه مصرف نداشته باشند ، ضمن بخشودگی کامل صورت‌حساب برق مصرفی انشعابات کشاورزی همکار در برنامه پیک بار تابستانی و پاداش های مازاد بر این مبالغ را به همراه دارد.
بخشایی با اشاره به این که در راستای اجرای طرح فراسامانه هوشمند اندازه گیری و مدیریت انرژی “فهام”، این شرکت تاکنون یک هزار و۷۹۹دستگاه کنتور هوشمند روی چاه‌های آب کشاورزی نصب کرده است، افزود: به منظور اجرای برنامه های کاهش پیک بار تابستان و کنترل و مدیریت از راه دور انشعابات ، تاکنون طرح تجهیز ۱۶۵۵ چاه کشاورزی به تابلوی هوشمند قطع از راه دور انجام و بقیه نیز دردست اقدام است.

بیشتر بخوانید   جمهوری اسلامی ایران به برکت خون شهدا و ولایت‌فقیه در جایگاه والایی قراردارد

معاون فروش وخدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با بیان اینکه در برنامه کاهش اوج بار تابستان سال جاری، برای بخش کشاورزی ۷٫۵ مگاوات از سوی شرکت توانیر برای استان خراسان جنوبی پیش بینی شده بیان کرد: در سال گذشته ۲۴۱ مشترک کشاورزی با این شرکت همکاری داشته و ۱میلیارد و ۴۳۰ میلیون ریال پاداش همکاری در صورت حساب برق مصرفی آنان اعمال شده است.

انتهای پیام /

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها