اختصاص منابع اعتباری برمبنای جمعیت،مهمترین چالش شهرداران ودهیاران خراسان جنوبی

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: تخصیص منابع اعتباری بر مبنای جمعیت از مهمترین چالش های شهرداران و دهیاران استان است. 

به گزارش” پیام خاوران “؛ سیدکمال الدین میرجعفریان ظهر امروز در نشست کاری شهرداران و رؤسای شوراهای اسلامی شهرهای استان، که با حضور که با حضور معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور برگزار شد اظهار داشت: خراسان‌جنوبی با ۱۵۰ هزار کیلومتر وسعت،  کمتر از ۸۰۰ هزار نفر جمعیت دارد و۶۰ درصد جمعیت استان در مناطق شهری و ۴۰ درصد در روستاها سکونت دارند.

 

وی با بیان اینکه این مساحت گسترده با جمعیت کم ساکن، سختی های مدیریتی خاصی را به همراه دارد بیان کرد: استفاده اقتصادی از این داشته ها، پویایی به همراه دارد و سبب  توانمندی مردم می شود.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه خراسان جنوبی، استانی سرشار از استعداد و توانمندی است، بیان کرد: برای بهره برداری از این ظرفیت ها، زیرساخت هایی لازم داریم که بتواند این پتانسیل ها را به کار تبدیل کند.

 

میرجعفریان یادآورشد:موضوع تخصیص اعتبارات بر مبنای آمار جمعیتی از مهمترین مسایلی است که می بایست در برنامه ریزی های تخصیص منابع برای شهرها و روستاها در کلان کشور مدنظر باشد.

وی با اشاره به پیگیری‌های استاندار در راستای تقویت شهرداری ها و دهیاری های استان اظهار داشت: افزایش ۶۳ درصدی اعتبارات شهرداری ها و دهیاری ها طی دو سال گذشته از مهمترین پیامدهای این پیگیری هاست.

 

میرجعفریان ادامه داد: با وجود این رشد فزاینده در مجموع اعتبارات، کل اعتبارات شهرداری ها و دهیاری های استان به ۴۰۰ میلیارد تومان رسیده که در مقایسه با دیگر مناطق بسیار ناچیز است و با وسعتی که شهرهای استان دارند، این حجم منابع کارایی ندارد و مانع بزرگی برای پیشبرد اهداف و برنامه هاست.

بیشتر بخوانید   هر موفقیتی از سوی ایران اسلامی، خاری در چشم دشمنان است

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی از معاون وزیر کشور خواست؛ این موضوع مهم را در برنامه ریزی های کلان کشور مورد عنایت قرار دهد.

 

وی ادامه داد:با اصلاح این شرایط و تغییر ساختار تخصیص منابع مالی، ضمن این که اثربخشی پروژه ها را شاهد خواهیم بود، می توانیم به جهش بزرگی در مدیریت  شهری نیز برسیم.

 

نشست کاری شهرداران و رؤسای شوراهای اسلامی شهرهای استان، با حضور معاون وزیر کشور و استاندار خراسان‌جنوبی در فردوس برگزار شد.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها