اخبار شهرستان فردوس|دومین خیابان مشجر کشور درمنطقه گردشگری باغستان اجرا می شود+ عکس

دومین خیابان مشجر کشور در منطقه نمونه گردشگری باغستان شهرستان فردوس اجرا می شود

به گزارش ” پیام خاوران “ ،منطقه نمونه گردشگری باغستان، دومین خیابان مشجر کشور است که در ۱۵ کیلومتری شرق فردوس واقع شده و مهمترین جاذبه گردشگری آن مجموعه قنات بلده است که با قدمت ۲ هزار سال، یکی از شاهکارهای طبیعی و تاریخی کشور به شمار می رود.

 

عرصه و حریم قنات بلده با ۱۵ رشته قنات، ۴ چشمه و ۴ اثر تاریخی پیرامون آن شامل آسیاب باغستان «خشکان»، آسیاب باغستان «قرایی»، درختان مسیر شاهجوی بلده فردوس و تپه سرتخت باغستان، سال گذشته ثبت جهانی شد.

معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزیر کشور و استاندار خراسان جنوبی  امروز از دومین خیابان مشجر کشوربازدید کردند.

بازدید از ساختمان دهیاری، معابر و مسیر شاهجوی قنات بلده از برنامه‌های پیش بینی شده برای بازدید جمالی نژاد، معاون وزیر و معتمدیان استاندار خراسان‌جنوبی بود.

باغشهر باغستان، شهری در بخش اسلامیه شهرستان فردوسِ خراسان جنوبی است. این شهر که بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۵، ۲٬۷۰۴ نفر جمعیت دارد، تا اردیبهشت ۱۳۹۹، با عنوان روستای باغستان علیا، مرکز دهستان باغستان از توابع شهرستان فردوس بود که همزمان با جدا شدن بخش اسلامیه از بخش مرکزی فردوس، با تغییر نام به باغستان، به شهر ارتقا یافت.

 

احداث بزرگترین مجموعه و پارک گردشگری در فردوس

مجموعه گردشگری تون فردوس، ۱۸ هکتار مساحت دارد که احداث آن از چند سال پیش در دستور کار مدیران شهری قرار گرفت تا مهمترین نیاز گردشگران این منطقه به اسکان و بهره مندی از محیط مصفا در زمان استقرار برطرف گردد.

استاندار خراسان جنوبی به همراه معاون وزیر کشور از طرح احداث پارک گردشگری تون فردوس بازدید کرد.

بیشتر بخوانید   فرهنگ شهادت فرهنگ ایستادگی است/ خون شهدا عامل جهل‌زدایی

اجرای کامل این پروژه در سه فاز طراحی شد تا به احداث كمپينگ‌های اقامتی، شهربازی ، كتابخانه، سايت ورزشی ، سكوی نشيمن، غرفه محصولات فرهنگی و صنايع دستی، سرويس‌های بهداشتی ، رستوران و چايخانه سنتی اجرا شود.

پارك گردشگری تون در ورودی فردوس از سمت طبس واقع شده که مسير تردد مسافران و زائران فراوانی است و با تكميل اين طرح، امكانات رفاهی تفريحی مناسبی در اختيار شهروندان و مسافران قرار می گيرد.

 

بازدید معاون وزیر کشور و استاندار خراسان جنوبی از محله هدف بازآفرینی شهری در فردوس

محله هدف بازآفرینی شهری در منطقه جوادالائمه، بخشی از برنامه های بازدید معاون وزیر در شهر فردوس بود.شهر فردوس در حال حاضر ۲۷.۵ هکتار بافت فرسوده مصوب دارد که عمدتاً در منطقه جواد الائمه، حافظ و خیابان شهداء واقع شده است.

در زمینه پروژه های ستاد بازآفرینی شهری، دو پروژه شامل سالن چند منظوره منطقه جواد الائمه و احیاء و مرمت محله سردشت در سطح شهر آغاز شده است.

 

از مهمترين اقدامات صورت گرفته در این طرح طی یک سال گذشته، تعيين تکليف اراضی رها شده در منطقه جواد الائمه  بوده است .جمعیت ساکن در محلات هدف بازآفرینی شهر فردوس۴ هزار نفر هستند که با توجه به تدابير دولت و وزارت راه و شهرسازی و براساس مصوباب ستاد بازآفرینی پايداری شهری و قانون حمايت از عرضه و توليد مسكن تمام دستگاه های اجرايی موظف شده اند با اولويت خدمات خود را در محلات هدف ارائه کنند.

 

طرح احداث استخر ذخیره آب های سطحی فردوس

جمالی نژاد معاون وزیر کشور و معتمدیان استاندار خراسان‌ جنوبی از طرح احداث استخر ذخیره آب های سطحی فردوس بازدید کردند.

بیشتر بخوانید   خودرو برلیانس H330 به خط تولید شرکت سایپا بازگشت

هدف از اجرای این استخر، کنترل رواناب ها و ذخیره سازی و جمع آوری آب های سطحی سطح شهر به منظور استفاده از آب های شیرین در جهت توسعه فضای سبز است.

بر اساس مطالعات انجام شده، اگر آبگیری به خوبی انجام شود، ظرف ۳ سال ونیم برگشت سرمایه هزینه شده در این پروژه زیر ساختی رقم خواهد خورد.

حجم سرمایه گذاری پیش بینی شده برای این استخر که ۷۰ هزار متر مکعب گنجایش دارد، تا تکمیل پروژه ۲۵ میلیارد ریال است.

طرح احداث استخر ذخیره آب های سطحی فردوس در زمینی به مساحت ۲ هکتار در اراضی پایین دست منطقه جوادالائمه در حال احداث است.

 

اجرای پروژه مسکن روستایی در خانکوک فردوس

استاندار خراسان‌جنوبی به همراه  معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزیر کشور از پروژه مسکن روستایی در خانکوک  فردوس بازدید کردند.

خانکوک از جمله ۱۴ روستایی است که در شهرستان فردوس از پروژه مسکن روستایی سهم بسزایی داشته است.

طرح تأمین مسکن روستایی در قالب تفاهم نامه همکاری استانداری خراسان جنوبی ، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان برنامه و بودجه کشور به تعداد ۲۱۵ واحد در ۱۴ روستای شهرستان در تیرماه ۹۸ کلید خورد و در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی حدود ۸۰ درصد در دست اقدام می‌باشد.

خانکوک از دهستان های شهرستان فردوس است که هزار و ۲۰۰ نفر جمعيت دارد و ۵ شهيد و۴۰ جانباز را تقديم انقلاب اسلامی کرده است.

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها