ظرفیت تولید آبزیان درخراسان جنوبی به ۲۵۰۰ تن تا پایان سال افزایش می یابد

استاندار خراسان جنوبی از افزایش ظرفیت تولید آبزیان به ۲۵۰۰ تن تا پایان سال  در استان خبر داد و گفت: در حال حاضر میزان تولید ماهی و آبزیان در استان ۱۲۰۰ تن در سال است.

به گزارش ” پیام خاوران ” ؛ محمدصادق معتمدیان شامگاه پنج شنبه  در حاشیه مراسم افتتاح مزرعه حدواسط پرورش تیلاپیا در قاین اظهار داشت: این اقدام در راستای تحقق شعار سال و به منظور افزایش سهم آبزیان و گوشت سفید در سبد مصرف خانوارها و در نتیجه حفظ سلامت مردم عملیاتی می شود.

وی گفت: بر مبنای اسناد بالادستی صنعت شیلات و آبزی پروری، از سال ۹۸ اقدامات خوبی در زمینه توسعه صنعت شیلات در استان انجام گرفته است و خراسان ‌جنوبی در شمار ۴ استانی بود که توانست مجوز پرورش ماهی تیلاپیا را اخذکند.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: سازمان جهاد کشاورزی در همین راستا نخستین مزرعه حدوسط پرورش تیلاپیا را در قاین راه اندازی کرده است.

معتمدیان از برنامه استان برای تحقق هزار هکتار مجتمع گلخانه ای گفت و افزود: ۵۰ هکتار از این مجتمع ها برای ایجاد مجتمع‌های شیلات درنظر گرفته شده است.

وی  ادامه داد: اختصاص آب و زمین و پرداخت تسهیلات از جمله برنامه های حمایتی استان برای متقاضیان راه اندازی این مجتمع هاست.

استاندار خراسان جنوبی به پایین بودن سرانه مصرف ماهی در استان اشاره کرد و گفت: جهاد کشاورزی می تواند با افزایش میزان تولید آبزیان و آموزش خانواده ها به اصلاح الگوی مصرف مردم کمک کند.

نخستین مزرعه حد واسط پرورش ماهی استان به مساحت ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع و ظرفیت  ۱۰ میلیون بچه ماهی در سال امروز در روستای پهنایی شهرستان قاینات به بهره برداری رسید.

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   نماینده قاین: اولویت‌های خراسان جنوبی در سال جدید/ آب، انرژی و راه آهن را جدی بگیریم

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها