حمایت قاطع شورای ملی زعفران ایران از منصفانه شدن قیمت طلای سرخ

رئیس شورای ملی زعفران گفت: از اقداماتی که سبب شفافیت بازار،منصفانه شدن قیمت زعفران و جلوگیری ازخام فروشی در راستای کمک به کشاورزان،صادرکنندگان و ارز آوری می شود قاطعانه حمایت می شود

محسن احتشام در گفت وگو با خبرنگار” پیام خاوران “  با بیان اینکه  خواسته دیرینه  این شورا منصفانه کردن قیمت زعفران به نفع کشاورزان زحمتکش زعفران کار است اظهار داشت:اگر سازمان تعاون روستایی این مهم را اجرایی کند اتفاق بسیار خوبی برای زعفران کاران و منافع ملی ما در ارز آوری و توسعه اقتصادی رقم خواهد خورد.

 

وی با بیان اینکه اگر این کار خوب اجرایی شود شورای ملی زعفران همراهی و بسیار استقبال می کند تصریح کرد:این مهم با ساده اندیشی وبه راحتی محقق نخواهد شد و به برنامه ریزی و طرح ریزی استراتژیک بازار و بازاریابی  نیازدارد .

 

رئیس شورای ملی زعفران ایران بیان کرد: مدیریت بر فرایند صادرات زعفران و صدور کارت اهلیت در کنار کارت بازرگانی و همچنین استراتژی هایی در طرح جهش تولید و صادرات زعفران توسط شورای ملی زعفران تبیین شده است.

 

وی بیان کرد: این طرح ها می تواند هم قیمت زعفران را به نفع کشاورزان زحمتکش زعفرانکار منصفانه کند و هم اسباب برگشت ارز حاصل از صادرات این محصول استراتژیک را بهتر  به چرخه اقتصادی فراهم کند .

 

احتشام با اشاره به اینکه با افزایش نرخ ارزباید کشاورز زعفرانکار سود ببرد درصورتیکه متاسفانه این چنین نیست  واین مهم باید مدیریت شوداظهارکرد:منصفانه شدن قیمت زعفران خواسته همه دست اندرکاران تولیدوصادرات از جمله کشاورزان، صادر کنندگان وهمچنین مسئولان ومتولیان مربوطه است و این مهم با طرح ریزی وبرنامه ریزی اجرای درست و کنترل و نظارت تشکل های بخش خصوصی ودولتی می تواند محقق شود.

 

رئیس شورای ملی زعفران ایران بیان کرد:  این شورا سال ها است تلاش می‌کند قیمت زعفران به نفع کشاورزان منصفانه گردد و با ارتفا کیفیت آن، حقوق مصرف کنندگان نیز رعایت شود زیرا تولید برای تولید نیست تولید برای مصرف است و باید با ارتقا کیفیت، حقوق مصرف کننده نیز حفظ گردد .

بیشتر بخوانید   رشد ۱۱۴ درصدی جابه‌جایی مسافر در راه آهن شرق

 

وی با بیان اینکه با ایجاد کانالهای توزیع در سراسر جهان زعفران با قیمت منصفانه به دست مصرف کننده برسدافزود: شورای ملی زعفران  از هر اقدامی در راستای شفافیت بازار زعفران  منصفانه شدن قیمت زعفران،حمایت از صنعت زعفران و صادرکنندگان متعهد زعفران و سرمایه گذاری های انجام شده حمایت می کند.

 

احتشام گفت: شورای ملی زعفران  همچنین حمایت خود را برای ایجاد اشتغال جلوگیری از خام فروشی و ارزاوری و اجرای مولفه های اقتصاد مقاومتی در راستای برند سازی و جایگاه یابی برند ملی زعفران که به ثبت رسیده است اعلام و با تمام توان در کنار دیگر متولیان امر ایفای نقش خواهد  کرد.

 

رئیس شورای ملی زعفران ایران با اشاره به اینکه کارت اهلیت به معنای تخصصی شدن فرایند صادرات در بازار رقابتی امروز و عصر بازاریابی و فروش است  تصریح کرد: این شورا قادر خواهند بود ،سیاست ها  خط مشی ها و روش های درست اهداف و چشم انداز زعفران ایران را تحقق بخشند وبا فعالیت های غیرعلمی و سنتی و عمومی  کار را  به اهلش خواهد سپرد.

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها