۲۰ درصد مشترکان اداری ملزم به استفاده از انرژی خورشیدی هستند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۲۰ درصد مشترکان اداری ملزم به استفاده از انرژی خورشیدی هستند گفت: ۲۹۲ نیروگاه خورشیدی در حال بهره برداری در استان است.

به گزارش “پیام خاوران “ ، مهدی دادگر در نشست خبری مدیران صنعت آب و برق استان که به مناسبت هفته صرفه جویی برگزار شد اظهار داشت: از یکم تا هفتم تیرماه به نام هفته صرفه جویی در آب و برق و مدیریت این دو مهم نامگذاری شده که در این راستا باید با همکاری مردم تابستان را بدون مشکل سپری کنیم.

وی از وجود ۴۶۰ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان خبر داد و گفت: شرکت توزیع برق استان ۵۶۰ کیلومتر طول شبکه حاشیه مرز دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان جنوبی از وجود ۴۴ پاسگاه مرزی و ۸۳ برجک برق دار در استان خبر داد و افزود: وضعیت تولید برق استان در سه نیروگاه شهید کاوه قاین، نیروگاه‌های خورشیدی و نیروگاه گازی قاین تامین می‌شود.

دادگر با اشاره به اینکه تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری ۷۳۲ مگاوات ظرفیت تولید داشته‌ایم ادامه داد: در حال حاضر ۴ دستگاه پست انتقال با ظرفیت ۴۰۰ مگاولت آمپر در استان وجود دارد.

وی طول خطوط فوق توزیع برق در استان را یک هزار و ۶۱۱ کیلومتر مدار اعلام و بیان کرد: ۲۱ پست فوق توزیع در سطح استان وجود دارد و ظرفیت ترانس‌های فوق توزیع نیز ۸۵۰ مگاولت آمپر است.

وجود بیش از ۳۷۹ هزار نفر مشترک برق در خراسان جنوبی

مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۷۹ هزار و ۱۶۳ مشترک برق در استان هستند بیان کرد: از مجموع این مشترکان ۲۲۸ هزار و ۸۶۴ مشترک معادل ۶۰ درصد مشترکین شهری و تعداد ۱۵۰ هزار و ۲۹۹ مشترک معادل ۳۹ درصد مشترکین روستایی هستند.

بیشتر بخوانید   خورشید نردبانی برای اشتغال ۱۸۰ مددجوی کمیته امداد خراسان جنوبی

دادگر با بیان اینکه ۵ هزار و ۲۴ مشترک نیز که معادل ۱٫۳۳ درصد کل مشترکین هستند جزو مشترکان سنگین در استان هستند گفت: ۹ هزار و ۶۴۸ دستگاه ترانسفورماتور توزیع با ظرفیت یک هزار و ۴۲ مگاولت آمپر نیز در استان وجود دارد.

وی بیان کرد: طول خطوط فشار متوسط هوایی و زمینی شرکت برق استان ۱۲ هزار و ۷۳۳ کیلومتر و طول خطوط فشار ضعیف هوایی و زمینی ۵ هزار و ۷۸۱ کیلومتر است.

مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان جنوبی تلفات شبکه توزیع را ۶٫۹۶ درصد بیان و تصریح کرد: ۲۹٫۳ درصد برق استان در بخش کشاورزی، ۲۷٫۹ درصد در بخش خانگی، ۲۰٫۵ درصد صنعتی، ۱۰٫۵ درصد عمومی، ۶ درصد روشنایی معابر و ۵٫۹ درصد در بخش تجاری مصرف و ۵۰ درصد مصرف برق استان نیز در بخش مولد اتفاق می‌افتد.

سرانه خاموشی در استان ۰٫۱۹ دقیقه در روز است

دادگر سرانه خاموشی مشترکان استان را یک هفتم متوسط کشور دانست و افزود: سرانه خاموشی در استان ۰٫۱۹ دقیقه در روز و معادل ۶۹ دقیقه در سال است.

وی با بیان اینکه ۲۰ درصد مشترکان اداری باید برق خود را از انرژی خورشیدی تامین کنند افزود: ۲۰ مورد از ادارات تاکنون این الزام را عملیاتی کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان جنوبی گفت: در حال حاضر ۲۹۲ نیروگاه خورشیدی با ۲ هزار و ۹۷۶ کیلووات در استان در حال بهره‌برداری است و ۳ نیروگاه خورشیدی نیز با ظرفیت ۱۸ مگاوات در سطح استان به بهره‌برداری تجاری رسیده است.

دادگر با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۱ گروه خط گرم فرمان از راه دور و ۵ خط گرم فرمان از راه نزدیک در سطح استان وجود دارد گفت: در مجموع ۱۸ پروانه با ظرفیت ۱۱۷٫۴۲ مگاوات توسط ساتبا برای احداث نیروگاه صادر شده است‌.

بیشتر بخوانید   برکت آفتاب|عملکردبرق خراسان جنوبی درحوزه خریدتضمینی برق خورشیدی/16میلیاردتومان‌درآمدسرمایه گذاران سامانه‌های فتوولتائیک‌‌

وی استفاده از سامانه آنلاین اعلام زلزله، شناسایی محدوده تحت تاثیر زلزله در Gis، توسعه سیستم اتوماسیون، تجهیز و ارتقای مرکز دیسپاچینگ شرکت، راه‌اندازی مرکز فوریت‌های برق متمرکز، نصب سیستم موقغیت یاب خودروها، اجرای طرح نظام آراستگی محیط کار و قرائت از راه دور کنتورهای فهام در سیستم جامع مشترکین را نیز از جمله اقدامات شاخص شرکت برق در سطح استان اعلام کرد‌.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی احداث نیروگاه بادی در سربیشه، احداث نیروگاه زغال سنگ طبس، احداث ۷۵۰۰ نیروگاه ۵ کیلوواتی، برق رسانی به واحدهای مسکن محرومان و توسعه و تجهیز شبکه‌های برق به ویژه در شبکه‌های روستایی نیز از جمله برنامه‌های پیش‌رو در شرکت برق استان است.

معاون دیسپاچینگ شرکت توزیع برق خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه هزینه تولید برق خیلی بالا است گفت: هزینه احداث یک نیروگاه هزار مگاواتی معادل هزینه احداث ۱۰۰ بیمارستان مجهز است یا ۱۰۰۰ مدرسه خوب است.

هادی منصوریان ادامه داد: در فصل تابستان به دلیل افزایش دما اگر مردم صرفه جویی نکنند مشکلاتی ایجاد خواهد شد که باید به شدت رعایت شود‌.

وی ساعت ۱۲ تا ۱۶ را اوج مصرف برق در استان دانست و خاطرنشان کرد: امسال مصرف برق در ساعات پیک در سطح کشور به ۵۸ هزار و ۵۰۰مگاوات خواهد رسید که ممکن است مشکلاتی را ایجاد کند که در این راستا از مردم در خواست داریم ساعات مصرف لوازم خود را تغییر دهند.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها