بخش مراقبت‌های ویژه بیماران کرونایی در بیرجند تکمیل شد

مدیر گروه بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: اکنون بخش مراقبت‌های ویژه (ICU) بیمارستان ولی‌عصر (عج) بیرجند که برای بیماران کرونایی تجهیز شده بود، تکمیل شده است و در تلاش هستیم بخش دیگری را اضافه کنیم.

به گزارش ” پیام خاوران “ دکتر مسعود ضیایی اظهار داشت : در مدت همه‌گیری بیماری کرونا شاید به مدت یک ماه و نیم در بخش مراقبت‌های ویژه این بیمارستان تنها یک بیمار مزمن بستری داشتیم اما اکنون تمام تخت‌ها پر شده است.

وی بیان کرد: امیدوار بودیم با فرارسیدن تابستان، بیماری کووید ۱۹ فروکش کند لذا خیال خیلی از افراد بعد از کنترل بیماری راحت شد و ادامه رعایت پروتکل‌های بهداشتی را جدی نگرفتند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: با بازگشایی بسیاری از مراکز عمومی و خصوصی و رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی، شاهد برگشت این ویروس چموش و فرصت‌طلب از نظر واگیری و تعداد مبتلایان هستیم.

وی گفت: موارد جدید بیماری کرونا در استان افزایش یافته است و دلیل اصلی آن رعایت نکردن مسائل بهداشتی، شرکت در اجتماعات، مراسم عروسی و عزا، دید و بازدیدهای خانوادگی بعد از تعطیلات عید فطر و خرداد است.

ضیایی عنوان کرد: در حال حاضر نیز در سطح شهر مردم بیماری کرونا را جدی نمی‌گیرند و اکنون موارد مثبت بیماری حتی از قبل از عید نوروز هم بیشتر شده است.

وی یادآور شد: بدون شک وقتی موارد مثبت بیماری کرونا زیاد است موارد بدحال و پیشرفته نیز بیشتر می‌شود لذا تخت‌های بیمارستانی پر شده و یک بخش عفونی دیگر را اضافه کرده‌ایم.

متخصص بیماری‌های عفونی گفت: با افزایش بار بیماری، کار همکاران ما در بیمارستان‌ نیز خیلی زیاد شده است رسیدگی به بیماران خستگی‌آور است و این خستگی دقت همکاران را برای مراقبت از خودشان پایین می‌آورد و ممکن است سبب آلودگی خودشان شود از طرفی کارایی پرسنل نیز کاهش می‌یابد.

بیشتر بخوانید   چگونگی نحوه توزیع اعتبارات استان خراسان جنوبی

وی از شهروندان استان خواست قبل از اینکه به این مرحله برسیم هرچه در توان دارند با استفاده از تجربیات قبلی، رعایت نکات بهداشتی را جدی بگیرند و به خاطر خود و دیگران از ماسک استفاده کنند.

ضیایی افزود: مردم همانطور که ابتدای سال نشان دادند می‌توانند نکات و مسائل بهداشتی از جمله شستن دست‌ها و ماندن در منزل را رعایت کنند لذا درخواست داریم این روند را ادامه دهند و از شرکت در اجتماعات پرهیز کنند چراکه این بیماری هنوز با ما خواهد بود و اگر مراقبت نکنیم مشکلات جدی‌تری ایجاد خواهد کرد.

تاکنون ٢٠٩ هزار و ٩٧٠ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۹ هزار و ۸۶۳ نفر رسید.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و براساس آخرین آمار هیچ شهر سفیدی در استان نداریم این در حالی است که موارد ابتلا به ویروس کرونا از اواخر فروردین تا اوایل خردادماه امسال در خراسان جنوبی روند کاهشی نسبتا ثابت داشت و در چند روز به صفر رسید.

موارد مثبت جدید از نیمه خرداد امسال در خراسان جنوبی صعودی شده است.

منبع:ایرنا

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها