همکاری مشترکان برای تامین برق پایدار و گذربدون خاموشی در تابستان/خراسان جنوبی در وضعیت قرمز مصرف برق

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی گفت: انتشار نقشه روزانه مصرف برق كشور نشان داد كه هم اكنون این استان در وضعيت قرمز قرار دارد.

به گزارش”پیام خاوران ” ، مهدی دادگر ظهر امروز در بازدید از مرکز دیسپاچینگ وفوریت های برق استان اظهار داشت: با توجه به سراسری بودن شبکه برق کشور و با در نظر گرفتن تراز تولید و مصرف و میزان تولید قابل تحقق از نیروگاه های کشور ،هر هفته برای شرکت های توزیع نیروی برق سقف پیک مجاز تعیین میشود

وی افزود: برای هفته جاری این عدد برای استان ۲۷۰مگاوات در نظر گرفته شده است که در صورت رعایت سقف یاد شده در نقشه کشور استان به رنگ سبز و در صورتی که ۲ تا ۳ درصد افزایش مصرف از سقف وجود داشته باشد استان در محدوده زرد و بیشتر از ۳ درصد استان در محدوده قرمز قرار میگیرد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با اشاره به وضعیت مصرف استان در حال حاضرگفت: در هفته جاری پیک‌مصرف برق استان در پیک روز به ۲۸۷.۵ مگاوات رسید که این رقم در مقایسه با سال گذشته ۲۶مگاوات افزایش داشته و ۱۷.۵ مگاوات از سقف پیک تعیین شده بیشتر است. حداکثر پیک شب نیز به ۲۹۹ مگاوات رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۰.۳ مگاوات افزایش داشته است.

دادگر تاکید کرد: با توجه به شرایط دما و روند مصرف برق دراستان در صورت عدم رعایت سقف مجاز و یا کمبود تولید برق، احتمال خاموشی دور از انتظار نیست.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی از مشترکان برق استان خواست با رعايت الگوي صحيح مصرف شرايط را براي بازگشت به وضعيت سبز و پايدار و جلوگيري از اعمال خاموشی فراهم كنند.

بیشتر بخوانید   رئیس مجلس شورای اسلامی به خراسان جنوبی سفر می کند

وی خاطر نشان کرد: مشترکان برق در خراسان جنوبی با كاهش تنها ۱۰ درصدي مصرف برق خود، می توانند به وضعيت سبز مصرف بازگشته و امكان بهره‌مندي همه مردم به‌ويژه هم‌وطنان ساكن در مناطق جنوبي از برق را كه در حال حاضر با گرماي شديدي روبه رو هستند و نياز مداومي به استفاده از وسايل خنك كننده دارند، فراهم كنند.

وی بر لزوم توجه جدی به توصیه‌های مدیریت مصرف تاکید کرد و گفت: ساعت های اوج بار در فصل تابستان از ساعت ۱۲تا ۱۷ و از ساعت ۱۹ تا۲۳ تعیین شده که با توجه به گرمای هوا مدیریت مصرف در این ساعات و بویژه پیک ظهر حائز اهمیت است و انتظار داریم مشترکان صنعت برق در ساعات اعلام شده به هیچ عنوان از وسایل پرمصرف برقی همانند لباسشویی، جاروبرقی و ظرفشویی استفاده نکنند.

دادگر با بیان اینکه مشترکان در ساعات اوج مصرف از دور کند کولرهای آبی استفاده کنند و دمای کولرهای گازی خود را بر روی عدد ۲۴ تنظیم کنند تاکید کرد: مشترکان در صورت امکان برای کولرهای آبی خود از سایبان استفاده کنند تا حدود ۳۰ درصد میزان مصرف برق آنها کاهش پیدا کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی تصریح کرد:خاموش کردن سیستم های سرمایشی به هنگام خروج از محل کار یا منزل، کاهش استفاده از وسایل پرمصرف برقی در ساعت اوج بار و انتقال آن به ساعت کم باری نیز از دیگر راهکارهای مدیریت مصرف برق به شمار می رود.

وی افزود: مشتركان با عدم استفاده همزمان از وسايل برقي پرمصرف مانند اتو،جارو برقي،ماشين ظرفشويي و لباسشويي در ساعت هاي مذكور و يا انتقال آن به ساعت هاي پاياني شب يا اوائل صبح، مي توانند در كاهش مصرف برق نقش بسزايي داشته باشند.

بیشتر بخوانید   انجام اقدامات پیشگیرانه برای اطرافیان افراد مبتلا، بهبود یافته و فوت شده به دلیل کرونا در بیرجند

دادگر توجه به برچسب انرژی هنگام خرید کالا ، استفاده از دور کند کولرهای آبی،استفاده از روشنایی روز و خاموش‌کردن لامپ های اضافی، جابجایی بار در ساعت های اوج بار برای صنایع واستفاده از مولدین دیزلی برای صنایع و ادارات در قالب تفاهم نامه از دیگر توصیه های مدیریت مصرف ذکر کرد.

انتهای پیام

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها