کمبود پزشک متخصص مهم‌ترین چالش تامین اجتماعی خراسان جنوبی/رتبه نخست زیرساخت را در کشور داریم

مدیردرمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی از کمبود پزشک متخصص در بیمارستا‌ن‌های تامین اجتماعی استان خبر داد و گفت: ما به لحاظ زیرساخت رتبه نخست را در کشور داریم.

به گزارش” پیام خاوران “، فرزاد فیروزی در دیدار با نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: خدمات در حوزه درمان تامین اجتماعی به دوشکل مستقیم و غیرمستقیم ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال ۹۸ در مجموع ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار رکورد خدمت را تولید کردیم، بیان کرد: همچنین ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار خدمت را نیز خریداری کردیم که در مجموع ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار خدمت به مردم ارائه شده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی ادامه داد: در سال گذشته بالغ بر ۶۶ میلیارد تومان در تولید خدمت و ۱۲۶ میلیارد تومان در خرید خدمت اعتبار هزینه شده و پیش‌بینی می‌شود امسال این اعتبار هزینه شده به بیش از ۲۲۰ میلیارد تومان برسد.

فیروزی با بیان اینکه اکثر بیمه شدگان استان از نوع قشر ضعیف و آسیب پذیر هستند، افزود: درمان رایگان برای این افراد یک جنبه افزایش تاب‌آوری در بحران‌های اقتصادی دارد و چون استان ما یک استان محروم است تکلیف بیشتری در بخش درمان مستقیم داریم.

وی با بیان اینکه در خصوص فضاهای فیزیکی و تجهیزات پزشکی، مشکل خاصی وجود ندارد، تصریح کرد: شهرستان بیرجند رتبه نخست زیرساخت بیمارستانی از نظر تعداد تخت به بیمه شده را در کشور دارد و از لحاظ بودجه نیز مشکل خاصی نداریم‌.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه بزرگترین  مشکل ما کمبود پزشک متخصص در مراکز درمانی است، گفت: در چند سال اخیر وزارت بهداشت به رغم وجود مصوبه مجلس و تفاهم نامه فی مابین وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی ، وزارت بهداشت و سازمان تامین اجتماعی هیچ گونه همکاری در خصوص تامین پزشک با ما نداشته است.

بیشتر بخوانید   پلمب یک جایگاه سوخت در بیرجند به دلیل تبانی با خودروهای شوتی

فیروزی با تاکید بر اینکه به دلیل کمبود پزشک بخش بزرگی از تجهیزات مراکز درمانی ما بلاتکلیف مانده است، افزود: بیماران بستری در بخش‌ها حتی برای یک سونوگرافی ساده با آمبولانس به مطب‌های پزشکان متخصص اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه ۱۵ درصد ظرفیت درمان کشور در دست تامین اجتماعی است، اظهار کرد: در زمان تصویب قانون برنامه ۵ساله ششم توسعه قراربود از مجموع فارغ التحصیلان رشته های تخصصی طبق تصویب نمایندگان ۱۰ درصد به تامین اجتماعی اختصاص داده شود اما تاکنون هیچ اقدامی صورت نگرفته است‌

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی با بیان اینکه پروژه مرکز درمانی شمال شهر نیز همچنان بلاتکلیف است، گفت: احداث هر چه زودتر این پروژه برای آن منطقه یک تکلیف واجب و ضروری است.

وی با بیان اینکه برنامه سازمان تامین اجتماعی توزیع عادلانه خدمات بر اساس نظام سطح بندی است  عنوان کرد: در سالهای اخیر هر ساله حداقل ۲۰ درصد تعداد بستری‌های ما افزایش پیدا کرده بنابراینتوجه بیشتر به توسعه کمی خدمات ضروری خواهد بود.

یوسفی، مدیر داخلی بیمارستان شهید رحیمی بیرجند نیز با بیان اینکه سال گذشته یک و نیم میلیون نفر مراجعه کننده داشتیم، گفت: دانشگاه علوم پزشکی موظف بوده به مناطق محروم متخصص بدهد اما در ۵ سال اخیر به هیچ عنوان این اتفاق رخ نداده است.

وی تاکید کرد: بیشتر شکایات مردم در خصوص نبود پزشک متخصص در مراکز درمانی است‌.

حسین خسروی، نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی نیز قول مساعد در خصوص انعکاس این مشکلات به وزیر بهداشت داد و گفت: امید است بتوانیم با کمک همدیگر بخشی از مشکلات درمان استان را مرتفع کنیم.

بیشتر بخوانید   مهر و آبان در خراسان جنوبی بارانی نخواهد بارید

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها