بهره مندی ۹۰ درصدی صنایع خراسان جنوبی از گاز طبیعی

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی گفت: علي‌رغم محدوديت‌هاي بودجه‌اي و شرايط اقتصادي كشور، سرعت گازرساني به استان خراسان جنوبی به صورت چشمگیری در سال گذشته افزايش یافت.

به گزارش“ییام خاوران “ ، سید محمود هاشمی  اظهار داشت: با توجه به تکمیل گازرساني به كليه مناطق شهری، اجرای گازرسانی به مناطق جدید و نیز توسعه شبكه در ۳۰ شهر این استان در سال گذشته انجام گرفت.وی ادامه داد: در بخش گازرساني به روستاها نيز در سال گذشته حدود ۳۰۰ روستا گازدار شد كه با اجراي پروژه گازرسانی به این روستاها، برخورداري خانوار روستايي استان از ۶۱ درصد به ۷۷ درصد در پایان سال ۹۸ افزایش یافت.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی افزود: در بخش صنعت نيز اجرای شبکه گاز برای حدود ۴۵۰ واحد صنعتی و تولیدی انجام شد كه با گازرساني به صنايع مذكور، برخورداري صنايع استان به ۹۰ درصد افزایش یافت. گفتنی است در سال ۹۸ مبلغ ۴۲۳ ميليارد تومان بودجه از محل منابع داخلي شركت ملي گاز ايران در استان جذب شده است.

این مقام مسئول با بیان این که سال گذشته ۱۰۳۰۳ مشترک شهری و ۱۴۸۰۴ مشترک روستایی از نعمت گاز طبیعی بهره مند شده‌اند گفت: در حال حاضر، استان خراسان جنوبی دارای ۱۸۹۷۸۷ مشترک شهری و ۷۳۷۲۸ مشترک روستایی است.

مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان جنوبی تصریح کرد: سال گذشته ۲۰۷۳ کیلومتر شبکه تغذیه و توزیع در استان اجرا شده که از این مقدار، ۷۳ کیلومتر شبکه شهری، ۱۵۳۷ کیلومتر شبکه روستایی و ۴۶۳ کیلومتر شبکه برای گازرسانی به واحدهای صنعتی و تولیدی اجرایی شده است.

وی تحقق‌پذیری اهداف این شرکت در سال گذشته را موفق عنوان کرد و گفت: در بخش اجرای شبکه تغذیه و توزیع ۱۰۱ درصد اهداف شرکت ، در بخش اشتراک پذیری ۹۵ درصد اهداف، در بخش خطوط انتقال ۷۰ درصد اهداف ، در تعداد روستاهای گازرسانی شده ۱۰۶ درصد و در بخش تعداد صنایع دارای پتانسیل گازرسانی شده ۱۲۵ درصد اهداف شرکت محقق شده است.

بیشتر بخوانید   ۸۰ کیلومتر از خط انتقال دشتک نهبندان تزریق گاز شد+ تصویر

هاشمی اقدام ویژه شرکت در سال گذشته را گازرسانی به ۳۰۰ روستا و ۴۵۰ واحد صنعتی عنوان و خاطرنشان کرد: پروژه های عظیم گازرسانی، استان خراسان جنوبی را تبدیل به کارگاه بزرگ گازرسانی کرده است .

انتهای پیام /

 

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها