استفاده از ماسک در ناوگان حمل و نقل شهرداری بیرجند الزامی شد

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند گفت: طبق مصوبه ستاد استانی کرونا شهروندان بیرجندی برای استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی باید به صورت الزامی از ماسک استفاده کنند

به گزارش “پیام خاوران “ یدالله غلام پور اظهار کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا از ۱۵ تیرماه استفاده از ماسک در مکان‌های عمومی یک الزام است که استفاده از خدمات ناوگان حمل و نقل عمومی نیز از این قضیه مستثنی نیست.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند بیان‌کرد: بر این اساس شهروندان بیرجندی برای استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی چون تاکسی و اتوبوس باید به صورت الزامی از ماسک استفاده کنند.

غلامپور با اشاره به ضدعفونی شدن شبانه ۴۰ اتوبوس ناوگان عمل و نقل عمومی در بیرجند گفت: همچنین در ساعت ۱۰ تا ۱۱ هر روز نیز در پایانه ابوذر اتوبوس‌ها و تاکسی‌ها برای ضدعفونی شدن مستقر می‌شوند تا گامی در راستای سلامت شهروندان برداشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه کاهش استفاده از پول نقد یکی از عوامل مهم در تأمین سلامت مردم در پیشگیری از کرونا است، اظهار کرد: با اینکه اتوبوس‌های ناوگان حمل و نقل عمومی بیرجند مجهز به کارت خوان هستند ولی باز هم برخی از شهروندان پول نقد پرداخت می‌کنند که یک رویه نادرست است.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بیرجند ادامه‌داد: در مورد تاکسی‌ها نیز باید با سرعت بخشیدن به تجهیز تاکسی‌ها به دستگاه پُز با همکاری بانک‌ها و فرهنگ‌سازی در بین شهروندان کاهش استفاده از پول نقد را کاهش دهیم.

غلامپور یادآور شد: در سه ماهه نخست سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه در سال قبل میزان جابه‌جایی مسافر در ناوگان حمل و نقل درون شهری ۸۰ درصد کاهش داشته و میزان جا به جایی مسافر روزانه از ۵۰ هزار تا ۵۵ هزار به ۱۰ هزار کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید   استاندار اسبق خراسان جنوبی معاون بنیاد مستضعفان شد

منبع:مهر

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها