استفاده از ظرفیت مدیریتی مردم در اداره موقوفات خراسان‌جنوبی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی گفت: استفاده از ظرفیت‌های مدیریتی مردم و افراد مورد اعتماد هر منطقه برای اداره امور موقوفات همان نقطه از طرح های اوقاف خراسان‌جنوبی است.

به گزارش “پیام خاوران “ حجت الاسلام پرویز بخشی‌پور اظهارکرد: یکی از اقدامات و طرح‌هایی که با هدف استفاده از ظرفیت فکری و مدیریتی مردمی در اداره موقوفات در اوقاف خراسان‌جنوبی پیگیری می‌شود، استفاده از ظرفیت‌های مردمی، افراد امین و مورد اعتماد هر منطقه برای اداره امور موقوفات همان منطقه یا روستا است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه این اقدام با در نظر گرفتن مسائل مختلفی چون نیات موقوفات، بزرگی و کوچکی موقوفه و برخی دیگر از مؤلفه‌ها صورت می‌گیرد، بیان‌کرد: تاکنون این واگذاری اداره امور  برای بسیاری موقوفات خراسان‌جنوبی چون موقوفات بخش درخش و قهستان انجام شده است.

بخشی‌پور ادامه‌داد: در این راستا اولین دفتر هیأت امنای موقوفات، روز گذشته در شهر قهستان افتتاح شد که با این اتفاق مدیریت ۲۵ فقره موقوفه در روستاهای بخش قهستان توسط هیأت امنا مدیریت می شوند.

وی با اشاره به تأثیرات مثبت  واگذاری اداره امور موقوفات به افراد مورد اعتماد هر منطقه گفت: بی شک افراد امین هر منطقه بیش از هر کسی نزدیکتر به موقوفات آن منطقه و روستا بوده و از وضعیت آن مطلع هستند و می‌توانند به صورت مستمر به آن سرکشی کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی اظهارکرد: از طرف دیگر افراد امین تعیین شده به واسطه نزدیک بودن به محل از چگونگی و شیوه استفاده مستأجران از موقوفه نیز آگاهی پیدا می‌کنند که در حراسات از موقوفات تأثیرگذار است.

بخشی پور با تأکید بر اینکه در هر صورت اوقاف بر کار افراد امین تعیین شده برای اداره امور موقوفات نظارت خواهد داشت، ادامه‌داد: این افراد مورد اعتماد در حفظ و حراست از موقوفه، احیاء و درآمدزایی آن مسئولیت دارند و می توانند با پیشنهادات خود اوقاف را نیز در پیگیری بهتر امور یاری کنند.

بیشتر بخوانید   اجرای طرح آرامش بهاری در ۲۰ بقعه شاخص استان

وی اظهارکرد: ۹ هزار و ۸۷۰ موقوفه در خراسان‌جنوبی وجود دارد که از این تعداد۹ هزار و ۳۵۰ موقوفه با تولیت اوقاف و ۵۲۰ موقوفه توسط متولی اداره می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان‌جنوبی یادآور شد: در راستای واگذاری موقوفات به امناء حدود ۲۵۰ موقوفه دیگر در خراسان جنوبی به زودی در اختیار امناء قرار خواهد گرفت.

منبع: مهر

انتهای پیام/

چاپ و دانلود PDF

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها