تعطیلی ۲۸۶ واحد صنفی متخلف در خراسان جنوبی

۲۸۶ واحد صنفی متخلف تا ۱۴ تیر به علت رعایت نکردن شیوه نامه های بهداشتی در خراسان جنوبی تعطیل شدند.

به گزارش“پیام خاوران “ ، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت : تاکنون ۳۸ هزار و ۲۱۶ مورد بازرسی از صنوف در استان انجام شد که بیش از ۹۶ درصد صنوف در سامانه سلامت ثبت نام کردند.

دکتر مهد‌ی زاده با اشاره به پایین آمدن رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی اصناف افزود: در بازرسی‌های انجام شده مشخص شد تنها ۶۴ درصد صنوف استان به طور کامل دستور‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

وی گفت: تاکنون هزار و ۹۳۳ مورد بازدید از ادارات استان نیز انجام شد که ۶۰ درصد ادارات پروتکل‌های بهداشتی را به طور کامل رعایت می‌کردند که رعایت دستورالعمل‌ها در اداره ها رو به افزایش است.

دکتر مهدی زاده افزود: نظارت بر اجرای دستورالعمل ‌هایی که اخیر مصوب شده در مشاغل گروه سه و چهار که عمدتا مشاغلی هستند که باعث ایجاد اجتماع در محل و یا در اماکن سربسته فعالیت دارند از جمله ناوگان حمل و نقل، مراکز آموزشی، سینما‌ها و تئاتر مشمول قانون استفاده اجباری از ماسک هستند.

وی گفت: نظارت‌ها ابتدا توسط مسئولان صنوف انجام می‌شود که رعایت استفاده از دستورها و ماسک در بین کارکنان و گیرندگان خدمت را رصد می‌کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: همچنین مجموعه دستگاه‌های نظارتی شامل صمت ، علوم پزشکی، اداره بازرسی، پلیس اماکن و مقام قضایی در قالب کمیته نظارت بر این مشاغل نظارت دارند.

منبع:صداوسیما

انتهای پیام /

چاپ و دانلود PDF
بیشتر بخوانید   مرحله استانی چهل و سومین مسابقات قرآن کریم در خراسان جنوبی برگزار می شود

ارسال نظر

دیدگاه خود را بیان کنید :

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

پربازدید ترین خبرها